Μ.Θ.: Η συγγραφή είναι μια δράση ζωτικής σημασίας πλέον για μένα. Όταν πρώτο μπήκα το 1999 μέσα στο μονοπάτι της συγγραφής δεν φανταζόμουν ποτέ ότι θα με οδηγούσε σε αυτό το φως. Μέσα από την συγγραφή δημιουργώ, ανασυγκροτούμαι, εξελίσσομαι και αναπνέω!
Ερώτηση 2η: Ποια είναι η πηγή έμπνευσής σας;
Μ.Θ.: Εμπνέομαι από την καθημερινότητα. Από θεματικές που θεωρώ ότι έχουν ένα ενδιαφέρον στο να αφυπνίσουν, να συγκινήσουν και να ταξιδέψουν τα παιδιά. Όταν έγραψα το «Γιαγιά, σ’ αγαπώ» ήθελα να μιλήσω για τον σεβασμό στην Τρίτη ηλικία. Όταν έγραψα το «Να ζεις δυνατά» ήθελα να μιλήσω στους εφήβους για το σοβαρό ζήτημα των διατροφικών διαταραχών.
Ερώτηση 3η: Πώς θα χαρακτηρίζατε το βιβλίο σας “Βάρκα στον γιαλό”;
Μ.Θ.: Το «Βάρκα στο γιαλό» είναι ένα βιογραφικό παιδικό μυθιστόρημα που έχει σαν στόχο να γνωρίσει σε μικρούς και μεγάλους την παιδική και εφηβική ηλικία του Μίκη Θεοδωράκη
Ερώτηση 4η: Πώς σας γεννήθηκε η ιδέα να γράψετε την ιστορία των παιδικών χρόνων του Μίκη Θεοδωράκη;
Μ.Θ.: Για μένα το βιβλίο αυτό ήταν ένα προσωπικό στοίχημα. Ένα όνειρο ζωής. Ήθελα εδώ και χρόνια να μπορώ να γράψω ένα μυθιστόρημα που θα μιλάει για τον Μίκη κατευθείαν στις καρδιές των μικρών αναγνωστών. Τον μικρό Μιχαλάκη, τον μικρό Μίκη, που οι περισσότεροι δεν γνωρίζουν. Ήθελα να ξετυλίξω την παιδικότητά του η οποία έχει μεγάλο ενδιαφέρον και να ταξιδέψω σε μια Ελλάδα την οποία δεν γνωρίζουν τα νέα παιδιά.
Ερώτηση 5η: Ποιο είναι το μήνυμα που θέλετε να περάσετε μέσω της ιστορίας του βιβλίου;
Μ.Θ.: Το πρώτο μήνυμα που θέλω να περάσω είναι το πάθος ενός μικρού παιδιού που πεισματικά θέλει, εκείνα τα χρόνια, τα δύσκολα χρόνια, να γίνει μουσικός. Τα όνειρα ενός μικρού παιδιού που παρ' όλες τις αντιξοότητες αλλά με την τεράστια αγκαλιά της οικογένειας καταφέρνει να μπει στον δρόμο της μουσικής. Ένα ακόμα σημαντικό μήνυμα που περνάει το βιβλίο είναι η αξία της οικογένειας. Ο πατέρας, η μητέρα και ο αδερφός. Σχέσεις που καθορίζουν σε μεγάλο βαθμό την πορεία του μεγάλου συνθέτη.
Ερώτηση 6η: Ο μικρός Μίκης αποφασίζει ότι θα γίνει σπουδαίος συνθέτης και θέλει να μοιάσει στον Μπετόβεν. Πιστεύετε ότι για να γίνουν τα όνειρα και οι στόχοι των παιδιών πραγματικότητα στην ενήλικη ζωή τους χρειάζεται εκτός από θέληση και την κατανόηση των γονιών και ίσως κάποια οικονομική δυνατότητα ή η θέληση αρκεί;
Μ.Θ.: Στις μέρες μας τα πράγματα σε σχέση με την τέχνη είναι ευκολότερα. Οι γονείς είναι καλύτερα εκπαιδευμένοι και τα παιδιά έχουν άλλες ευκαιρίες σε ότι αφορά τις μουσικές σπουδές που εκείνη την εποχή δεν μπορούσαν ούτε να τις φανταστούν. Το οικονομικό όμως δεν παύει να είναι ένας σημαντικό παράγοντας για να καταφέρει κάποιος να προχωρήσει σε μεταπτυχιακές σπουδές κ.α. Όμως με το ταλέντο και το πείσμα μπορεί κανείς να καταφέρει πολλά!
Ερώτηση 7η: Η οικογένεια του Μίκη Θεοδωράκη μετακινείται συνεχώς λόγω των συχνών μεταθέσεων του πατέρα του. Αυτό το γεγονός τι προξενεί στην ψυχολογία των παιδιών; Ποια είναι η άποψή σας;
Μ.Θ.: Είναι πολύ δύσκολο να κάνει κανείς φίλους και να κοινωνικοποιηθείς όταν η οικογένεια μπαίνει συνεχώς στην διαδικασία της μετάθεσης. Χρειάζεται μεγάλη στήριξη από το οικογενειακό περιβάλλον αλλά και από το σχολικό γιατί η αποδοχή ενός μέλους στην μαθητική κοινότητα δεν είναι πάντα κάτι εύκολο. Το χειρότερο για ένα παιδί είναι να χάνει τους φίλους του. Κι αυτό η μετάθεση το ενισχύει. Όμως έχει να κάνει και με τον χαρακτήρα κάθε παιδιού. Πολλά παιδιά από την φύση τους είναι πιο κλειστά ενώ άλλα είναι πιο ανοιχτά. Θεωρώ ότι η ποιότητα ζωής μέσα στην οικογένεια έχει μεγάλη σημασία.
Ερώτηση 8η: Έχοντας ζήσει δίπλα σε αυτόν τον σπουδαίο Έλληνα συνθέτη πώς θα τον χαρακτηρίζατε ως (συν)άνθρωπο;
Μ.Θ.: Ο θείος ο Μίκης είναι οικουμενικός. Εκτός από το τεράστιο μουσικό του έργο, το ταλέντο του, την συγγραφική του πορεία, την κοινωνικοπολιτική δράση, είναι ένας άνθρωπος που αγαπάει την πατρίδα και έχει προσφέρει στην πατρίδα του όσο λίγοι. Έχει τόσο δυνατές αξίες και πεποιθήσεις που τις βάζει πάνω από όλα. Είναι πρεσβευτής της ειρήνης και το έχει αποδείξει με την στάση και το έργο του. Έχει ένα οξύτατο πνεύμα και ένα χιούμορ που θα ζήλευαν πολλοί. Για μένα είναι η ρίζα μου. Κι αυτό τα λέει όλα!
Ερώτηση 9η: Τι θα θέλατε να πείτε στους αναγνώστες σας;
Μ.Θ.: Να διαβάζουν βιβλία! Να κάθονται λιγότερο στο τάμπλετ και στον υπολογιστή. Το βιβλίο προσφέρει πολλά περισσότερα από τα μαραφέτια της τεχνολογίας. Η φιλαναγνωσία πρέπει όσο τίποτε άλλο να ενισχύεται στις μέρες μας. Οι γονείς είναι εκείνοι που θα μυήσουν τα παιδιά στο βιβλίο. Εκείνοι θα τα πάρουν από το χέρια και θα τα πάνε σε μια παρουσίαση βιβλίου, θα του κάνουν δώρο το πρώτο του βιβλίου, θα φτιάξουν μαζί του την βιβλιοθήκη του. Με τα βιβλικά γινόμαστε καλύτεροι.
Ερώτηση 10η: Θα θέλατε να μας πείτε μερικά λόγια για το επόμενο συγγραφικό βήμα σας;
Μ.Θ.: Σε λίγες μέρες θα κυκλοφορήσει από τις εκδόσεις Μίνωας, το νέο μου παιδικό εικονογραφημένο βιβλίο «Το μικρό μου κουβαράκι». Ένα βιβλίο που μιλάει για την αδελφική αγάπη την οποία θεωρώ ανεκτίμητη. Παράλληλα τελειώνω ένα βιβλίο πολύ ιδιαίτερο, που απευθύνεται σε όλες τις ηλικίες και είναι έκπληξη!
Β.Δ.: Σας ευχαριστώ πάρα πολύ για τη συνέντευξη που μου παραχωρήσατε! Εύχομαι κάθε επιτυχία και καλοτάξιδα τα βιβλία σας!!!
Μ.Θ.: Σας ευχαριστώ θερμά ,
Μάρω Θεοδωράκη / Καθηγήτρια φωνητικής, Πιανίστα, Συγγραφέας
Η Μάρω Θεοδωράκη γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα μέσα σε μια δημοσιογραφική και μουσική οικογένεια.
Σπούδασε Πιάνο στο Εθνικό Ωδείο, αποφοιτώντας με Άριστα παμψηφεί, Τραγούδι, Φωνητικά στο Πρότυπο Πειραματικό Ωδείο, Μουσικοκινητική Αγωγή και Σεμινάρια Φωνητικής Δραματουργίας.
Από το 1998 διδάσκει υποκριτικό τραγούδι στις δραματικές σχολές και στο Αμερικάνικο Κολλέγιο (Deree).
Έχει συνθέσει μουσική για το θέατρο και έχει επιμεληθεί μουσικές παραστάσεις, συνεργαζόμενη με σκηνοθέτες όπως οι Π. Ζούλιας, Γ. Αρμένης, Θ. Μουμουλίδης, Ν. Χαραλάμπους, Ν. Μπουσδούκος, Α. Γύρα, Ν. Καραγέωργος, Κ. Φανουράκη, Στ. Γούτης, κ.ά.
Στον κινηματογράφο συνεργάστηκε πρώτη φoρά το 2008 με τον κινηματογραφιστή R. Crombie, κερδίζοντας και το Α´ βραβείο πρωτότυπης μουσικής για την ταινία Sappho (3ο Φεστιβάλ Κύπρου), ακολουθεί η ταινία The Good soldier Sveik (Animation film, 2009), ενώ μέσα στο 2016 αναμένεται η ταινία της Κλειούς Φανουράκη High Season, με πρωταγωνιστή τον Γιώργο Χωραφά, στην οποία η Μάρω Θεοδωράκη έχει γράψει την πρωτότυπη μουσική της ταινίας.
Έχει επίσης συνεργαστεί με την κρατική τηλεόραση, με κορυφαία τη μουσική της σύνθεση στο ντοκιμαντέρ Το σκοτεινό τρυγόνι, σε σκηνοθεσία Μ. Δελιοτζάκη στην ΕΤ1.
Τα εκπαιδευτικά της προγράμματα έχουν απήχηση σε όλη την Ελλάδα και στο εξωτερικό, με κορυφαία τα «Αριστοφανικά Χορικά» και τις «Μουσικές Πράξεις και Δράσεις μέσα από τα μάτια των παιδιών».
Η Μάρω Θεοδωράκη είναι γνωστή και για τη συγγραφική της δράση, έχοντας στο ενεργητικό της πάνω από 46 παιδικά βιβλία, αποσπάσματα των οποίων περιλαμβάνονται στα σχολικά βιβλία.
(2018) Βάρκα στον γιαλό, Μίνωας
(2017) Γιαγιά, σ'αγαπώ!, Μίνωας
(2016) Δημιουργικό τραγούδι και μουσικοκινητική, Μίνωας
(2016) Η Σερενάτα για το Κανταδοχώρι, Μίνωας
(2016) Χιονομπαλού, Μίνωας
(2012) Η Πιπίτσα ταξιδεύει... με τα μέσα μεταφοράς... και μαθαίνει να οδηγεί!, Διάπλαση
(2011) Μουσικοκινητικά παιχνίδια με άξονα τα συναισθήματα, Διάπλαση [κείμενα, μουσική σύνθεση]
(2010) Η Πιπίτσα κάνει αναδάσωση, Διάπλαση
(2010) Η Πιπίτσα προστατεύει τα αδέσποτα ζώα, Διάπλαση
(2010) Η Πιπίτσα ταξιδεύει στα σχήματα... και μαθαίνει γεωμετρία, Διάπλαση
(2010) Όμορφη πόλη, Διάπλαση
(2010) Το σύννεφο έφερε βροχή, Διάπλαση
(2010) Τραγουδώ τα αινίγματα, Διάπλαση
(2009) Ένα καράβι γεμάτο όνειρα, Διάπλαση [κείμενα, επιμέλεια σειράς, μουσική σύνθεση]
(2009) Η Πιπίτσα ταξιδεύει στα επαγγέλματα, Διάπλαση
(2009) Η Χιόνα Χελιδόνα και τα δύο σπουργιτάκια, Διάπλαση
(2009) Η ψιψίνα που βρήκε το νόημα της ζωής, Διάπλαση
(2009) Σίσσυ, το τζιτζίκι που τραγουδούσε την αγάπη, Διάπλαση [κείμενα, επιμέλεια σειράς, μουσική σύνθεση]
(2009) Τα ταξίδι του Φρύνη του Δελφίνη, Διάπλαση [κείμενα, επιμέλεια σειράς, μουσική σύνθεση]
(2008) Η Πιπίτσα ταξιδεύει... στα Χριστούγεννα, Διάπλαση
(2008) Η Πιπίτσα ταξιδεύει... στα χρώματα, Διάπλαση
(2008) Η Πιπίτσα ταξιδεύει... στα χρώματα ...και βάφει τον ουρανό!!!, Διάπλαση
(2008) Η Πιπίτσα ταξιδεύει… στα Χριστούγεννα… και στην Πρωτοχρονιά… και μαθαίνει έθιμα και κάλαντα, Διάπλαση [κείμενα, στίχοι, μουσική σύνθεση]
(2008) Μελομακάρονα και κουραμπιέδες εν δράσει!, Διάπλαση [κείμενα, μουσική σύνθεση, στίχοι]
(2008) Ο καλικάντζαρος που φοβόταν το σκοτάδι, Διάπλαση [κείμενα, μουσική σύνθεση]
(2008) Σαν ζάχαρη άχνη, Διάπλαση
(2008) Το πιο όμορφο γράμμα για τον Αϊ-Βασίλη, Διάπλαση [κείμενα, μουσική σύνθεση]
(2006) Ημερολόγιο του 2007, Δήμος Αθηναίων Πολιτισμικός Οργανισμός
(2006) Τα αυγά και τα πασχάλια, Ταξιδευτής
(2005) Έλα να παίξουμε κρυφτό, Διάπλαση
(2005) Η Πιπίτσα ταξιδεύει... στην αριθμητική ...και μαθαίνει να μετρά!!!, Διάπλαση [κείμενα, μουσική σύνθεση]
(2005) Το ημερολόγιο του Αϊ-Βασίλη, Διάπλαση
(2004) Η Πιπίτσα ταξιδεύει... στην αλφαβήτα ...και μαθαίνει τα γράμματα!!!, Διάπλαση
(2004) Η Πιπίτσα ταξιδεύει... στην ορχήστρα ...και μαθαίνει τα έγχορδα και τα πνευστά!!!, Διάπλαση
(2004) Η Πιπίτσα ταξιδεύει... στο πεντάγραμμο ...και γνωρίζει τις νότες!!!, Διάπλαση
(2004) Μέθοδος υποκριτικού τραγουδιού και φωνητικής, Διάπλαση
(2003) Θέατρο και μουσικοκινητική για γιορτές στο νηπιαγωγείο και το δημοτικό σχολείο, Διάπλαση
(2003) Θέατρο και μουσικοκινητική για καλοκαιρινές παραστάσεις, Διάπλαση
(2003) Το παιδί με το ακορντεόν, Ελληνικά Γράμματα
(2002) Θέατρο και μουσικοκινητική για τα Χριστούγεννα, Διάπλαση
(2000) Η παραμυθάδα με τις νότες, Ελληνικά Γράμματα
(2000) Η Σερενάτα για το Κανταδοχώρι, Ελληνικά Γράμματα
(2000) Τα παράξενα Χριστούγεννα του Ορέστη, Ελληνικά Γράμματα
Συμμετοχή σε συλλογικά έργα
(2010) Στα προνήπια με την Πιπίτσα, Διάπλαση
(2010) Στο νηπιαγωγείο με την Πιπίτσα, Διάπλαση
(2010) Στον παιδικό σταθμό με την Πιπίτσα, Διάπλαση
(2005) Καθημερινές διαθεματικές δραστηριότητες για το νηπιαγωγείο, Δίπτυχο
(2001) Θα σ' το πω μ' ένα τραγούδι, Ελληνικά Γράμματα
Βάρκα στον γιαλό
Ξεκινώντας από τη Σμύρνη της μαμάς και την Κρήτη του μπαμπά, ταξιδεύουμε στη Σύρο, την Τζια, τη Χίο, τη Μυτιλήνη, την Αθήνα, την Κεφαλλονιά όπου ο Μίκης πήγε πρώτη φορά σχολείο, την Πάτρα, τον Πύργο, την Τρίπολη. Έτσι μαθαίνουμε για το μικρό αγόρι που ήθελε να φτάσει πάνω στα ψηλά κατάρτια, να γνωρίσει τον κόσμο, να παλέψει για τον Άνθρωπο, το Δίκιο και την Ελευθερία και να χαρίσει παντού απλόχερα τη μουσική του.
Ο Μίκης Θεοδωράκης, ένας από τους σπουδαιότερους συνθέτες του αιώνα που έχει επηρεάσει με τη μουσική του και το μοναδικό του έργο γενιές και γενιές, ανοίγει πανιά και με τη βάρκα του ταξιδεύει τους μικρούς αναγνώστες σε στιγμές, εικόνες και σταθμούς που συνδέονται με την ιστορία της νεότερης Ελλάδας.
"Τα τραγούδια μου πέταξαν ψηλά στις γειτονιές, σε εκείνες που μοσχοβολούσαν βασιλικό και ασβέστη. Με τα χελιδόνια, τον μικρό Βοριά και τον ξανθό Απρίλη. Και όταν κάποτε έφτασαν στην Κρήτη, στα Χανιά, τη δική μου όμορφη πόλη, τότε ψήλωσαν ακόμα περισσότερο".
Γιαγιά, σ' αγαπώ!
Η γιαγιά Μαρία, με την καλοσύνη, το χαμόγελο και την αγκαλιά της, ξέρει και χαρίζει απλόχερα την αγάπη της.
Τα δύο εγγονάκια της και ιδιαίτερα η μικρή της σουσουράδα, όπως την αποκαλεί, ζουν μια ξεχωριστή σχέση μαζί της, που μέρα με τη μέρα δυναμώνει.
Μια ιστορία που ξετυλίγεται μέσα από στοργή και μπόλικη σοφία.
Εκείνη τη σοφία που μας διδάσκει πως, ό,τι κι αν συμβεί, πρέπει να είμαστε κοντά στους ηλικιωμένους όταν μας χρειάζονται, με σεβασμό και υπομονή.
Μια γλυκιά και όμορφη ιστορία που μας μαθαίνει για τη δύναμη της αγάπης αλλά και την αξία της οικογένειας.
Δημιουργικό τραγούδι και μουσικοκινητική
Τι σχέση έχει το τραγούδι με την καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία;
Μέσα από μια μουσική εξερεύνηση, που χωρίζεται σε έξι ενότητες (εποχές, περιβάλλον, υγεία-διατροφή, σχολική ζωή, οικογένεια, αξίες-αγαθά) και περιλαμβάνει CD με 24 τραγούδια πολλαπλής μουσικοκινητικής, η Μάρω Θεοδωράκη μάς καλεί να ανακαλύψουμε την ευεργετικότητα της μουσικής, να εκτιμήσουμε τα οφέλη της και να τα απολαύσουμε μαζί με τα παιδιά μας.
Ένα εύχρηστο και επικοινωνιακό εργαλείο για τον νηπιαγωγό, τον δάσκαλο, τον εκπαιδευτικό, τον μουσικό, τον μουσικοθεραπευτή, τον εμψυχωτή, τον γονιό και για όποιον αγαπάει τη μουσική και το τραγούδι.
Μια διαφορετική παιδαγωγική φόρμα, με σεβασμό στο παιδί και στις ανάγκες του.
Το τραγούδι γίνεται πράξη και η μουσική καθρεφτίζεται μέσα από τα μάτια των παιδιών.
Η Σερενάτα για το Κανταδοχώρι
Η μικρή και τολμηρή Σερενάτα, όμως, δεν το βάζει κάτω.
Θα προσπαθήσει να κάνει το όνειρό της πραγματικότητα, υπενθυμίζοντας σε όλους πως η μουσική ενώνει τους ανθρώπους και τους κάνει καλύτερους.
Η παιδική φωνή της Σερενάτας θα ακουστεί παντού.
Θα ξαναβρεί το Κανταδοχώρι το παλιό γνώριμο χρώμα του;
Χιονομπαλού
Όταν όμως ανακαλύπτει πως έχει αλλάξει, δύσκολα αποδέχεται τον καινούριο της εαυτό.
Η Χιονομπαλού μπορεί να είναι διαφορετική, αλλά παραμένει το ίδιο σημαντική στο ταξίδι της ζωής.
Η καρδούλα της χαμογελάει μέσα στο φως των Χριστουγέννων και δυναμώνει όταν καταλαβαίνει ότι πια δεν είναι μόνη.
Μια χριστουγεννιάτικη ιστορία που μας υπενθυμίζει πως δε χρειάζεται να περιμένουμε τις μέρες των γιορτών για να φανούμε χρήσιμοι, να είμαστε αληθινοί και να αποδεχόμαστε το διαφορετικό…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου