Κυριακή 16 Οκτωβρίου 2022

Συζητώντας με την Αλεξία Καλαϊτζή


Ερώτηση 1η: Ποιο είναι το αγαπημένο σας βιβλίο;


Α.Κ.: Αν ανασύρω τα παιδικά μου χρόνια θυμάμαι έντονα το “Χωρίς Οικογένεια” και "Το καπλάνι της βιτρίνας”.

Στην ενήλικη ζωή μου πειραματίζομαι με διάφορα είδη βιβλίων, με ιδιαίτερη έμφαση στα βιβλία αυτογνωσίας και αυτοεξέλιξης αλλά και στα μυθιστορήματα που με ταξιδεύουν και συχνά το έχω πολύ ανάγκη.



Ερώτηση 2η: Ποιο είναι το χαρακτηριστικό που κάνει έναν συγγραφέα ξεχωριστό και αγαπητό;


Α.Κ.: Θέλω όταν διαβάζω ένα βιβλίο να μένω με τη γεύση του. Υπάρχουν βιβλία που έχουν καταφέρει να τα σκέφτομαι για αρκετό καιρό αλλά και να φαντάζομαι τι θα μπορούσε να είχε συμβεί μετέπειτα στην ιστορία.

Σε αυτή την περίπτωση ο συγγραφέας με έχει κερδίσει. Μου αρέσει να αισθάνομαι αλήθεια και απλότητα. Με βαραίνει όταν διακρίνω “προσπάθεια” να πείσεις τον αναγνώστη.



Ερώτηση 3η: Τι σημαίνει, για εσάς, λογοτεχνία;


Α.Κ.: Είναι μια τέχνη βαθιά αναγκαία για την εξέλιξη της ανθρωπότητας αλλά και για την ατομική πορεία του κάθε ανθρώπου. Μια ανιδιοτελής συντροφιά και ένα ατελείωτο ταξίδι.



Ερώτηση 4η: Πώς θα χαρακτηρίζατε το βιβλίο σας “Μορίς Ρενάρτ. Το αγόρι που έγινε πρίγκιπας”;


Α.Κ.: Τώρα τι να πω για το βιβλίο; Ίσως θα ήταν καλύτερα να μας έλεγαν οι αναγνώστες του.

Ωστόσο όταν έγραφα τον Μορίς ζούσα μαζί του όλο εκείνο το διάστημα, στη χώρα του, στο σπίτι του και στην καθημερινότητά του. Μέχρι και τα όνειρά μου συγχρονίστηκαν εκείνη την περίοδο. Είναι ένα βιβλίο βγάλμενο από τις εμπειρίες της ζωής μου και ένα μεγάλο κομμάτι μου ξεδιπλώθηκε μέσα σε αυτό το βιβλίο. Αγάπησα τον Μορίς και τα όνειρά του και συχνά σκέφτομαι τι να έγινε μετέπειτα στη ζωή του...



Ερώτηση 5η: Ο Μορίς θα ανακαλύψει τη μεγάλη του αγάπη τον χορό και θα «κυνηγήσει» το όνειρό του. Πόσο εύκολη ή δύσκολη είναι, κατά τη γνώμη σας, αυτή η διαδρομή;


Α.Κ.: Εκτιμώ πως η διαδρομή αυτή έχει δυσκολίες κυρίως με βάση του πως είναι δομημένη η κοινωνία μας, ωστόσο δεν είναι ανέφικτη. Σίγουρα ένα παιδί θα φτάσει πιο κοντά στο στόχο του, αν το περιβάλλον του είναι υποστηρικτικό από πολλή μικρή ηλικία. Αν το έδαφος δεν είναι χτισμένο από το οικογενειακό πλαίσιο, τότε ο δρόμος είναι πιο δύσβατος. Όμως βαθιά μέσα μου πιστεύω πως αν για κάτι διψάει η καρδιά σου μπορείς να το φτάσεις.

Ο Μορίς αντιπροσωπεύει το κάθε παιδί που ονειρεύομαι για τον κόσμο μας. Αν ο πλανήτης μας αναθρέψει τέτοιες ποιότητες ανθρώπων τότε καταλαβαίνετε πόσο πιο ευτυχισμένοι θα είμαστε συνολικά οι άνθρωποι.



Ερώτηση 6η: Ο Μορίς θα βιώσει πολλά συναισθήματα, απόρριψη ακόμη και χλευασμό. Πιστεύετε ότι υπάρχει μέχρι τις μέρες μας προκατάληψη και στερεότυπα σχετικά με τα γυναικεία και αντρικά επαγγέλματα;


Α.Κ.: Ο Μορίς θα βιώσει ότι βιώνουμε όλοι μας σε διάφορα στάδια της ζωής μας. Όμως ακριβώς επειδή το περιβάλλον του είναι υποστηρικτικό θα συνεχίσει. Και θα συνεχίσει γιατί μέσα από τα μάτια των δικών του ανθρώπων έμαθε να πιστεύει ο ίδιος στον εαυτό του. Ναι, πιστεύω πως στις ημέρες μας υπάρχουν ακόμη προκαταλήψεις και στερεότυπα, βέβαια είναι ελπιδοφόρο το ότι συναντώ ολοένα και περισσότερους ανθρώπους που τείνουν να σπάνε αυτά τα δεσμά.



Ερώτηση 7η: Οι γονείς του Μορίς θα στηρίξουν την απόφαση του γιου τους και ας έχουν κάποιες αμφιβολίες ή εσωτερικούς φόβους. Πόσο σημαντικό είναι για ένα παιδί οι γονείς του να βρίσκονται δίπλα του και να το στηρίζουν σε κάθε του απόφαση;


Α.Κ.: Είναι το εισιτήριό του για να βγει και να σταθεί στη ζωή. Αν κρατάς στα χέρια σου αυτό το εισιτήριο, τότε δεν έχεις να φοβηθείς τίποτα.



Ερώτηση 8η: Ως ιδιοκτήτρια, γενική διευθύντρια και καθηγήτρια σχολής χορού θα μπορούσατε να μας μιλήσετε για τον χορό και για την αγάπη σας αυτή;


Α.Κ.: Αν σκεφτείτε πως ο χορός ακολουθεί τα χνάρια της ζωής μου έδω και 35 πλέον έτη, το μόνο που έχω να πω είναι πως εγώ είμαι για εκείνον και εκείνος για εμένα. Ακόμη και αν η ίδια δε χορεύω πια, συνεχίζω να τον απολαμβάνω και να συνδέομαι μαζί του μέσα από τους μαθητές μου.



Ερώτηση 9η: Τι θα θέλατε να πείτε στους αναγνώστες σας;


Α.Κ.: Ευχαριστώ κάθε έναν ξεχωριστά που διαβάζει τα έργα μου και εύχομαι πραγματικά να συναντά κομμάτια του εαυτού του που αγαπούν να ζουν και να απολαμβάνουν τη ζωή.



Ερώτηση 10η: Θα θέλατε να μας πείτε μερικά λόγια για το επόμενο συγγραφικό σας βήμα;


Α.Κ.: Το επόμενο συγγραφικό μου έργο είναι έτοιμο αλλά για την ώρα παραμένει στο σπίτι μου. Είναι μια ιστορία πάλι για παιδιά, εμπευσμένη από τα δύσκολα χρόνια της Μικρασιατικής καταστροφής. Με αφορμή τα 100 έτη που κλείνει η Ελλάδα φέτος, έγραψα αυτή την ιστορία, με τον αέρα του τότε αλλά κατά βάθος ελπιδοφόρα. Στη γραφή μου αρνούμαι να “πνιγώ”, όπως αρνούμαι και στη ζωή μου !



Β.Δ.: Σας ευχαριστώ πάρα πολύ για τη συνέντευξη που μου παραχωρήσατε! Εύχομαι κάθε επιτυχία και καλοτάξιδα τα βιβλία σας!!!

 

 

 

 

 

Η Αλεξία Καλαϊτζή είναι απόφοιτος του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας (2005) και της Ανώτερης Επαγγελματικής Σχολής Χορού Ανδρομάχη Καφαντάρη (2009). Από το 2011 είναι ιδιοκτήτρια και γενική διευθύντρια των Σχολών Χορού Indancestrial. Με στόχο την προσέγγιση της παιδικής ηλικίας, έχει παρακολουθήσει πλήθος εκπαιδευτικών σεμιναρίων, παιδαγωγικής αλλά και χορού. Η προσέγγισή της στη διοίκηση και καθοδήγηση των Σχολών Χορού Indancestrial, καθώς και η αγάπη της για κάθε μορφή τέχνης, συντέλεσαν στη βράβευσή της το 2019 από το περιοδικό Δρώμενα (που εκδίδεται στη Θεσσαλονίκη), με το βραβείο «Γε’νέο Επιχειρείν» ως μία από τις σημαντικότερες νέες στη Βόρεια Ελλάδα στον κλάδο της Τέχνης και του Πολιτισμού.

Τον Δεκέμβρη του 2021 κυκλοφόρησε το πρώτο παιδικό βιβλίο της με τίτλο “Ο κύκλος της ζωής μέσα από τα μάτια της Μέλιας”, από τις εκδόσεις Μιχάλη Σιδέρη.

 

 

 

 

 

 

 Μορίς Ρενάρτ - Το αγόρι που έγινε πρίγκιπας

«Ίσως κάποιοι σε χλευάσουν, όμως εσύ θα θυμάσαι πως δεν ξέρουν, δεν έχουν ανακαλύψει αυτό που εσύ ανακάλυψες, θα δείχνεις κατανόηση, θα σηκώνεις το κεφάλι και περήφανα θα συνεχίζεις…»

Ο δεκατριάχρονος Μορίς Ρενάρτ αγαπά τη σκηνή του θεάτρου και μια μέρα, από περιέργεια, τρυπώνει κρυφά στο θέατρο της πόλης του. Γίνεται όμως αντιληπτός από τον καλοσυνάτο επιστάτη, και εκεί κάνουν μια συμφωνία η οποία θα του αλλάξει τη ζωή. Μέσα στο θέατρο αυτό, γεννιέται το πιο μεγάλο του όνειρο. Με πείσμα, με θυσίες, με την υποστήριξη της οικογένειάς του και της αινιγματικής κυρίας Σιμπόν που πιστεύει σε εκείνον, ξεκινά το ταξίδι της υλοποίησής του. Ο στόχος του είναι πολύ υψηλός και ο Μορίς θα αντιμετωπίσει πολλές δυσκολίες, όμως τίποτα δεν είναι ακατόρθωτο..

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου