Η ΙΖΑΜΠΕΛ ΑΛΙΕΝΤΕ γεννήθηκε το 1942 στο Περού και μεγάλωσε στη Χιλή.
Είναι ανιψιά του προέδρου της Χιλής, Σαλβαδόρ Αλιέντε. Τα βιβλία της
έχουν μεταφραστεί σε 35 γλώσσες και έχουν πουλήσει πάνω από 65 εκατ.
αντίτυπα παγκοσμίως. Μέσα από τα βιβλία της έχει στόχο να ψυχαγωγεί αλλά
και να επιμορφώνει τους αναγνώστες της, συνδέοντας τις ιστορίες της με
σημαντικά ιστορικά γεγονότα. Η ίδια χαρακτηρίζει το έργο της «ρεαλιστική
λογοτεχνία», επηρεασμένη τόσο από την απίστευτη παιδική της
ηλικία όσο κι από τους μαγικούς ανθρώπους και τα γεγονότα που
πυροδότησαν τη φαντασία της. Εκτός από το συγγραφικό της έργο,
ασχολείται ενεργά με την προάσπιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Μετά τον
θάνατο της κόρης της το 1992, ίδρυσε στη μνήμη της ένα ίδρυμα αφιερωμένο
στην προστασία και χειραφέτηση των γυναικών και των παιδιών σε όλο τον
κόσμο. Από το 1987 ζει μαζί με τον δεύτερο σύζυγό της και την οικογένειά
τους στην Καλιφόρνια, αλλά, όπως δηλώνει, βρίσκεται πάντα με το ένα
πόδι στην Καλιφόρνια και με το άλλο στη Χιλή.
"Ο Ιάπωνας εραστής" κυκλοφόρησε το 2016 από τις εκδόσεις Ψυχογιός. "Ινές, ψυχή μου", "Κόρη της μοίρας" και "Όλες οι μέρες" κυκλοφόρησαν το 2015, "Το τετράδιο της Μάγια" το 2012, "Το νησί κάτω απ' τη θάλασσα" το 2010, "Όλες οι μέρες" το 2008 από τις εκδόσεις Ωκεανίδα. "Πάουλα" το 2007 από Δημοσιογραφικός Οργανισμός Λαμπράκη. "Ινές, ψυχή μου" το 2006, "Ζορρό" το 2005, "Η ονειρεμένη πατρίδα μου" και "Το δάσος των Πυγμαίων" το 2004, "Το βασίλειο του χρυσού δράκοντα" το 2003, "Η πόλη των θηρίων" το 2002, "Φωτογραφία σε σέπια" το 2001, "Κόρη της μοίρας" το 2000, "Το σπίτι των πνευμάτων" και "Του έρωτα και της σκιάς" το 1999, "Αφροδίτη" και "Εύα Λούνα" το 1998, "Πάουλα" το 1996, "Το επουράνιο σχέδιο" το 1992 και "Ιστορίες της Εύα Λούνα" το 1989 από τις εκδόσεις Ωκεανίδα.
"Ο Ιάπωνας εραστής" κυκλοφόρησε το 2016 από τις εκδόσεις Ψυχογιός. "Ινές, ψυχή μου", "Κόρη της μοίρας" και "Όλες οι μέρες" κυκλοφόρησαν το 2015, "Το τετράδιο της Μάγια" το 2012, "Το νησί κάτω απ' τη θάλασσα" το 2010, "Όλες οι μέρες" το 2008 από τις εκδόσεις Ωκεανίδα. "Πάουλα" το 2007 από Δημοσιογραφικός Οργανισμός Λαμπράκη. "Ινές, ψυχή μου" το 2006, "Ζορρό" το 2005, "Η ονειρεμένη πατρίδα μου" και "Το δάσος των Πυγμαίων" το 2004, "Το βασίλειο του χρυσού δράκοντα" το 2003, "Η πόλη των θηρίων" το 2002, "Φωτογραφία σε σέπια" το 2001, "Κόρη της μοίρας" το 2000, "Το σπίτι των πνευμάτων" και "Του έρωτα και της σκιάς" το 1999, "Αφροδίτη" και "Εύα Λούνα" το 1998, "Πάουλα" το 1996, "Το επουράνιο σχέδιο" το 1992 και "Ιστορίες της Εύα Λούνα" το 1989 από τις εκδόσεις Ωκεανίδα.
"Ο Ιάπωνας εραστής"
Το
1939, λίγο προτού εισβάλουν οι ναζί στην Πολωνία, οι γονείς της νεαρής
Άλμα τη στέλνουν να ζήσει στην ασφάλεια της έπαυλης των θείων της στο
Σαν Φρανσίσκο. Εκεί, κι ενώ τα βαριά σύννεφα του πολέμου έχουν τυλίξει
για τα καλά την Ευρώπη, συναντά τον Ιτσιμέι, τον ήσυχο και ευγενικό γιο
της οικογένειας του Ιάπωνα κηπουρού. Η σχέση τους ανθίζει σαν λουλούδι,
αθέατη από τα μάτια όλων. Μετά την επίθεση
στο Περλ Χάρμπορ, οι δυο νέοι χωρίζουν, καθώς οι Ιάπωνες κηρύσσονται
εχθροί από το αμερικανικό κράτος και στέλνονται σε στρατόπεδα.
Δεκαετίες αργότερα, η Ιρίνα, μια κοπέλα που προσπαθεί να συμφιλιωθεί με το βαρύ παρελθόν της, συναντά την ηλικιωμένη πια Άλμα και τον εγγονό της τον Σεθ στο Σπίτι του Κορυδαλλού, ένα γηροκομείο διαφορετικό από τα άλλα. Η Ιρίνα και ο Σεθ γίνονται φίλοι και μάρτυρες της αποστολής μυστηριωδών δώρων και επιστολών στην Άλμα από έναν κρυφό αποστολέα.
Μέσα από ένα ταξίδι στις ηπείρους και στις γενιές, η Ιζαμπέλ Αλιέντε ξετυλίγει την ιστορία ενός κρυφού πάθους που άντεξε στον χρόνο και θέτει θέματα ταυτότητας, λύτρωσης, συμφιλίωσης. Ένα μυθιστόρημα-ύμνος στη σταθερή αξία της ανθρώπινης αγάπης σ’ έναν κόσμο που συνεχώς αλλάζει.
Δεκαετίες αργότερα, η Ιρίνα, μια κοπέλα που προσπαθεί να συμφιλιωθεί με το βαρύ παρελθόν της, συναντά την ηλικιωμένη πια Άλμα και τον εγγονό της τον Σεθ στο Σπίτι του Κορυδαλλού, ένα γηροκομείο διαφορετικό από τα άλλα. Η Ιρίνα και ο Σεθ γίνονται φίλοι και μάρτυρες της αποστολής μυστηριωδών δώρων και επιστολών στην Άλμα από έναν κρυφό αποστολέα.
Μέσα από ένα ταξίδι στις ηπείρους και στις γενιές, η Ιζαμπέλ Αλιέντε ξετυλίγει την ιστορία ενός κρυφού πάθους που άντεξε στον χρόνο και θέτει θέματα ταυτότητας, λύτρωσης, συμφιλίωσης. Ένα μυθιστόρημα-ύμνος στη σταθερή αξία της ανθρώπινης αγάπης σ’ έναν κόσμο που συνεχώς αλλάζει.
"Ινές, ψυχή μου"
Σ'
αυτό το επικό μυθιστόρημα, η ανάσα του έρωτα κάνει να πάψουν για λίγο η
βία κι η αγριότητα που χαρακτηρίζουν εκείνη την εποχή. Και η μαγική
πένα της Iζαμπέλ Aλιέντε μας δείχνει πως η πραγματικότητα μπορεί να
ξεπερνάει καμιά φορά και την πιο οργιώδη φαντασία και να μας αφήνει
κατάπληκτους. "Η έρευνα γι' αυτό το μυθιστόρημα απαίτησε τέσσερα χρόνια
εντατικής μελέτης", λέει η Ιζαμπέλ Αλιέντε. "Ευχαριστώ
τους ελάχιστους ιστορικούς που αναφέρουν τη σπουδαιότητα της Ινές
Σουάρεθ -τα έργα τους μου επέτρεψαν να γράψω αυτό το μυθιστόρημα".
H Iνές Σουάρεθ, μια φτωχή νεαρή ράφτρα από την Εξτρεμαδούρα της Iσπανίας, ξεκινάει για το Νέο Κόσμο να βρει τον άντρα της, που χάθηκε κυνηγώντας τη δόξα και το χρυσάφι. Άνθρωπος δυναμικός, λαχταράει και μια περιπετειώδη ζωή, απαγορευμένη για τις γυναίκες στη συντηρητική κοινωνία του 16ου αιώνα. Στην Aμερική όμως η Iνές δεν συναντάει τον άντρα της, αλλά ένα μεγάλο έρωτα, τον αξιωματικό Πέδρο ντε Bαλδιβία. Θα δεθούν με μια αγάπη που θα σφραγίσει τη μοίρα τους, ένας ιδεαλιστής στρατιωτικός και μια παθιασμένη γυναίκα που δεν τη χωράει ο τόπος - σιδερένιο χέρι, μεταξωτό γάντι. Θα ζήσουν ανεπανάληπτα γεγονότα, θ' αντιμετωπίσουν θανάσιμους κινδύνους και θα καταφέρουν να κατακτήσουν και να ιδρύσουν μαζί το Βασίλειο της Xιλής.
H Iνές Σουάρεθ, μια φτωχή νεαρή ράφτρα από την Εξτρεμαδούρα της Iσπανίας, ξεκινάει για το Νέο Κόσμο να βρει τον άντρα της, που χάθηκε κυνηγώντας τη δόξα και το χρυσάφι. Άνθρωπος δυναμικός, λαχταράει και μια περιπετειώδη ζωή, απαγορευμένη για τις γυναίκες στη συντηρητική κοινωνία του 16ου αιώνα. Στην Aμερική όμως η Iνές δεν συναντάει τον άντρα της, αλλά ένα μεγάλο έρωτα, τον αξιωματικό Πέδρο ντε Bαλδιβία. Θα δεθούν με μια αγάπη που θα σφραγίσει τη μοίρα τους, ένας ιδεαλιστής στρατιωτικός και μια παθιασμένη γυναίκα που δεν τη χωράει ο τόπος - σιδερένιο χέρι, μεταξωτό γάντι. Θα ζήσουν ανεπανάληπτα γεγονότα, θ' αντιμετωπίσουν θανάσιμους κινδύνους και θα καταφέρουν να κατακτήσουν και να ιδρύσουν μαζί το Βασίλειο της Xιλής.
"Κόρη
της μοίρας"
Στο
Βαλπαραΐσο της Χιλής, η Ελίζα Σόμερς, μια νεαρή ορφανή, υιοθετημένη από
πλούσια οικογένεια, ερωτεύεται τον Χοακίν Αντιέτα, πάμφτωχο εργάτη.
Εκείνο το χρόνο -1849- ανακαλύπτεται χρυσάφι στη Βόρεια Καλιφόρνια και
χιλιάδες άνθρωποι από όλη την Αμερική, μαζί και χιλιανοί, σπεύδουν εκεί,
σπρωγμένοι από το όνειρο του πλούτου. Από τους πρώτους και ο Χοακίν. Η
Ελίζα, έγκυος στο παιδί τους, αποφασίζει να
τον ακολουθήσει στο Σαν Φρανσίσκο. Το φοβερό ταξίδι, κρυμμένη στο
αμπάρι ενός ιστιοφόρου, και η αγωνιώδης αναζήτηση του αγαπημένου της
μέσα σε μια κοινωνία από χρυσοθήρες και πόρνες, κυριευμένους από τον
πυρετό του χρυσού, μεταμορφώνουν τη νέα και άπραγη κοπέλα. Με τη βοήθεια
ενός Κινέζου γιατρού και σωτήρα της, του Τάο Τσι'έν, η Ελίζα αγωνίζεται
θαρραλέα να σταθεί στα πόδια της και να βρει τον έρωτα σε μια ζωή
ελευθερίας και ανεξαρτησίας...
"Κόρη της μοίρας" - το πιο φιλόδοξο μυθιστόρημα της Ιζαμπέλ Αλιέντε, συναρπαστικό πορτραίτο μιας εποχής και μιας γοητευτικής και ριψοκίνδυνης νέας γυναίκας, που έχει το κουράγιο να ξαναφτιάξει τον εαυτό της και τη μοίρα της.
"Κόρη της μοίρας" - το πιο φιλόδοξο μυθιστόρημα της Ιζαμπέλ Αλιέντε, συναρπαστικό πορτραίτο μιας εποχής και μιας γοητευτικής και ριψοκίνδυνης νέας γυναίκας, που έχει το κουράγιο να ξαναφτιάξει τον εαυτό της και τη μοίρα της.
"Όλες οι μέρες"
Ένα
βιβλίο βαθιά συναισθηματικό και ταυτόχρονα γραμμένο με το ειρωνικό και
παθιασμένο ύφος της Ιζαμπέλ Αλιέντε, όπου κάνει έναν απολογισμό της ζωής
της σαν γυναίκα και συγγραφέας.
Στις σελίδες αυτού του βιβλίου η Αλιέντε διηγείται με ειλικρίνεια την πρόσφατη ιστορία της ζωής της και της ιδιόρρυθμης οικογένειάς της στην Καλιφόρνια, σ' ένα σπίτι ανοιχτό, γεμάτο αληθινά αλλά και λογοτεχνικά πρόσωπα, που προστατεύεται από ένα πνεύμα: χαμένες κόρες, εγγόνια και βιβλία που γεννιούνται, εξορίες και βάσανα, ένα ταξίδι στον κόσμο των εξαρτήσεων κι άλλα ταξίδια σε μέρη μακρινά, σε αναζήτηση έμπνευσης, παρ' ολίγον διαζύγια, συναντήσεις, έρωτες, χωρισμοί, κρίσεις στα ζευγάρια και συμφιλιώσεις.
Το βιβλίο αυτό είναι επίσης μια ιστορία αγάπης ανάμεσα σ' έναν άντρα και μια γυναίκα, δυο ώριμους ανθρώπους, που πέρασαν μαζί πολλές φουρτούνες χωρίς να χάσουν ούτε το χιούμορ ούτε το πάθος τους, καθώς και η ιστορία μιας σύγχρονης οικογένειας, διχασμένης από τσακωμούς κι ενωμένης, παρ' όλα αυτά, απ' την αγάπη και την αποφασιστικότητά της να τραβήξει μπροστά. Είναι η οικογένεια που γνωρίσαμε στην "Πάουλα" και κατάγεται από τους ήρωες του βιβλίου "Το σπίτι των πνευμάτων".
Στις σελίδες αυτού του βιβλίου η Αλιέντε διηγείται με ειλικρίνεια την πρόσφατη ιστορία της ζωής της και της ιδιόρρυθμης οικογένειάς της στην Καλιφόρνια, σ' ένα σπίτι ανοιχτό, γεμάτο αληθινά αλλά και λογοτεχνικά πρόσωπα, που προστατεύεται από ένα πνεύμα: χαμένες κόρες, εγγόνια και βιβλία που γεννιούνται, εξορίες και βάσανα, ένα ταξίδι στον κόσμο των εξαρτήσεων κι άλλα ταξίδια σε μέρη μακρινά, σε αναζήτηση έμπνευσης, παρ' ολίγον διαζύγια, συναντήσεις, έρωτες, χωρισμοί, κρίσεις στα ζευγάρια και συμφιλιώσεις.
Το βιβλίο αυτό είναι επίσης μια ιστορία αγάπης ανάμεσα σ' έναν άντρα και μια γυναίκα, δυο ώριμους ανθρώπους, που πέρασαν μαζί πολλές φουρτούνες χωρίς να χάσουν ούτε το χιούμορ ούτε το πάθος τους, καθώς και η ιστορία μιας σύγχρονης οικογένειας, διχασμένης από τσακωμούς κι ενωμένης, παρ' όλα αυτά, απ' την αγάπη και την αποφασιστικότητά της να τραβήξει μπροστά. Είναι η οικογένεια που γνωρίσαμε στην "Πάουλα" και κατάγεται από τους ήρωες του βιβλίου "Το σπίτι των πνευμάτων".
"Το τετράδιο της Μάγια"
Όταν
ο αγαπημένος της παππούς πεθαίνει από καρκίνο, η ζωή της δεκαεξάχρονης
Μάγια διαλύεται. Ο παραμυθένιος κόσμος της παιδικής ηλικίας δίνει
απότομα τη θέση του σε μια εφηβεία γεμάτη βία και ναρκωτικά. Συντροφιά
με τις ύποπτες παρέες της η Μάγια ζει μια ζωή χωρίς κανένα ηθικό φραγμό
και όριο. Από βαποράκι θα βρεθεί μπλεγμένη ακόμα και με φονιάδες, ώσπου
να καταλήξει να ζητιανεύει στους δρόμους, βυθισμένη
στην απόλυτη αθλιότητα. Για καλή της τύχη θα σωθεί χάρη σε μια παρέα
σπλαχνικών γυναικών και με τη βοήθεια της γιαγιάς της θα κρυφτεί από
τους διώχτες της στο Τσιλοέ, ένα νησάκι της Χιλής.
Δίπλα στους απλούς ανθρώπους του νησιού, η Μάγια θα συνειδητοποιήσει το νήμα της αγάπης και της εντιμότητας, θα μάθει ότι ο έρωτας μπορεί να είναι κάτι παραπάνω από σωματική διαδικασία και θα ξεσκεπάσει ένα τρομερό οικογενειακό μυστικό.
Σ' αυτή την ήρεμη γωνιά του κόσμου θα ξεκινήσει τη μεγαλύτερη περιπέτειά της ζωής της: το ταξίδι στα βάθη της ψυχής της για να βρει τον εαυτό της.
Δίπλα στους απλούς ανθρώπους του νησιού, η Μάγια θα συνειδητοποιήσει το νήμα της αγάπης και της εντιμότητας, θα μάθει ότι ο έρωτας μπορεί να είναι κάτι παραπάνω από σωματική διαδικασία και θα ξεσκεπάσει ένα τρομερό οικογενειακό μυστικό.
Σ' αυτή την ήρεμη γωνιά του κόσμου θα ξεκινήσει τη μεγαλύτερη περιπέτειά της ζωής της: το ταξίδι στα βάθη της ψυχής της για να βρει τον εαυτό της.
"Το νησί κάτω απ' τη θάλασσα"
"Στα
σαράντα μου χρόνια, εγώ, η Σαριτέ Σεντέγια, έχω σταθεί πιο τυχερή από
τις άλλες σκλάβες. Θα ζήσω πολλά χρόνια και τα γηρατειά μου θα είν'
ευτυχισμένα, γιατί το άστρο μου -το z'etoile- λάμπει ακόμα κι όταν η
νύχτα είναι συννεφιασμένη. Έχω την τύχη να είμαι με τον εκλεκτό της
καρδιάς μου όταν τα δυνατά του χέρια μού ξυπνάνε τη σάρκα. Απέκτησα
τέσσερα παιδιά κι ένα εγγόνι, και όσα απ' αυτά είναι
ζωντανά, είν' ελεύθερα. Η πρώτη μου ευτυχισμένη ανάμνηση είναι απ' την
εποχή που ήμουν ακόμα ένα κοκαλιάρικο κι άγουρο κοριτσάκι και το σώμα
μου λικνιζόταν στον ήχο των τυμπάνων. Το ίδιο και η πιο πρόσφατη
ευτυχισμένη μου στιγμή, γιατί χτες τη νύχτα ήμουν στην Πλατεία του
Κονγκό και χόρευα χωρίς καμιά έγνοια στο μυαλό, και σήμερα το σώμα μου
είναι ζεστό και κουρασμένο".
Η Σαριτέ, παρ' όλο που ήταν σκλάβα στον Άγιο Δομίνικο στα τέλη του 18ου αιώνα, είχε άστρο στη ζωή της: στα εννέα της χρόνια την πούλησαν στον Τουλούζ Βαλμορέν, έναν πλούσιο γαιοκτήμονα, αλλά δεν γνώρισε την εξοντωτική ζωή στις ζαχαροφυτείες, γιατί πάντα ήταν οικιακή σκλάβα.
Με την έμφυτη καλοσύνη της, τη δύναμη του χαρακτήρα και την τιμιότητά της, μοιραζόταν τα μυστικά και την εξυπνάδα της με τους δικούς της, τους σκλάβους, βοηθώντας τους να επιβιώνουν, και γνώριζε τις αθλιότητες των αφεντικών, των λευκών.
Η Σαριτέ έγινε το κέντρο ενός μικρόκοσμου όπου καθρεφτιζόταν όλη η ζωή της αποικίας: ο αφέντης Βαλμορέν, η φιλάσθενη Ισπανίδα γυναίκα του κι ο ευαίσθητος γιος τους ο Μορίς, ο σοφός γιατρός Παρμεντιέ, ο στρατιωτικός Ρελέ, η μιγάδα παλλακίδα Βιολέτα, η θεία Ρόζα η θεραπεύτρια, ο Γκάμπο, ο όμορφος επαναστάτης σκλάβος... και πολλοί άλλοι πρωταγωνιστές σ' έναν άγριο ξεσηκωμό που θα ’φερνε την καταστροφή στον τόπο τους και θα τους έδιωχνε μακριά.
Όταν το αφεντικό της την πήρε στη Νέα Ορλεάνη, άρχισε για τη Σαριτέ μια καινούργια εποχή, όπου θα πετύχαινε το σπουδαιότερο πράγμα που επιθυμούσε: την ελευθερία της. Μακριά απ' τον πόνο και τον έρωτα, την υποταγή και την ανεξαρτησία, τις επιθυμίες της κι όσα της επέβαλλαν ως τότε, η Σαριτέ θα μπορέσει να στοχαστεί με νηφαλιότητα το παρελθόν και θα καταλήξει στο συμπέρασμα πως πράγματι είχε άστρο στη ζωή της.
Η Σαριτέ, παρ' όλο που ήταν σκλάβα στον Άγιο Δομίνικο στα τέλη του 18ου αιώνα, είχε άστρο στη ζωή της: στα εννέα της χρόνια την πούλησαν στον Τουλούζ Βαλμορέν, έναν πλούσιο γαιοκτήμονα, αλλά δεν γνώρισε την εξοντωτική ζωή στις ζαχαροφυτείες, γιατί πάντα ήταν οικιακή σκλάβα.
Με την έμφυτη καλοσύνη της, τη δύναμη του χαρακτήρα και την τιμιότητά της, μοιραζόταν τα μυστικά και την εξυπνάδα της με τους δικούς της, τους σκλάβους, βοηθώντας τους να επιβιώνουν, και γνώριζε τις αθλιότητες των αφεντικών, των λευκών.
Η Σαριτέ έγινε το κέντρο ενός μικρόκοσμου όπου καθρεφτιζόταν όλη η ζωή της αποικίας: ο αφέντης Βαλμορέν, η φιλάσθενη Ισπανίδα γυναίκα του κι ο ευαίσθητος γιος τους ο Μορίς, ο σοφός γιατρός Παρμεντιέ, ο στρατιωτικός Ρελέ, η μιγάδα παλλακίδα Βιολέτα, η θεία Ρόζα η θεραπεύτρια, ο Γκάμπο, ο όμορφος επαναστάτης σκλάβος... και πολλοί άλλοι πρωταγωνιστές σ' έναν άγριο ξεσηκωμό που θα ’φερνε την καταστροφή στον τόπο τους και θα τους έδιωχνε μακριά.
Όταν το αφεντικό της την πήρε στη Νέα Ορλεάνη, άρχισε για τη Σαριτέ μια καινούργια εποχή, όπου θα πετύχαινε το σπουδαιότερο πράγμα που επιθυμούσε: την ελευθερία της. Μακριά απ' τον πόνο και τον έρωτα, την υποταγή και την ανεξαρτησία, τις επιθυμίες της κι όσα της επέβαλλαν ως τότε, η Σαριτέ θα μπορέσει να στοχαστεί με νηφαλιότητα το παρελθόν και θα καταλήξει στο συμπέρασμα πως πράγματι είχε άστρο στη ζωή της.
"Πάουλα"
Πιο
κοντά στην αποσπασματική ιδιωτικότητα του ημερολογίου και στην
προφορική αφήγηση παρ' όσο στις ελεγχόμενες δομές του μυθιστορήματος,
καρπός μιας τρομερής προσωπικής εμπειρίας, του θανάτου της κόρης της, η
Πάουλα είναι ίσως το πιο πονεμένο και άμεσο βιβλίο της Ιζαμπέλ Αλλιέντε.
Εδώ η συγγραφέας δεν επινοεί τίποτε. Στο χρονικό της αρρώστιας, του
κώματος και του θανάτου της κόρης της -μιας ευτυχισμένης
εικοσιοχτάχρονης κοπέλας ερωτευμένης με τον σύζυγό της και τη δουλειά
της- η Αλλιέντε ενσωματώνει τον "οικογενειακό θρύλο" τον οποίο
εξιστορούσε σε "συνέχειες" στην Πάουλα κατά τη διάρκεια του μακρότατου
διαστήματος όπου αυτή βρισκόταν σε κώμα.
Η Πάουλα πέθανε στις 6 Δεκεμβρίου του 1992 και το βιβλίο εκδόθηκε το 1994, γράφτηκε δηλαδή την επαύριο, αν όχι κατά τη διάρκεια της θλιβερής περιπέτειας. Η λογοτεχνία ως θεραπεία λοιπόν ή ως εξορκισμός, μερική και πρόσκαιρη παρηγορία για μια τραγωδία διαφορετικά αβάσταχτη. Και είναι απόλυτα γνήσιο το πάθος που εκλύεται από αυτές τις σελίδες, τις τόσο ιδιωτικές και μαζί οικουμενικές, ένα πάθος που αφορά και συγκινεί όλους μας, όπως αποδεικνύουν τα αναρίθμητα γράμματα που έφτασαν στην Αλλιέντε από όλον τον κόσμο μετά τη δημοσίευση του μυθιστορήματος (και που η συγγραφέας δημοσίευσε αργότερα, το 1997, μια επιλογή τους με τον τίτλο "Πάουλα. Γράμματα από τον κόσμο"). Αλλά είναι επίσης μια γενναία άσκηση εξιδανίκευσης που επαναβεβαιώνει την ηθική αξία της λογοτεχνικής γραφής κατέναντι στο μερίδιο κακοτυχίας που έχει ο καθένας μας.
(εφημερίδα "La Repubblica", Ιταλία)
Η Πάουλα πέθανε στις 6 Δεκεμβρίου του 1992 και το βιβλίο εκδόθηκε το 1994, γράφτηκε δηλαδή την επαύριο, αν όχι κατά τη διάρκεια της θλιβερής περιπέτειας. Η λογοτεχνία ως θεραπεία λοιπόν ή ως εξορκισμός, μερική και πρόσκαιρη παρηγορία για μια τραγωδία διαφορετικά αβάσταχτη. Και είναι απόλυτα γνήσιο το πάθος που εκλύεται από αυτές τις σελίδες, τις τόσο ιδιωτικές και μαζί οικουμενικές, ένα πάθος που αφορά και συγκινεί όλους μας, όπως αποδεικνύουν τα αναρίθμητα γράμματα που έφτασαν στην Αλλιέντε από όλον τον κόσμο μετά τη δημοσίευση του μυθιστορήματος (και που η συγγραφέας δημοσίευσε αργότερα, το 1997, μια επιλογή τους με τον τίτλο "Πάουλα. Γράμματα από τον κόσμο"). Αλλά είναι επίσης μια γενναία άσκηση εξιδανίκευσης που επαναβεβαιώνει την ηθική αξία της λογοτεχνικής γραφής κατέναντι στο μερίδιο κακοτυχίας που έχει ο καθένας μας.
(εφημερίδα "La Repubblica", Ιταλία)
"Ζορρό"
Η
Ιζαμπέλ Αλιέντε επιστρέφει για να μας διηγηθεί την ιστορία του
μασκοφόρου Ισπανού ευγενή και προστάτη των κατατρεγμένων Μεξικανών και
Ινδιάνων.
«Αυτή είναι η ιστορία του Ντιέγο ντε λα Βέγα και του πώς έγινε ο θρυλικός Ζορρό. Μπορώ επιτέλους ν’ αποκαλύψω την ταυτότητά του, που τόσα χρόνια την κρατούσαμε μυστική, και το κάνω λίγο διστακτικά», διαβάζουμε στην Εισαγωγή του Ζορρό. «Ο ηρωισμός είν’ ένα κακοπληρωμένο επάγγελμα, που συχνά οδηγεί σε πρόωρο τέλος, γι’ αυτό προσελκύει φανατισμένους ανθρώπους ή εκείνους που ο θάνατος ασκεί πάνω τους μια νοσηρή γοητεία. Υπάρχουν πολύ λίγοι συμπαθητικοί ήρωες με ρομαντική καρδιά. Ας το πούμε χωρίς περιστροφές: δεν υπάρχει κανένας άλλος σαν τον Ζορρό».
Ο χαρακτήρας του Ζορρό γεννήθηκε το 1908 από τον Αμερικανό δημοσιογράφο Johnston McCulley για λογαριασμό ενός νεοϋορκέζικου λαϊκού περιοδικού. Την οριστική, ωστόσο, και γνώριμη σ’ εμάς μορφή του απόκτησε μετά από την πρώτη κινηματογραφική του μεταφορά το 1920, στην περίφημη «Μάσκα του Ζορρό» με πρωταγωνιστή τον Ντάγκλας Φέρμπανκς. Στο νέο της μυθιστόρημα Ζορρό. Η αρχή του μύθου, η διάσημη Χιλιανή συγγραφέας Ιζαμπέλ Αλιέντε ξαναδίνει νέα ζωή στο μασκοφόρο ήρωα, σ’ ένα περιπετειώδες αφήγημα για όλες τις ηλικίες που συνδυάζει με μαεστρία το μαγικό ρεαλισμό του Σπιτιού των πνευμάτων με την ιστορική αφήγηση της Φωτογραφίας σε σέπια.
«Αυτή είναι η ιστορία του Ντιέγο ντε λα Βέγα και του πώς έγινε ο θρυλικός Ζορρό. Μπορώ επιτέλους ν’ αποκαλύψω την ταυτότητά του, που τόσα χρόνια την κρατούσαμε μυστική, και το κάνω λίγο διστακτικά», διαβάζουμε στην Εισαγωγή του Ζορρό. «Ο ηρωισμός είν’ ένα κακοπληρωμένο επάγγελμα, που συχνά οδηγεί σε πρόωρο τέλος, γι’ αυτό προσελκύει φανατισμένους ανθρώπους ή εκείνους που ο θάνατος ασκεί πάνω τους μια νοσηρή γοητεία. Υπάρχουν πολύ λίγοι συμπαθητικοί ήρωες με ρομαντική καρδιά. Ας το πούμε χωρίς περιστροφές: δεν υπάρχει κανένας άλλος σαν τον Ζορρό».
Ο χαρακτήρας του Ζορρό γεννήθηκε το 1908 από τον Αμερικανό δημοσιογράφο Johnston McCulley για λογαριασμό ενός νεοϋορκέζικου λαϊκού περιοδικού. Την οριστική, ωστόσο, και γνώριμη σ’ εμάς μορφή του απόκτησε μετά από την πρώτη κινηματογραφική του μεταφορά το 1920, στην περίφημη «Μάσκα του Ζορρό» με πρωταγωνιστή τον Ντάγκλας Φέρμπανκς. Στο νέο της μυθιστόρημα Ζορρό. Η αρχή του μύθου, η διάσημη Χιλιανή συγγραφέας Ιζαμπέλ Αλιέντε ξαναδίνει νέα ζωή στο μασκοφόρο ήρωα, σ’ ένα περιπετειώδες αφήγημα για όλες τις ηλικίες που συνδυάζει με μαεστρία το μαγικό ρεαλισμό του Σπιτιού των πνευμάτων με την ιστορική αφήγηση της Φωτογραφίας σε σέπια.
"Η
ονειρεμένη πατρίδα μου"
Η
Ιζαμπέλ Αλιέντε και η μεγάλη αγάπη και νοσταλγία της για τη Χιλή, την
πατρίδα της. Η αδιάκοπη παρουσία τού παρελθόντος, η αίσθηση της απούσας
πατρίδας, ο πόνος για τη χαμένη ευτυχία, η συνείδηση της περιπλανώμενης
και ξένης, όλα αυτά, συσσωρευμένα για χρόνια στην καρδιά της, η Ιζαμπέλ
Αλιέντε τα αγκαλιάζει και μας τα προσφέρει με μαεστρία και χιούμορ.
Βιβλίο βαθιά ρεαλιστικό και συγκινητικό, η Ονειρεμένη πατρίδα μου της Ιζαμπέλ Αλιέντε εκφράζει την ανθρώπινη ψυχή μέσ’ από δυο ιστορίες, της πατρίδας της και τη δική της, που πλέκονται αξεδιάλυτα μεταξύ τους, όπως συμβαίνει μ' όλους τους ανθρώπους.
Βιβλίο βαθιά ρεαλιστικό και συγκινητικό, η Ονειρεμένη πατρίδα μου της Ιζαμπέλ Αλιέντε εκφράζει την ανθρώπινη ψυχή μέσ’ από δυο ιστορίες, της πατρίδας της και τη δική της, που πλέκονται αξεδιάλυτα μεταξύ τους, όπως συμβαίνει μ' όλους τους ανθρώπους.
"Το δάσος των Πυγμαίων"
Με
το "Δάσος των Πυγμαίων" ολοκληρώνεται η τριλογία της Ιζαμπέλ Αλιέντε
"Οι αναμνήσεις του Αετού και του Ιαγουάρου" (έχουν προηγηθεί τα
μυθιστορήματα "Η πόλη των θηρίων", Νοέμβριος 2002, και το "Βασίλειο του
χρυσού δράκοντα", Οκτώβριος 2003), που αναφέρεται σε σημαντικά ζητήματα
της εποχής μας, το περιβάλλον, την πνευματικότητα και την ειρήνη.
Στο "Δάσος των Πυγμαίων", βιβλίο για αναγνώστες κάθε ηλικίας, η Αλιέντε μάς ταξιδεύει αυτή τη φορά σ' έναν κόσμο μαγικό και μυστηριώδη...
Κανείς δεν ήξερε για την τύχη της φυλής των Πυγμαίων, που ζούσαν σ' εκείνο το δάσος της Αφρικής, και κανείς δεν ήταν διατεθειμένος να πάει εκεί όπου τα ζώα ήταν υπό εξαφάνιση ενώ δυο ιεραπόστολοι είχαν ήδη εξαφανιστεί.
Ο Αλεξάντερ Κολντ και η Νάντια Σάντος, οι πρωταγωνιστές της Πόλης των θηρίων και του Βασιλείου του Χρυσού Δράκοντα, στο πρώτο ταξίδι τους στην Αφρική διαπιστώνουν πως η πραγματικότητα ξεπερνάει τη φαντασία. Τους γοητεύουν η φύση, οι άνθρωποι, οι παραδόσεις, η ζωντάνια και η ατμόσφαιρα των τόπων. Τους εκπλήσσουν η παραδοσιακή σοφία, η μαγεία και η ιδιαίτερη σχέση των ανθρώπων με τον κόσμο των πνευμάτων. Τους τρομάζουν οι συνέπειες του μίσους και της ανθρώπινης ανοησίας, αλλά μπορούν να τις αντιμετωπίσουν με την πίστη στον εαυτό τους, με τη βαθιά φιλία τους και τη δύναμη της αλληλεγγύης.
Στο "Δάσος των Πυγμαίων", βιβλίο για αναγνώστες κάθε ηλικίας, η Αλιέντε μάς ταξιδεύει αυτή τη φορά σ' έναν κόσμο μαγικό και μυστηριώδη...
Κανείς δεν ήξερε για την τύχη της φυλής των Πυγμαίων, που ζούσαν σ' εκείνο το δάσος της Αφρικής, και κανείς δεν ήταν διατεθειμένος να πάει εκεί όπου τα ζώα ήταν υπό εξαφάνιση ενώ δυο ιεραπόστολοι είχαν ήδη εξαφανιστεί.
Ο Αλεξάντερ Κολντ και η Νάντια Σάντος, οι πρωταγωνιστές της Πόλης των θηρίων και του Βασιλείου του Χρυσού Δράκοντα, στο πρώτο ταξίδι τους στην Αφρική διαπιστώνουν πως η πραγματικότητα ξεπερνάει τη φαντασία. Τους γοητεύουν η φύση, οι άνθρωποι, οι παραδόσεις, η ζωντάνια και η ατμόσφαιρα των τόπων. Τους εκπλήσσουν η παραδοσιακή σοφία, η μαγεία και η ιδιαίτερη σχέση των ανθρώπων με τον κόσμο των πνευμάτων. Τους τρομάζουν οι συνέπειες του μίσους και της ανθρώπινης ανοησίας, αλλά μπορούν να τις αντιμετωπίσουν με την πίστη στον εαυτό τους, με τη βαθιά φιλία τους και τη δύναμη της αλληλεγγύης.
"Το
βασίλειο του χρυσού δράκοντα"
Άγνωστο
μέχρι τώρα, το βασίλειο του Χρυσού Δράκοντα είναι μια ήρεμη και
ειρηνική χώρα κρυμμένη στις πλαγιές των Ιμαλαΐων, που οι κάτοικοί της
ζουν σύμφωνα με τις αρχές του βουδισμού. Εκεί βρίσκεται το μυστηριώδες
και αμύθητης αξίας άγαλμα του Χρυσού Δράκοντα, που μπορεί να προλέγει το
μέλλον και να διατηρεί την ειρήνη στην περιοχή.
Εκεί κατευθύνονται η εκκεντρική δημοσιογράφος Κέιτ Κολντ, ο εγγονός της Αλεξάντερ και η φίλη του Νάντια, οι πρωταγωνιστές της "Πόλης των θηρίων", που συναντιούνται ξανά, έτοιμοι να ζήσουν άλλη μια περιπέτεια. Υπάρχουν όμως κι άλλοι, άπληστοι, που θέλουν να κλέψουν το άγαλμα.
Στο "Βασίλειο του Χρυσού Δράκοντα", το δεύτερο μέρος της τριλογίας της, η Ιζαμπέλ Αλιέντε μας προσκαλεί να ζήσουμε μια διπλή περιπέτεια: να παρακολουθήσουμε το οδοιπορικό των πρωταγωνιστών και να γνωρίσουμε την αγνή, πεντακάθαρη ομορφιά των βουνών και των κοιλάδων των Ιμαλαΐων.
Εκεί κατευθύνονται η εκκεντρική δημοσιογράφος Κέιτ Κολντ, ο εγγονός της Αλεξάντερ και η φίλη του Νάντια, οι πρωταγωνιστές της "Πόλης των θηρίων", που συναντιούνται ξανά, έτοιμοι να ζήσουν άλλη μια περιπέτεια. Υπάρχουν όμως κι άλλοι, άπληστοι, που θέλουν να κλέψουν το άγαλμα.
Στο "Βασίλειο του Χρυσού Δράκοντα", το δεύτερο μέρος της τριλογίας της, η Ιζαμπέλ Αλιέντε μας προσκαλεί να ζήσουμε μια διπλή περιπέτεια: να παρακολουθήσουμε το οδοιπορικό των πρωταγωνιστών και να γνωρίσουμε την αγνή, πεντακάθαρη ομορφιά των βουνών και των κοιλάδων των Ιμαλαΐων.
"Η πόλη των θηρίων"
Ο
Αλεξάντερ Κολντ, ένας Αμερικανός έφηβος δεκαπέντε χρονών, πηγαίνει σε
μια αποστολή στον Αμαζόνιο μαζί με την εκκεντρική γιαγιά του Κέιτ Κολντ,
δημοσιογράφο, που έχει αναλάβει να γράψει ένα άρθρο σχετικά μ' ένα
άγνωστο και παράξενο πλάσμα, το Θηρίο, όπως το ονομάζουν. Οι νεαροί
πρωταγωνιστές, ο Αλεξάντερ και μια φίλη του που γνώρισε εκεί, η Νάντια,
μαζί μ' έναν εκατόχρονο σαμάνο εισχωρούν στην ανεξερεύνητη
ζούγκλα του Αμαζονίου κρατώντας από το χέρι τον αναγνώστη σ' ένα
ατέλειωτο ταξίδι σε μια μυστηριώδη περιοχή, όπου τα σύνορα μεταξύ
πραγματικότητας και ονείρου χάνονται, άνθρωποι και θεοί συγχέονται και
τα πνεύματα συνοδεύουν τους ζωντανούς.
Η Ιζαμπέλ Αλιέντε φιλοδοξεί να συνθέσει μια τριλογία που θα αναφέρεται σε σοβαρά ζητήματα της εποχής μας: το περιβάλλον, την πνευματικότητα και την ειρήνη. Η Πόλη των θηρίων είναι το πρώτο μέρος αυτής της τριλογίας. Η ίδια η συγγραφέας έδωσε τον καλύτερο χαρακτηρισμό αυτού του μυθιστορήματος: ένας τέλειος συνδυασμός "περιπέτειας, μαγείας, χιούμορ και φυσικού σκηνικού".
Η Ιζαμπέλ Αλιέντε φιλοδοξεί να συνθέσει μια τριλογία που θα αναφέρεται σε σοβαρά ζητήματα της εποχής μας: το περιβάλλον, την πνευματικότητα και την ειρήνη. Η Πόλη των θηρίων είναι το πρώτο μέρος αυτής της τριλογίας. Η ίδια η συγγραφέας έδωσε τον καλύτερο χαρακτηρισμό αυτού του μυθιστορήματος: ένας τέλειος συνδυασμός "περιπέτειας, μαγείας, χιούμορ και φυσικού σκηνικού".
"Φωτογραφία σε σέπια"
Φωτογραφία
σε σέπια: Ένα εξαίρετο ιστορικό μυθιστόρημα τοποθετημένο στα τέλη του
19ου αιώνα στη Χιλή, και μαζί ένα θαυμάσιο οικογενειακό έπος, όπου
ξαναβρίσκουμε ορισμένα πρόσωπα από την Κόρη της μοίρας και το Σπίτι των
πνευμάτων. Τα τρία αυτά έργα της Ιζαμπέλ Αλιέντε όπως αναφέρει η ίδια,
αποτελούν ουσιαστικά μια τριλογία. Και πραγματικά, είναι το αποκορύφωμα
μιας λαμπρής συγγραφικής διαδρομής, από
τις καλύτερες της σύγχρονης ισπανόφωνης λογοτεχνίας. Στη Φωτογραφία σε
σέπια η πρωταγωνίστρια, η Αουρόρα ντε Βάλιε, υποφέρει από ένα τρομερό
ψυχικό τραύμα, που καθορίζει το χαρακτήρα της και σβήνει από τη μνήμη
της τα πρώτα πέντε χρόνια της ζωής της. Μεγαλωμένη από τη φιλόδοξη
γιαγιά της, την Παουλίνα ντελ Βάλιε, ζει σ' ένα προνομιούχο περιβάλλον,
χωρίς τους περιορισμούς των γυναικών της εποχής της, κι όταν αναγκάζεται
ν' αντιμετωπίσει την προδοσία εκείνου που αγαπάει και τη μοναξιά,
αποφασίζει να εξερευνήσει το μυστήριο του παρελθόντος της... Στο βιβλίο
αυτό οι αναμνήσεις και τα οικογενειακά μυστικά, η δύναμη της γυναίκας, ο
μαγικός ρεαλισμός και ο ερωτισμός δίνουν μια μοναδική ανθρώπινη
διάσταση, που φέρνει τη γνωστή αφηγηματική τέχνη της συγγραφέα στα ύψη
της λογοτεχνικής τελειότητας.
"Το σπίτι των
πνευμάτων"
Μια
χώρα που θα μπορούσε να είναι η Χιλή από τις αρχές αυτού του αιώνα ως
την πιο θηριώδη σημερινή της πραγματικότητα. Ανάμεσα σε επαρχία και
πρωτεύουσα, μια πολυπρόσωπη δυναστεία, που σε κάθε μέλος της αναφέρεται
διαδοχικά αυτό το χρονικό, χωρίς να ξεχνιούνται ποτέ και όσα πρόσωπα
προηγήθηκαν, έστω κι αν είναι νεκρά και θαμμένα, αναστημένα ή
φαντάσματα...
"Του έρωτα και της σκιάς"
Η
Ιρένε, η κόρη μιας εκκεντρικής και ξεπεσμένης μεγαλοαστής, που έχει
μετατρέψει το σπίτι της σε οίκο ευγηρίας, δημιουργεί με τον Φρανσίσκο,
γιο Ισπανών εξόριστων από την εποχή του εμφύλιου πολέμου, μια φιλική
σχέση που ύστερα από πολλές δοκιμασίες γίνεται σιγά -σιγά φλογερός
έρωτας.
"Αφροδίτη"
Η
συγγραφέας, επιστρέφει με ένα γοητευτικό όσο και πρωτότυπο βιβλίο που
μιλάει για τις δυο μεγάλες κινητήριες δυνάμεις της ιστορίας, το φαγητό
και τον έρωτα. Συνδυάζοντας με χιούμορ και οξυδέρκεια σύντομες ιστορίες,
προσωπικές αναμνήσεις και αφροδισιακές συνταγές, γραμμένες από την
εβδομήντα χρονών μητέρα της συγγραφέας, έχουμε ένα τέλειο αποτέλεσμα
τόσο γευστικό, όσο και αναγνωστικό.
"Εύα
Λούνα"
Θυγατέρα
του δάσους, του αναλφαβητισμού και της αθλιότητας, ορφανή από έξι
χρονών, σκλαβάκι σε πλουσιόσπιτα, ατίθαση και διψασμένη για μάθηση, έχει
το χάρισμα να επινοεί ιστορίες απίθανες σαν την ίδια τη ζωή.
Η μοίρα της τη φέρνει σ' επαφή με δεκάδες πρόσωπα - τη νονά της, που θα φέρει στον κόσμο ένα τέρας με δυο κεφάλια· τη γιαγιά Ελβίρα, που κοιμάται μέσα στην κάσα της· τη μαντάμ, μεγαλομαστροπό της πρωτεύουσας· τη Μιμί, γυναίκα στην ψυχή και άντρα στο κορμί· τον Ουμπέρτο Ναράνχο, αλητάκι του δρόμου· ένα δικτάτορα, ένα βασανιστή με γαρδένια στο πέτο· και, κυρίως, τον Ρολφ, που σ' αυτόν η Εύα θ' αναγνωρίσει τον άνθρωπο της ζωής της και θα πειστεί, τελικά, πως στη ζωή μερικές ιστορίες έχουν καλό τέλος.
Η μοίρα της τη φέρνει σ' επαφή με δεκάδες πρόσωπα - τη νονά της, που θα φέρει στον κόσμο ένα τέρας με δυο κεφάλια· τη γιαγιά Ελβίρα, που κοιμάται μέσα στην κάσα της· τη μαντάμ, μεγαλομαστροπό της πρωτεύουσας· τη Μιμί, γυναίκα στην ψυχή και άντρα στο κορμί· τον Ουμπέρτο Ναράνχο, αλητάκι του δρόμου· ένα δικτάτορα, ένα βασανιστή με γαρδένια στο πέτο· και, κυρίως, τον Ρολφ, που σ' αυτόν η Εύα θ' αναγνωρίσει τον άνθρωπο της ζωής της και θα πειστεί, τελικά, πως στη ζωή μερικές ιστορίες έχουν καλό τέλος.
"Πάουλα"
Κάθε
βιβλίο της Ιζαμπέλ Αλιέντε αποτελεί σημαντικό γεγονός, όμως αυτό εδώ
είναι ακόμα πιο σημαντικό, γιατί είναι το πιο συγκινητικό, το πιο
προσωπικό και το πιο οικείο από όσα έχει γράψει μέχρι τώρα. Όταν η
μεγάλη Χιλιανή συγγραφέας βρισκόταν στην Ισπανία για την παρουσίαση του
βιβλίου της Το επουράνιο σχέδιο, η Πάουλα, η κόρη της, έπεσε σε κώμα.
Πλάι στο κρεβάτι της, κι ενώ παρακολουθούσε με αγωνία
την εξέλιξη της αρρώστιας της, η Ιζαμπέλ Αλιέντε άρχισε να γράφει σ’
ένα τετράδιο την ιστορία της οικογένειάς της και τη δική της, με σκοπό
να τη χαρίσει στην κόρη της, όταν θα έβγαινε από αυτή τη δραματική
περιπέτεια. Αυτή όμως η κατάσταση κράτησε ατέλειωτους μήνες και οι
σημειώσεις της συγγραφέως έγιναν τελικά αυτό το αποκαλυπτικό και
συγκλονιστικό βιβλίο γραμμένο με πόνο ψυχής, με απίθανη ευαισθησία και
αμεσότητα.
"Το επουράνιο σχέδιο"
Ο
πρωταγωνιστής αυτού του επικού και ταυτόχρονα προσωπικού
μυθιστορήματος, ο Γκρέγκορυ Ρηβς, είναι ένας αυτοδημιούργητος Γκρίνγκο,
που ζει μέσα στον κόσμο των λατινοαμερικανών μεταναστών στην Καλιφόρνια
κι ενσαρκώνει πολλά από τα ελαττώματα και τις αρετές της κοινωνίας μας
στο δεύτερο μισό του 20ού αιώνα.
Στις εξαίρετες σελίδες αυτού του βιβλίου, όπου η Ιζαμπέλ Αλιέντε οικοδομεί αρμονικά ένα έργο με μεγάλη θεματική ένταση, ο αναγνώστης θα βρεθεί αντιμέτωπος με τα συναισθήματα των περιθωριακών της κοινωνίας και των ρατσιστών, με το πάθος της πολιτικής δράσης, με τις αντιθέσεις ανάμεσα στην αφθονία και στη φτώχεια, με την τρομερή πραγματικότητα του πολέμου στο Βιετνάμ, με την εμπειρία της εξέλιξης της οικογένειας, με την αδιάκοπη αναζήτηση και βίωση του έρωτα - μια πορεία που τελικά οδηγεί τον Γκρέγκορυ Ρηβς στο δικό του "Επουράνιο σχέδιο", κάτι που είχε διαισθανθεί από τα παιδικά του χρόνια, τότε που μιλούσε γι' αυτό ο πατέρας του στα κηρύγματά του.
Στις εξαίρετες σελίδες αυτού του βιβλίου, όπου η Ιζαμπέλ Αλιέντε οικοδομεί αρμονικά ένα έργο με μεγάλη θεματική ένταση, ο αναγνώστης θα βρεθεί αντιμέτωπος με τα συναισθήματα των περιθωριακών της κοινωνίας και των ρατσιστών, με το πάθος της πολιτικής δράσης, με τις αντιθέσεις ανάμεσα στην αφθονία και στη φτώχεια, με την τρομερή πραγματικότητα του πολέμου στο Βιετνάμ, με την εμπειρία της εξέλιξης της οικογένειας, με την αδιάκοπη αναζήτηση και βίωση του έρωτα - μια πορεία που τελικά οδηγεί τον Γκρέγκορυ Ρηβς στο δικό του "Επουράνιο σχέδιο", κάτι που είχε διαισθανθεί από τα παιδικά του χρόνια, τότε που μιλούσε γι' αυτό ο πατέρας του στα κηρύγματά του.
"Ιστορίες της Εύα Λούνα"
Σ'
αυτό το καινούργιο βιβλίο της η Ιζαμπέλ Αλιέντε δίνει άλλη μια σειρά
από τις γοητευτικές ιστορίες που το κοινό διάβασε κι αγάπησε στην Εύα
Λούνα, το προηγούμενο μυθιστόρημά της. Ολοκληρώνει έτσι σ' ένα
πολύπτυχο, δοσμένο σε διάφορα επίπεδα και με θαυμάσια παιχνίδια της
φαντασίας, μια επική εικόνα της σύγχρονης κοινωνίας στη Λατινική
Αμερική.
Ένα μοναχικό κορίτσι ερωτεύεται τον εραστή της μητέρας της και τα πνιγερά απογεύματα επινοεί μυστηριώδεις τελετουργίες που οδηγούν και τους δυο σε μια βαθιά άβυσσο. Από ένα εγκαταλειμμένο υπόγειο βγάζουν μια γριά που είχε μείνει μισό αιώνα κλεισμένη εκεί μέσα, θύμα ενός ζηλιάρη πολιτικάντη. Όταν εμφανίζεται στο φως της μέρας, γυμνή, σέρνοντας τα άσπρα της μαλλιά καταγής και τυφλή μετά από τόσα χρόνια κλεισούρας, έχει ξεχάσει ακόμα και το όνομά της. Στην αναστάτωση μιας επιδρομής, μέσα στη φωτιά και στο μπαρούτι, ένας άντρας βιάζει μια κοπέλα και σκοτώνει τον πατέρα της. Θα ζήσει πολλά χρόνια κυνηγημένος από την ανάμνησή της μέχρι να επιστρέψει στον τόπο του εγκλήματος, όπου εκείνη τον περιμένει για να εκδικηθεί.
Ένα μοναχικό κορίτσι ερωτεύεται τον εραστή της μητέρας της και τα πνιγερά απογεύματα επινοεί μυστηριώδεις τελετουργίες που οδηγούν και τους δυο σε μια βαθιά άβυσσο. Από ένα εγκαταλειμμένο υπόγειο βγάζουν μια γριά που είχε μείνει μισό αιώνα κλεισμένη εκεί μέσα, θύμα ενός ζηλιάρη πολιτικάντη. Όταν εμφανίζεται στο φως της μέρας, γυμνή, σέρνοντας τα άσπρα της μαλλιά καταγής και τυφλή μετά από τόσα χρόνια κλεισούρας, έχει ξεχάσει ακόμα και το όνομά της. Στην αναστάτωση μιας επιδρομής, μέσα στη φωτιά και στο μπαρούτι, ένας άντρας βιάζει μια κοπέλα και σκοτώνει τον πατέρα της. Θα ζήσει πολλά χρόνια κυνηγημένος από την ανάμνησή της μέχρι να επιστρέψει στον τόπο του εγκλήματος, όπου εκείνη τον περιμένει για να εκδικηθεί.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου