Τετάρτη 3 Φεβρουαρίου 2021

Συζητώντας με τη Χριστίνα Αλεξίου

 

Ερώτηση 1η: Ποιος/α είναι ο/η αγαπημένος/η σας συγγραφέας;

Χ.Α.: Μου είναι δύσκολο να ξεχωρίσω κάποιον συγγραφέα δίνοντας του τον τίτλο του «αγαπημένου». Έχω διαβάσει μέχρι στιγμής αρκετά βιβλία. Κάποια έλαβαν, μαζί με τους δημιουργούς τους, μια θέση στην καρδιά μου και κάποια άλλα απλά στη βιβλιοθήκη μου. Τείνω όμως περισσότερο στους κλασσικούς συγγραφείς, όπως για παράδειγμα τον Φιοντόρ, Μιχαήλοβιτς Ντοστογιέφσκι.


Ερώτηση 2η: Ποιο είναι το πρώτο βιβλίο που διαβάσατε;

Χ.Α.: Το πρώτο μου ανάγνωσμα ανήκει στην παιδική ηλικία και αν θυμάμαι καλά, ήταν τα «Ψηλά βουνά» του Ζαχαρία Παπαντωνίου.


Ερώτηση 3η: Τι σας ώθησε να ξεκινήσετε τη συγγραφή;

Χ.Α.: Η αγάπη μου για το βιβλίο και τις ιστορίες (μικρή σταματούσα το παιχνίδι με τους συνομήλικους, για να καθίσω λίγο στην παρέα των μεγάλων και δη των ηλικιωμένων, για να ακούσω καμιά ιστορία. Σε αυτό ήμουν τυχερή γιατί ο παππούς μου, από τη μεριά της μητέρας μου, διατηρούσε παραδοσιακό καφενείο στο χωριό και έτσι είχα την ευκαιρία να ακούσω πολλές). Το πρώτο μου σοβαρό εγχείρημα ήταν οι πρώτες ιστορίες του «Λέων και Δανάη», που τις είχα εμπνευστεί και γράψει χειρόγραφα, ήδη από την ηλικία των 15 ετών.


Ερώτηση 4η: Πώς θα χαρακτηρίζατε το βιβλίο σας “Λέων και Δανάη”;

Χ.Α.: Είναι ένα παιδικό διήγημα περιπέτειας, που το συνθέτουν δύο βασικά συστατικά: 1) Οι αναμνήσεις μου από τα όμορφα καλοκαίρια στο ορεινό χωριό του Ν. Τρικάλων ( Δ. Πύλης) Βροντερό και 2) Η πηγαία και αστείρευτη φαντασία μου, που έκανε πάλι το μικρό, προσωπικό της θαύμα!


Ερώτηση 5η: Οι κεντρικοί ήρωες της ιστορίας σας είναι μικρά γατάκια. Πώς σας γεννήθηκε η έμπνευση αυτή;

Χ.Α.: Φανταστείτε ένα γλυκό, καλοκαιρινό μεσημέρι, ένα έφηβο κορίτσι, να απολαμβάνει το παιχνίδι δύο μικρών γατιών, στην αυλή των παππούδων της… η έμπνευση μου «χτύπησε» την πόρτα και είπα να της ανοίξω!


Ερώτηση 6η: Στοιχεία της λαογραφίας μας περιλαμβάνονται εσωτερικά του βιβλίου σας. Για ποιον λόγο τα εντάξατε στην ιστορία σας;

Χ.Α.: Αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής στο χωριό, όπως τη βίωσα προσωπικά, πράγμα που ήθελα να μεταλαμπαδεύσω στις νεότερες γενιές. Είναι το άλας της ιστορίας μου. Αυτά που δίνουν συγκεκριμένη ταυτότητα στο έργο μου και το κάνουν να ξεχωρίζει!


Ερώτηση 7η: Ο Λέων και η Δανάη είναι αδέρφια και μάλιστα ανάμεσά τους υπάρχει μία ιδιαίτερη σχέση. Πόσο σημαντική είναι η αδερφική σχέση και αγάπη στη ζωή σας;

Χ.Α.: «Αδέρφια ενωμένα, σπίτια ευτυχισμένα», αναφέρει ένα λαϊκό, ελληνικό ρητό. Τη θεωρώ αρκετά σημαντική, ιδίως για μια πιο ευτυχισμένη, παιδική ηλικία. Είναι ένα δώρο του θεού και των γονέων προς το κάθε παιδί.


Ερώτηση 8η: Στην ιστορία βλέπουμε ότι τελείως ανόμοια είδη συνυπάρχουν και συμβιώνουν αρμονικά. Πόσο δύσκολο ή εύκολο θεωρείτε ότι είναι αυτό στην πραγματικότητα;

Χ.Α.: Για τα είδη του ζωϊκού βασιλείου, που επιβιώνουν υπακούοντας το ένστικτο τους, δυσκολότερο. Όμως για το έλλογο ανθρώπινο είδος, θα έπρεπε να ήταν ευκολότερο. Κατά τη ταπεινή μου γνώμη, προς αυτή την κατεύθυνση θα πρέπει να κινηθούν οι κοινωνίες των ανθρώπων, ιδίως στη σύγχρονη, πολυπολιτισμική εποχή μας..


Ερώτηση 9η: Τι θα θέλατε να πείτε στους αναγνώστες σας;

Χ.Α.: Να συνεχίσουν να αγαπούν το βιβλίο. Είναι ένα παράθυρο που ανοίγοντας το, λαμβάνεις άφθονο, πνευματικό οξυγόνο!


Ερώτηση 10η: Θα θέλατε να μας πείτε μερικά λόγια για το επόμενο συγγραφικό σας βήμα;

Χ.Α.: Είναι ήδη προς συζήτηση η έκδοση δύο χριστουγεννιάτικων μου ιστοριών και φυσικά συνεχίζω πάντα να γράφω για τους διαδικτυακούς μου φίλους, κρατώντας τους συντροφιά με τον δικό μου τρόπο, σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες στις οποίες ζούμε.


Β.Δ.: Σας ευχαριστώ πάρα πολύ για τη συνέντευξη που μου παραχωρήσατε! Εύχομαι κάθε επιτυχία και καλοτάξιδο το βιβλίο σας!!!

Χ.Α.: Σας ευχαριστώ για τον ενδιαφέρον σας για το βιβλίο μου και για εμένα! Εύχομαι με τη σειρά μου, καλή συνέχεια στο έργο σας!





Η Χριστίνα Αλεξίου έχει σπουδάσει στο Τμήμα Οικονομικών Επιστημών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και έχει εργαστεί αρκετά χρόνια στο συγκεκριμένο αντικείμενο, στον ιδιωτικό τομέα. Έχει διακριθεί στον διαγωνισμό διηγήματος των εκδόσεων iWrite.gr με θέμα «Ιστορίες της πόλης μας», με το διήγημά της «Στα στενά του Βαρουσίου». Μένει στα Τρίκαλα και είναι μητέρα δύο μικρών αγοριών.





Λέων και Δανάη Περιπέτεια στο βουνό
Δύο μικρά γατάκια, ο Λέων και η Δανάη, γεννιούνται σε ένα ορεινό κτήμα της θεσσαλικής γης. Ένα παραδεισένιο μέρος μέσα στη φύση! Οι πρώτοι μήνες της ζωής τους κυλάνε ξένοιαστα, όλο παιχνίδι και σκανταλιές. Σύντομα όμως θα φύγουν από το όμορφο κτήμα και τη γλυκιά μανούλα τους, για το νέο τους σπίτι. Εκεί θα γνωρίσουν καινούργιους φίλους και οι περιπέτειες θα συνεχιστούν. Ωστόσο η μεγάλη δοκιμασία θα αρχίσει όταν τα εγγονάκια της ιδιοκτήτριας του σπιτιού που μένουν, θα πάρουν μαζί τους τα δύο γατάκια σε μια εκδρομή στο βουνό. Τις ιστορίες τους τις διηγείται ο Λέων, με γλαφυρότητα και χιούμορ. Ποια θα είναι η κατάληξη της μεγάλης περιπέτειας τους; Μια διδακτική ιστορία ξετυλίγεται, για τους μικρούς φίλους της φύσης και της περιπέτειας.
Μια ιστορία που εξυμνεί αξίες όπως η αδελφική αγάπη, η φιλία και η συλλογικότητα, σε ένα διήγημα που μυρίζει Ελλάδα μιας άλλης εποχής!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου