Πέμπτη 6 Μαΐου 2021

Συζητώντας με την Παρασκευή Κωστοπέτρου

 

Ερώτηση 1η: Ποιος/α είναι ο/η αγαπημένος/η σας συγγραφέας ή ποιητής;

Π.Κ.: Είναι πολλοί οι αγαπημένοι μου! Όμως, από όλους θα ξεχώριζα τον Δημήτρη Κακαλίδη, ποιητή και αναλυτή, για το εύρος και το βάθος των εννοιών με τις οποίες καταπιάνεται, πάντα αναγωγικά- λυτρωτικά για τον άνθρωπο και την ανθρωπότητα.


Ερώτηση 2η: Ποιο είναι το πρώτο βιβλίο που διαβάσατε;

Π.Κ.: Αυτό που θυμάμαι σαν πρώτο βιβλίο ήταν το μυθιστόρημα του Μενέλαου Λουντέμη «Ένα παιδί μετράει τ’ άστρα». Είχα ταυτιστεί με τον ήρωα για κάμποσο καιρό!


Ερώτηση 3η: Τι σας ώθησε να ξεκινήσετε τη συγγραφή;

Π.Κ.: Το να εκφράσω μέσα από τον εαυτό μου τον ένα Εαυτό και να φέρω στο φως τόσο τα σκοτεινά πεδία που κρατάμε μέσα μας, όσο και τα άλλα τα μεγαλειώδη, με την τέχνη του λόγου, του μέτρου, όπως το αντιλαμβάνομαι κάθε φορά. Σαφώς αυτό εξελίσσεται, δεν είμαι παρά στην αρχή…


Ερώτηση 4η: Πώς θα χαρακτηρίζατε την ποιητική σας συλλογή “Εδώ θα είμαι”;

Π.Κ.: Μία πρώτη αποτύπωση του δικού μου ποιητικού τρόπου έκφρασης.


Ερώτηση 5η: Τι σημαίνει ποίηση για εσάς;

Π.Κ.: Όλες οι Τέχνες είναι ποιήσεις, η σπουδαιότερη από όλες ονομάστηκε Ποίηση!


Ερώτηση 6η: “Στην αγκαλιά των άστρων” είναι το δικό μου αγαπημένο ποίημά σας. Αν θα έπρεπε να διαλέξετε ένα ως το πιο αγαπημένο ποιο θα ήταν αυτό και γιατί;

Π.Κ.: Είναι αυτό που διαλέξατε κι εσείς. Γιατί είναι μια αναλαμπή, μια συνειδητοποίηση του ποιοί πραγματικά είμαστε.
Έχουμε φτιάξει ένα ολιγόλεπτο βίντεο με αυτό το ποίημα. Θα σας το επισυνάψω. Είναι ενδιαφέρον.


Ερώτηση 7η: Στο ποίημά σας “Το αρχαίο στολίδι” βλέπουμε τι σημαίνει ένας λαός να μην ξεχνά τον πολιτισμό του, την ίδια του την ύπαρξη. Ποιο άλλο απαραίτητο χαρακτηριστικό πρέπει να έχει ένας λαός;

Π.Κ.: Ναι, ένας λαός δεν πρέπει να ξεχνά την ιστορία του, τον πολιτισμό του, την πορεία που τον έφερε εδώ που βρίσκεται τώρα. Έχουμε τόσα πολλά να διδαχτούμε από την ιστορία, κυρίως για να μην επαναλαμβανόμαστε «επί ματαίω».
Επομένως το άλλο απαραίτητο στοιχείο για κάθε λαό, είναι να παραμένει ουδέτερος παρατηρητής των πτώσεων και λαθών του, για να μπορεί να διορθώνει τις αποκλίσεις του σε μια συνεχή ανοδική πορεία εξέλιξης.


Ερώτηση 8η: Η ποιητική σας συλλογή έχει άρωμα παλιάς κοπής. Ποιοι ποιητές σας ενέπνευσαν να ασχοληθείτε με την ποίηση ή ήταν κάτι που ήρθε ασχέτως με επιρροές ή αναγνώσματα;

Π.Κ.: Ο Κωνσταντίνος Καβάφης, ο Οδυσσέας Ελύτης, ο Χαλίλ Γκιμπράν, ο Κίπλινγκ από τους παλαιότερους, ο Τάσος Αναγνώστου, ο Δημήτρης Καρβούνης, η Λέτα Κουτσοχέρα, ο Κώστας Καρούσος, ο Δημήτρης Καραμβάλης από τους νεώτερους και τόσοι άλλοι…


Ερώτηση 9η: Τι θα θέλατε να πείτε στους αναγνώστες σας;

Π.Κ.: Να διαβάζουν ποίηση, η ποίηση είναι για όλους. Η ποίηση εξασκεί το νου, αναπτύσσει τη διάνοια.


Ερώτηση 10η: Θα θέλατε να μας πείτε μερικά λόγια για το επόμενο συγγραφικό σας βήμα;

Π.Κ.: Ετοιμάζω μια νέα ποιητική συλλογή, με κεντρική ιδέα τη χαρά, κατά παρότρυνση του συζύγου μου.


Β.Δ.: Σας ευχαριστώ πάρα πολύ για τη συνέντευξη που μου παραχωρήσατε! Εύχομαι κάθε επιτυχία και καλοτάξιδο το βιβλίο σας!!!

Π.Κ.: Εγώ σας ευχαριστώ θερμά για την παρουσίαση του βιβλίου μου, την υποστήριξη και τις ευχές σας!





Δείτε το video που αφορά ένα ποίημα της παρούσας συλλογής “Στην αγκαλιά των άστρων”:





Εδώ θα είμαι
«Εδώ θα είμαι…» λέει στον αναγνώστη της η ποιήτρια και τον συντροφεύει σε ένα ποιητικό ταξίδι πολύφερνο, γεμάτο λυρικούς κυματισμούς και αλήθειες ακλόνητες.
 
Το κάθε ποίημα ένα βίωμα, παρμένο μέσα από την απτή πραγματικότητα, δοσμένο με λόγο μεστό και απέριττο, μεταμορφώνεται σε τρυφερό κύμα αγάπης που αγκαλιάζει, ενθαρρύνει τον αναγνώστη, για να τον οδηγήσει λυτρωτικά ως το «ξάσπρισμα του ορίζοντα», ως το «ονειροπόλο φως του ήλιου», ή ακόμη κι ως την «αγκαλιά των άστρων», ψιθυρίζοντάς του με σοφία πως «…η ζωή είν’ αντίδωρο για κείνους που γνωρίζουν».
 
«Στην αγκαλιά των άστρων
ακούμπησα απαλά τον εαυτό μου
κι εκείνο το φως το γαλακτούχο
διαπέρασε γλυκά το είναι μου.»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου