Σάββατο 28 Οκτωβρίου 2017

Συζητώντας με τη Μαρία Σωφρονίου

Ερώτηση 1η: Ποιος/α είναι ο/η αγαπημένος/η σας συγγραφέας;

Μ.Σ.: Κατά την διάρκεια της ζωής μου, θαύμασα πάρα πολλούς συγγραφείς και αγάπησα πάρα πολλά βιβλία. Για το  σύνολο όμως της δουλειάς τους, αγάπησα και θαύμασα, μόνο δύο συγγραφείς. Τον Έλληνα Νίκο Καζαντζάκη και την Αμερικανίδα, βραβευμένη με Νόμπελ Λογοτεχνίας, Πέρλ Μπάκ. Διάβασα όλα τους τα έργα και όλα με συγκίνησαν βαθύτατα.


Ερώτηση 2η: Ποιο είναι το πρώτο βιβλίο που διαβάσατε;

Μ.Σ.: Όταν ήμουν τρίτη τάξη του Δημοτικού, ο αδελφός μου, μου χάρισε το βιβλίο “Οκτώ αδελφούλες του παλιού καιρού” του Ζ. Ζάκεν. Ένα παιδικό βιβλίο βραβευμένο από την Γαλλική Ακαδημία, σε ελεύθερη απόδοση της κυρίας Νίτσας Γ. Βλέσσα. “ΑΤΛΑΝΤΙΣ” ΕΚΔ. & ΕΜΠΟΡ. ΟΙΚΟΣ ΠΕΛΙΒΑΝΙΔΗ Α.Ε.
Αυτό το βιβλίο το λάτρεψα! Το διάβασα πολλές φορές και το έχω μέχρι σήμερα.


Ερώτηση 3η: Τι σας ώθησε να ξεκινήσετε τη συγγραφή;

Μ.Σ.: Από τότε που έμαθα να διαβάζω και να γράφω δεν σταμάτησα ποτέ να τα εξασκώ καθημερινά και τα δύο.
Από  την πρώτη τάξη του Γυμνασίου μέχρι σήμερα, έχω τα “σημειωματάρια” μου, στα οποία καταγράφω κάθε σκέψη, κάθε συναίσθημα, κάθε παρατήρηση, κάθε εμπειρία. Και αυτά είναι που με οδήγησαν αρχικά στο γράψιμο  διηγημάτων και αργότερα μυθιστορημάτων.
Θεωρώ λοιπόν, πως αυτό που με ώθησε στην συγγραφή, είναι αυτή η διαχρονική, βαθύτατη και εντονότατη ανάγκη μου να εκφραστώ γραπτώς και ο κρυφός πόθος που είχα από μικρή, να γίνω συγγραφέας.


Ερώτηση 4η: Πώς θα χαρακτηρίζατε το βιβλίο σας “Όταν η ματιά σου άγγιξε την ψυχή μου”;

Μ.Σ.: Πιστεύω πως το κάθε βιβλίο είναι ένας καθρέφτης του συγγραφέα και μία αποκάλυψη για τον τρόπο που σκέφτεται.
Σ’ αυτό το βιβλίο διηγούμαι το είδος της ιστορίας που εγώ θα ήθελα να διαβάσω. Έντονα συναισθηματική, γεμάτη εικόνες, βασισμένη σ’ ένα ιστορικό γεγονός, με κινηματογραφική ροή, με μυστήριο, ταξιδιάρικη, διαφορετική…
Το βιβλίο μου λοιπόν, θα το χαρακτήριζα πολύ αντιπροσωπευτικό για αυτό που είμαι και για τον τρόπο που σκέφτομαι.


Ερώτηση 5η: Στο βιβλίο σας συναντάμε τη φιλία και τον έρωτα ως τα πιο σημαντικά κομμάτια στις ζωές των ηρώων. Τι σημασία έχουν και τα δύο στη ζωή σας;

Μ.Σ.: Από πολύ νεαρή ηλικία, με απασχολούσαν τέσσερα μεγάλα θέματα. Ο Έρωτας, η Αγάπη, η Φιλία και η Ευτυχία.
Και τα τέσσερα αυτά  θέματα, βρίσκονται μέσα στο βιβλίο μου. Και τα τέσσερα είχαν τεράστια σημασία στην ζωή μου.
Πιστεύω πως ο Έρωτας, η Αγάπη και η Φιλία είναι δώρα Θεϊκά και μεγάλες ευλογίες στην ζωή μας.
Είναι οι μεγαλύτερες κινητήριες δυνάμεις και μέσω αυτών, έρχονται στην ζωή μας, οι αδελφές ψυχές μας.
Προσωπικά αισθάνομαι βαθιά ευγνωμοσύνη, που γνώρισα τον υπέρτατο έρωτα, την αληθινή αγάπη και την ειλικρινή φιλία. Και τα εύχομαι ολόψυχα σε όλους.
Όσο για την Ευτυχία, πιστεύω πως σ’ αυτή την ζωή ήρθαμε για δύο λόγους. Για να εξελιχθούμε και για να ευτυχίσουμε.
Μέσω της απλής ζωής και της γαλήνης της ψυχής μας, η εξέλιξη μας και η ευτυχία μας, θα πρέπει να γίνουν ο στόχος μας. Να τα επιδιώκουμε! Η ζωή μας να είναι προσανατολισμένη προς αυτή την κατεύθυνση.


Ερώτηση 6η: Η ιστορία σας τοποθετείται στη Μεθώνη. Γιατί διαλέξατε αυτό το μέρος και όχι κάποιο άλλο;

Μ.Σ.: Η Μεθώνη με εντυπωσίασε! Με μάγεψε! Με ενέπνευσε! Ο χώρος εκπέμπει μία αύρα, που προκαλεί έντονα συναισθήματα. Η εκπληκτική φυσική μαγεία της τοποθεσίας, οι συγκλονιστικές εικόνες που χαρίζει, τα εκθαμβωτικά ηλιοβασιλέματα και το επιβλητικό κάστρο, με την ιστορία του, με συγκίνησαν βαθύτατα.
Εκεί, θα μπορούσε κάποιος να ερωτευθεί! Το περιβάλλον το ενθαρρύνει να συμβεί.
Δημιουργώντας λοιπόν την Μαρί – Μαντλέν, ερωτευθήκαμε παρέα, τον γοητευτικό και μυστηριώδη Κωνσταντίνο!!!
Ως γνωστό, ο συγγραφέας την ώρα που γράφει, ζει όλα αυτά που περιγράφει. Οι εμπειρίες των ηρώων του γίνονται και δικές του. Χαίρεται  και πονά μαζί τους.
Η Μεθώνη, στιγμάτισε την ζωή της Μαρί – Μαντλέν και την δική μου…


Ερώτηση 7η: Η Μαρία μόλις θα αντικρίσει το μαύρο χρώμα των ματιών του Κωνσταντίνου θα τον ερωτευτεί παράφορα. Υπάρχει ο έρωτας με την πρώτη ματιά;

Μ.Σ.: Υπάρχει! Και μάλιστα υπάρχουν και στίχοι γι’ αυτό το φαινόμενο.
“Από τα μάτια πιάνεται
στα χείλη κατεβαίνει
κι’ από τα χείλη στην καρδιά
ριζώνει και δεν βγαίνει!”
Η πρώτη ερωτική ματιά, εκφράζει την ακατανίκητη έλξη, που γεννιέται αυθόρμητα ανάμεσα σε δύο ανθρώπους.
Δεν ξέρω αν είναι χημικές διεργασίες του εγκεφάλου μας, όπως διατείνονται ο επιστήμονες.
Δεν ξέρω πόσο ευτυχή εξέλιξη και ποιο είναι το ποσοστό επιτυχίας, που έχουν αυτοί οι έρωτες που γεννιόνται με την πρώτη ματιά. Σίγουρα, μερικοί από αυτούς έχουν επιτυχή έκβαση, αλλά φοβάμαι πως οι περισσότεροι δεν έχουν. Όπως αυτόματα γεννιούνται έτσι αυτόματα πεθαίνουν, όπως στιγμιαία ανάβουν έτσι στιγμιαία σβήνουν.  Ο έρωτας από μόνος του, έχει ημερομηνία λήξης.
Οι σχέσεις που ευδοκιμούν και ευτυχούν, χρειάζονται πολλά άλλα.
Εκτίμηση, σεβασμό, επικοινωνία, ειλικρίνεια, αλληλοϋποστήριξη, εμπιστοσύνη, έμπρακτη αγάπη, κατανόηση, όμοια αντίληψη για την ζωή…
Όμως, εκείνη την πρώτη μαγική στιγμή που συναντιόνται οι ματιές και μένουν βυθισμένες η μία μέσα στην άλλη, χαρίζουν απίστευτη ευτυχία…


Ερώτηση 8η: Μας δίνετε μία μεταφυσική χροιά στην ιστορία σας. Πιστεύετε ότι τα πάντα είναι δρομολογημένα να τα ζήσουμε και ότι μία αληθινή αγάπη δεν μπορεί να τελειώσει, ούτε με τον θάνατο ούτε με τον χωρισμό;

Μ.Σ.: Θα σας απαντήσω με μία μικρή αλλά αγαπημένη μου παράγραφο, από το βιβλίο.
“Το ένα γεγονός φέρνει το άλλο καi έρχονται και ενώνονται όλα μαζί, σαν τουβλάκια που στρώνουν ένα δρόμο, τον οποίο πρέπει να βαδίσεις, για να οδηγηθείς εκεί που πρέπει να πας.”
Αυτή την παράγραφο την έγραψα, επειδή πιστεύω ακράδαντα πως τίποτε δεν γίνεται τυχαία στην ζωή μας. Όλα συμβαίνουν για κάποιο σκοπό.
Όσο για το δεύτερο σκέλος της ερώτησης σας, η απάντηση μου είναι η εξής:
Πιστεύω, πως αν ο έρωτας πριν ξεθωριάσει από την τριβή και την φθορά της καθημερινότητας αναπτυχθεί σε μια βαθιά αγάπη, αυτή θα διαρκέσει για πάντα. Μεταλλάσσεται σε κάτι εξαιρετικά βαθύ. Συγχωνεύεται και αποτελεί πια, αναπόσπαστο τμήμα της ψυχής μας.
Αν πιστεύουμε λοιπόν πως η ψυχή είναι αθάνατη, τότε μαζί της είναι αθάνατος και ο  υπέρτατος έρωτας…


Ερώτηση 9η: Τι θα θέλατε να πείτε στους αναγνώστες σας;

Μ.Σ.: Ένα τεράστιο Ευχαριστώ μέσα από την ψυχή μου. Ήταν μεγάλη τιμή για μένα, το ότι διάβασαν και αγάπησαν το βιβλίο μου.


Ερώτηση 10η: Θα θέλατε να μας πείτε μερικά λόγια για το επόμενο συγγραφικό βήμα σας;

Μ.Σ.: Ήδη εργάζομαι  πάνω στο καινούργιο μου μυθιστόρημα. Η ιστορία διαδραματίζεται στην Κύπρο και στην Αμερική και αναφέρεται στην συγκλονιστική ιστορία ενός αγοριού και της μητέρας του. Είναι μία πολυεπίπεδη ιστορία που καταγράφει και καταγγέλλει μία εξαιρετικά οδυνηρή πτυχή, από τις πολλές βαρβαρότητες που διαπράχθηκαν το 1974, κατά την διάρκεια της στρατιωτικής εισβολής της Τουρκίας στην Κύπρο.
Το βιβλίο θα  είναι αφιερωμένο σε όλες τις γυναίκες και σε όλα τα παιδιά, που υποφέρουν από τα δεινά των πολέμων.  


Σας ευχαριστώ πάρα πολύ για τη συνέντευξη που μου παραχωρήσατε! Εύχομαι κάθε επιτυχία και καλοτάξιδα τα βιβλία σας!!!






Η Μαρία Σωφρονίου είναι Κύπρια. Μεγάλωσε στην Λευκωσία και από τότε που παντρεύτηκε ζει στην Λεμεσό. Εργάστηκε για αρκετά χρόνια στο ιστορικό βιβλιοπωλείο της Λεμεσού Α. Ιωαννίδης και Σία, σαν υπεύθυνη του τμήματος των βιβλίων. Αργότερα, άνοιξε με μεγάλη επιτυχία, δικό της παιδικό βιβλιοπωλείο. Τώρα, είναι μία ευτυχισμένη γιαγιά, τεσσάρων υπέροχων εγγονιών. Η Μεθώνη μπήκε στη ζωή της πριν δέκα χρόνια, ξαφνικά κι’ απρόσμενα. Έχει γράψει ποιήματα, διηγήματα, δύο μυθιστορήματα, ένα βιβλίο από μονοσέλιδα κείμενα με φιλοσοφική διάθεση, τρείς τόμους μαγειρικής και άλλα… Είναι μανιώδης φωτογράφος και ερασιτέχνης ζωγράφος. Λατρεύει την μουσική, το διάβασμα, το γράψιμο και τα ταξίδια.
(2017) Όταν η ματιά σου άγγιξε την ψυχή μου, Ωκεανός
 
 
 
 
 
Όταν η ματιά σου άγγιξε την ψυχή μου
“Πρωτ’ αντίκρισα τα μάτια του, αγέλαστα, μαύρα, έντονα, καυτά σαν κάρβουνα αναμμένα, καρφωμένα μέσα στα δικά μου και ξαφνικά σταμάτησε ο χρόνος και το παρόν
και η ζωή μου η ίδια, εκείνη την μαγική στιγμή. Κι’ ας χόρευα στην πλατεία του χωριού και γύρω μου ήταν οι συγχορευτές μου και εκατοντάδες άνθρωποι, που κάθονταν
τριγύρω και μας παρακολουθούσαν. Κι’ ας η δυνατή μουσική κινούσε το σώμα μου. Τα μάτια μου έμειναν μέσα στα μάτια του, σάμπως βρήκαν το λιμάνι που έψαχναν από καιρό και άραξαν…”
 
Ο Κωνσταντίνος και η Μαρία ζουν μια ιστορία αγάπης με φόντο το κάστρο της Μεθώνης στη Μεσσηνία. Θα περπατήσουν αγκαλιά στα σοκάκια του κάστρου, εκεί όπου άφησε τα ίχνη του ένας άλλος έρωτας, το ίδιο απόλυτος, την εποχή της Ενετοκρατίας. Θα αναζητήσουν συγκινημένοι τον συνδετικό κρίκο ανάμεσα στο τώρα και στο τότε, αλλάζοντας την πορεία της ζωής τους. Μια ιστορία που έρχεται από το παρελθόν και στηλώνει τα πόδια στο παρόν, τους στοιχειώνει...
 
Ένα γοητευτικό ερωτικό μυθιστόρημα με γρήγορη πλοκή και πολλές εκπλήξεις. Η ιστορία ενός υπέρτατου έρωτα που συνταράσσει και συγκλονίζει...
 
 
 
 
 
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου