Δευτέρα 14 Σεπτεμβρίου 2020

Συζητώντας με την Εύα Κασιάρου

Ερώτηση 1η: Ποιος/α είναι ο/η αγαπημένος/η σας συγγραφέας;

Ε.Α.: Ο Μενέλαος Λουντέμης, αυτός ήταν ο αγαπημένος συγγραφέας των παιδικών μου χρόνων. Διαβάζοντας τα βιβλία του ανακάλυψα καινούργιους κόσμους στους οποίους και ταξίδεψα.


Ερώτηση 2η: Ποιο είναι το πρώτο βιβλίο που διαβάσατε;

Ε.Α.: Έχουν περάσει πολλά χρόνια από τότε. Δυστυχώς, δεν μπορώ να θυμηθώ.


Ερώτηση 3η: Τι σας ώθησε να ξεκινήσετε τη συγγραφή;

Ε.Α.: Έχω περάσει το μεγαλύτερο μέρος της ζωής μου με παιδιά προσχολικής ηλικίας, γιατί ήμουν νηπιαγωγός.  Θεωρώ ότι γνωρίζω καλά, τις περισσότερες πλευρές τους. Παράλληλα με ενδιέφερε πάντα η λογοτεχνία και η καταγραφή σκέψεων και  ιστοριών. Και η συνταξιοδότησή μου, μου άφησε χρόνο ώστε να ασχοληθώ με αυτά που γνώριζα και αυτά που αγαπούσα.


Ερώτηση 4η: Πώς θα χαρακτηρίζατε το βιβλίο σας “Τι συμβαίνει με την κυρία Στριμμένου”;

Ε.Α.: Ένα βιβλίο για την μεγάλη αξία της συγνώμης. Ξέρουμε ότι οι ενήλικες είναι πρότυπα για τα παιδιά, πόσο μάλλον οι δάσκαλοι τους. Όταν ένας δάσκαλος ζητά συγνώμη από τα παιδιά αυτή αποκτά ειδικό βάρος. Τα παιδιά συνειδητοποιούν πόσο σημαντικό είναι αυτό, καθώς μέσα από αυτήν παραδεχόμαστε τα λάθη μας.


Ερώτηση 5η: Η κυρία Στριμμένου κατά τους μαθητές της είναι όνομα και πράγμα. Τελικά τα παιδιά είναι οι πιο σκληροί κριτές;

Ε.Α.: Είθισται να λέγετε ότι τα παιδιά είναι σκληροί κριτές. Από το βιβλίο προκύπτει ότι τα παιδιά αποδίδουν «Τα του Καίσαρος τω Καίσαρι»


Ερώτηση 6η: Η κυρία Στριμμένου έχει περάσει δύσκολα παιδικά χρόνια. Όπως διαφαίνεται από την ιστορία σας, τα παιδικά βιώματα έχουν αντίκτυπο και στην ενήλικη ζωή του κάθε ανθρώπου. Πόση δουλειά χρειάζεται να κάνει ο καθένας μας για να εφαρμόσει ένα νέο ξεκίνημα από το μηδέν, αφήνοντας πίσω όσα τον πλήγωσαν όντας παιδί;

Ε.Α.: Ξεκίνημα από το μηδέν δεν υπάρχει. Ότι καταγράφετε στην παιδική μας ηλικία μας ακολουθεί στη ζωή. Αξίζει, όμως, ένας αγώνας να γνωρίσουμε τις πληγές μας και να συμφιλιωθούμε με αυτές.


Ερώτηση 7η: Ο Μανόλης Κουλούρης, ή κοινώς, γνωστός ως Μαυροπόδης θα προσπαθήσει να αλλάξει τη δασκάλα του και να δει για ποιον λόγο συμπεριφέρεται με αυτόν τον τρόπο. Πιστεύετε ότι ένας άνθρωπος με κάποιο ιδιαίτερο και ξεχωριστό χαρακτηριστικό μπορεί να κατανοήσει περισσότερο έναν άλλον ή είναι κάτι που καλλιεργείται μέσα από το άμεσο ή έμμεσο οικογενειακό και κοινωνικό περιβάλλον, στο οποίο μεγαλώνει;

Ε.Α.: Ένας άνθρωπος έχοντας βιώσει ο ίδιος την απόρριψη έχει περισσότερες πιθανότητες να αντιμετωπίσει με κατανόηση τα άτομα με κάποια ιδιαιτερότητα. Φυσικά και το περιβάλλον στο οποίο μεγαλώνει βοηθάει προς αυτή την κατεύθυνση. Όταν οι  γονείς  και ο ευρύτερος περίγυρος σε αποδέχονται και σε μεγαλώνουν μέσα σε ατμόσφαιρα στοργής και ασφάλειας το γεγονός αυτό αποτελεί την βάση για μια ισορροπημένη ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη.


Ερώτηση 8η: Συγγνώμη, μία λέξη απλή αλλά και δύσκολη για να ειπωθεί. Γιατί οι άνθρωποι δυσκολεύονται τόσο πολύ να ζητήσουν συγγνώμη; Ποια είναι η άποψή σας;

Ε.Α.: Γιατί, πρώτα πρέπει να παραδεχτούν τα λάθη τους. Πρέπει να ακυρώσουν σκέψεις λόγια, συμπεριφορές, ακόμα και μια ολόκληρη στάση ζωής, που είναι δύσκολο. Χρειάζεται αυτογνωσία και αυτοπεποίθηση.


Ερώτηση 9η: Τι θα θέλατε να πείτε στους αναγνώστες σας;

Ε.Α.: Να αγαπούν, να αγαπιούνται και να ταξιδεύουν με το σώμα και το μυαλό τους.


Ερώτηση 10η: Θα θέλατε να μας πείτε μερικά λόγια για το επόμενο συγγραφικό σας βήμα;

Ε.Α.: Το επόμενο συγγραφικό βήμα έχει ήδη γίνει και σας το κρατώ για έκπληξη.
Σας εύχομαι καλό καλοκαίρι.


Σας ευχαριστώ πάρα πολύ για τη συνέντευξη που μου παραχωρήσατε! Εύχομαι κάθε επιτυχία και καλοτάξιδα τα βιβλία σας!!!





Η Εύα Κασιάρου γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Κατερίνη. Σπούδασε νηπιαγωγός. Εργάστηκε για χρόνια σε δημόσια νηπιαγωγεία. Από το 2002 μέχρι τη συνταξιοδότησή της το 2012 ήταν αποσπασμένη στο Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του Πανεπιστημίου Αθηνών.
Συμμετείχε στη συγγραφική ομάδα των σχεδίων εργασίας του προγράμματος Εκπαίδευση Παλιννοστούντων και Αλλοδαπών Μαθητών του Πανεπιστημίου Αθηνών. Εδώ και αρκετά χρόνια ασχολείται με την παιδική λογοτεχνία. Γράφει μυθιστορήματα και παραμύθια. Παραμύθια της έχουν δημοσιευθεί στα περιοδικά Σύγχρονο Νηπιαγωγείο και Παράθυρο στην εκπαίδευση του παιδιού. Διηγήματα, θεατρικά έργα και παραμύθια της έχουν διακριθεί σε διαγωνισμούς.
Από τις εκδόσεις Κέδρος κυκλοφορούν τα βιβλία της Μυστήριο στην αυλή και Τι συμβαίνει με την κυρία Στριμμένου;, ενώ έχουν ήδη εκδοθεί άλλα δέκα βιβλία της.
Είναι μέλος του Κύκλου του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου και της Γυναικείας Λογοτεχνικής Συντροφιάς. Υπήρξε συνεργάτιδα του ηλεκτρονικού περιοδικού Ο μαγικός κόσμος του παιδικού βιβλίου.
Μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί της στο evakas2@yahoo.gr
Τα βιβλία της Εύας Κασιάρου:
Αφορμή για όλα ένα μυρμήγκι, Παρρησία, 2014
Η κυρία Φτούσου σε spa ομορφιάς, Κόκκινη Κλωστή Δεμένη, 2015
Μυστήριο στην αυλή, Κέδρος, 2015
[Β΄ Βραβείο Κυπριακού Συνδέσμου Παιδικού Νεανικού Βιβλίου (IBBY Κύπρου), 2013]
Όνειρο γλυκό... σαν κουραμπιές, Κόκκινη Κλωστή Δεμένη, 2015
Ο Λαχαπού από τη ζούγκλα της χώρας Καμαμπού, Κόκκινη Κλωστή Δεμένη, 2015
Η κληρονομιά του παππού, Μίνωας, 2016
Ήσουν μόνο ένα παιδί, Κόκκινη Κλωστή Δεμένη, 2016
Ξωτικομπερδέματα, Κόκκινη Κλωστή Δεμένη, 2016
Το ξεχασμένο κλειδί, Κόκκινη Κλωστή Δεμένη, 2017
Όταν ο Ράμπο γνώρισε τη Ριρίκα, Κόκκινη Κλωστή Δεμένη, 2018
Κανελόνια μετά φόνου, Κόκκινη Κλωστή Δεμένη, 2019
Τι συμβαίνει με την κυρία Στριμμένου;, Κέδρος, 2020





ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑ ΣΤΡΙΜΜΕΝΟΥ;
Με φωνές, τιμωρίες και παράλογες απαιτήσεις η κυρία Κατερίνα Στριμμένου, γνωστή και ως η κυρία «όνομα και πράγμα», προσπαθεί να τιθασεύσει τους μαθητές της. Όλοι την τρέμουν. Ακόμα και οι γονείς. Στα γενέθλιά της τα παιδιά, για να την καλοπιάσουν, της προσφέρουν μια ανθοδέσμη με κόκκινα τριαντάφυλλα. Μα, ακόμα και τότε, η αντίδρασή της δεν είναι αυτή που περίμεναν!
Υπάρχει τρόπος, άραγε, οι μαθητές της, με αρχηγό τον Μανόλη Κουλούρη ή Μαυροπόδη, να την κάνουν να αλλάξει; Τι ρόλο μπορεί να παίξουν μια γάτα και μια αράχνη; Πού οφείλεται η συμπεριφορά της δασκάλας; Τι συμβαίνει, τελικά, με την κυρία Στριμμένου;
Ένα βιβλίο για τη συγγνώμη και την αξία της στη ζωή μας· για τα μικρά ή τα μεγάλα ανεξίτηλα σημάδια που δεν μας αφήνουν να χαιρόμαστε όσα πραγματικά έχουν σημασία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου