Η Αλίκη και η Σόφη είναι φίλες εδώ και αρκετά χρόνια. Πάντα μεταξύ τους
υπήρχε αγάπη. Ο διαπληκτισμός δεν υπήρχε στη ζωή τους. Λίγο δύσκολο ή
και περίεργο θα μου πείτε. Όντως! Κάποιος έπρεπε να κάνει υπομονή και να
παραγκωνίζει τον εαυτό του για να μη χαλάσει η σχέση τους.
Επομένως, το ένα κορίτσι μας παρουσιάζεται ως δυναμικό, εγωιστικό και απαιτητικό και το άλλο ως καλόβουλο, πάντα δεύτερο και ικανοποιημένο με τα λίγα.
Μετά το Νηπιαγωγείο σειρά έχει το Δημοτικό. Πλέον τα δύο κορίτσια πηγαίνουν στην Πρώτη Δημοτικού. Η δασκάλα τους προκειμένου να ενσωματωθούν τα παιδιά σε παρέες και να αποκτήσουν φιλικές και διαπροσωπικές σχέσεις τους δείχνει την έννοια της ομαδικότητας μέσω κάποιων δραστηριοτήτων. Πρώτο παιχνίδι ζωγραφικής με θέμα το μοίρασμα των πραγμάτων σε κάποιο άλλο παιδάκι. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ένα από τα δύο κορίτσια να ζωγραφίζει συνεχώς αντικείμενα, εν αντιθέσει με το άλλο που δεν είναι και το καλό εδώ. Το επόμενο παιχνίδι είναι ομαδικό. Κάθε ομάδα παίρνει από ένα χρωματιστό φύλλο χαρτιού και ζωγραφίζει τα θρανία της τάξης. Αυτό οδηγεί σε προστριβή της ομάδας των κοριτσιών εξαιτίας τον εγωισμό του ενός από αυτά. Όλη αυτή η κατάσταση θα ωθήσει τα παιδιά να μη θέλουν στην παρέα τους αυτό που είναι απαιτητικό.
Ποιο ανήκει στην πρώτη κατηγορία και ποιο στη δεύτερη; Ποια είναι η Αλίκη; Ποια είναι η Σόφη; Γιατί ψάχνει μία ομάδα; Ποια θα την πάρει μαζί της; Είναι τόσο δύσκολο για κάποιον να ενσωματωθεί σε μία παρέα;
Μα τι όμορφη ιστορία είναι αυτή, σκέφτηκα διαβάζοντας το οπισθόφυλλο. Τη συγγραφέα τη γνώρισα όταν ένα βιβλίο βρέθηκε στα χέρια μου. Ο τρόπος με τον οποίο παρουσιάζει τις ιστορίες της έχουν κάτι το μαγικό και το ιδιαίτερο. Αυτά είναι τα στοιχεία με έχουν κάνει να αγαπώ οτιδήποτε γράφει.
Τα θέματα που προσεγγίζει και ξεδιπλώνει είναι αυτό του μοιράσματος, της αγάπης, της φιλίας, της ομαδικότητας, της συνεργασίας, της συγχώρεσης και του συμβιβασμού.
Η εικονογράφηση αξίζει ιδιαίτερη μνεία. Η εικονογράφος Μαρία Μανουρά καταφέρνει να κεντρίσει μέσα από τη χρωματική παλέτα και την εξαιρετική και ζωντανή απεικόνιση των χαρακτήρων του βιβλίου. Τα συναισθήματα όπως είναι η αγάπη, ο θυμός, η οργή, η απογοήτευση, η καλοσύνη αποτυπώνονται με τέτοιο τρόπο που κανείς δεν γίνεται να μη μένει έκθαμβος.
Η μαγεία του κειμένου και της εικόνας προσελκύει κάθε παιδί, μικρό και μεγάλο, και αξίζει να κοσμεί τις βιβλιοθήκες όλων μας! Αγοράστε το δώρο σε ένα παιδί δύσκολο, δυσπρόσιτο, εγωιστικό και που δεν έχει μάθει την αξία της προσφοράς και του δανεισμού! Αγοράστε το σε όλα τα παιδιά, δύσκολα ή μη! Είναι σημαντικό να μάθουν και να αποκτήσουν συλλογικές αξίες για να γίνουν σπουδαίοι άνθρωποι και συνάνθρωποι!
Βασιλική Διαμάντη
Επομένως, το ένα κορίτσι μας παρουσιάζεται ως δυναμικό, εγωιστικό και απαιτητικό και το άλλο ως καλόβουλο, πάντα δεύτερο και ικανοποιημένο με τα λίγα.
Μετά το Νηπιαγωγείο σειρά έχει το Δημοτικό. Πλέον τα δύο κορίτσια πηγαίνουν στην Πρώτη Δημοτικού. Η δασκάλα τους προκειμένου να ενσωματωθούν τα παιδιά σε παρέες και να αποκτήσουν φιλικές και διαπροσωπικές σχέσεις τους δείχνει την έννοια της ομαδικότητας μέσω κάποιων δραστηριοτήτων. Πρώτο παιχνίδι ζωγραφικής με θέμα το μοίρασμα των πραγμάτων σε κάποιο άλλο παιδάκι. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ένα από τα δύο κορίτσια να ζωγραφίζει συνεχώς αντικείμενα, εν αντιθέσει με το άλλο που δεν είναι και το καλό εδώ. Το επόμενο παιχνίδι είναι ομαδικό. Κάθε ομάδα παίρνει από ένα χρωματιστό φύλλο χαρτιού και ζωγραφίζει τα θρανία της τάξης. Αυτό οδηγεί σε προστριβή της ομάδας των κοριτσιών εξαιτίας τον εγωισμό του ενός από αυτά. Όλη αυτή η κατάσταση θα ωθήσει τα παιδιά να μη θέλουν στην παρέα τους αυτό που είναι απαιτητικό.
Ποιο ανήκει στην πρώτη κατηγορία και ποιο στη δεύτερη; Ποια είναι η Αλίκη; Ποια είναι η Σόφη; Γιατί ψάχνει μία ομάδα; Ποια θα την πάρει μαζί της; Είναι τόσο δύσκολο για κάποιον να ενσωματωθεί σε μία παρέα;
Μα τι όμορφη ιστορία είναι αυτή, σκέφτηκα διαβάζοντας το οπισθόφυλλο. Τη συγγραφέα τη γνώρισα όταν ένα βιβλίο βρέθηκε στα χέρια μου. Ο τρόπος με τον οποίο παρουσιάζει τις ιστορίες της έχουν κάτι το μαγικό και το ιδιαίτερο. Αυτά είναι τα στοιχεία με έχουν κάνει να αγαπώ οτιδήποτε γράφει.
Τα θέματα που προσεγγίζει και ξεδιπλώνει είναι αυτό του μοιράσματος, της αγάπης, της φιλίας, της ομαδικότητας, της συνεργασίας, της συγχώρεσης και του συμβιβασμού.
Η εικονογράφηση αξίζει ιδιαίτερη μνεία. Η εικονογράφος Μαρία Μανουρά καταφέρνει να κεντρίσει μέσα από τη χρωματική παλέτα και την εξαιρετική και ζωντανή απεικόνιση των χαρακτήρων του βιβλίου. Τα συναισθήματα όπως είναι η αγάπη, ο θυμός, η οργή, η απογοήτευση, η καλοσύνη αποτυπώνονται με τέτοιο τρόπο που κανείς δεν γίνεται να μη μένει έκθαμβος.
Η μαγεία του κειμένου και της εικόνας προσελκύει κάθε παιδί, μικρό και μεγάλο, και αξίζει να κοσμεί τις βιβλιοθήκες όλων μας! Αγοράστε το δώρο σε ένα παιδί δύσκολο, δυσπρόσιτο, εγωιστικό και που δεν έχει μάθει την αξία της προσφοράς και του δανεισμού! Αγοράστε το σε όλα τα παιδιά, δύσκολα ή μη! Είναι σημαντικό να μάθουν και να αποκτήσουν συλλογικές αξίες για να γίνουν σπουδαίοι άνθρωποι και συνάνθρωποι!
Βασιλική Διαμάντη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου