Δευτέρα 26 Νοεμβρίου 2018

Συζητώντας με την Ελισάβετ Γκακίδου

Ερώτηση 1η: Ποιος/α είναι ο/η αγαπημένος/η σας συγγραφέας;

Ε.Γ.: Στην κορυφή των αγαπημένων μου είναι δύο συγγραφείς, ο Νίκος Καζαντζάκης και ο Ουίλιαμ Σαίξπηρ.


Ερώτηση 2η: Ποιο είναι το πρώτο βιβλίο που διαβάσατε;

Ε.Γ.: Δεν θυμάμαι ποιο βιβλίο διάβασα πρώτο. Θυμάμαι το πρώτο μου παραμύθι, «Η περήφανη πριγκίπισσα».


Ερώτηση 3η: Τι σας ώθησε να ξεκινήσετε τη συγγραφή;

Ε.Γ.: Η ώθηση για το πρώτο μου βιβλίο, ήταν η προσωπική μου περιπέτεια, όταν συναντήθηκα με την κατάθλιψη.


Ερώτηση 4η: Πώς θα χαρακτηρίζατε το βιβλίο σας “Ο Άγγελός μου είχε 2 όψεις”;

Ε.Γ.: Αριστούργημα! Αστειεύομαι, φυσικά. Θα το χαρακτήριζα ως ένα βιβλίο που στις σελίδες του υπάρχουν αληθινά συναισθήματα που ξεκινούν από την ψυχή μου για να φτάσουν στους αναγνώστες.


Ερώτηση 5η: Η κατάθλιψη είναι η μάστιγα των τελευταίων ετών. Πιστεύετε ότι μπορεί ένας άνθρωπος να ξεφύγει από αυτή εύκολα αν δεν συμβουλευτεί κάποιον ειδικό ή αν δεν έχει δίπλα του στήριξη από την οικογένειά του ή το στενό φιλικό περιβάλλον;

Ε.Γ.: Το να ξεφύγεις από την κατάθλιψη είναι ένας μακρύς και μεγάλος αγώνας-δρόμος. Μόνος του δεν μπορεί να ξεφύγει ο άνθρωπος που έχει μετωπική σύγκρουση μαζί της. Τυχερός είναι αυτός που έχει τη βοήθεια της οικογένειας, των φίλων και των ειδικών (γιατρών, ψυχολόγων).


Ερώτηση 6η: Η Ροζάνθη αγαπάει την καλή και ποιοτική μουσική και γράφει τις σκέψεις της. Θεωρείτε ότι οι άνθρωποι που είναι δημιουργοί είναι πιο επιρρεπείς σε μία έντονη ψυχολογικά κατάσταση όπως είναι η κατάθλιψη;

Ε.Γ.: Δεν νομίζω πως η δημιουργία συνδέεται σε ευθεία γραμμή με την κατάθλιψη. Τα εκατομμύρια των ανθρώπων που νοσούν παγκοσμίως είναι όλοι δημιουργοί; Οι άνθρωποι στο φιλικό ή συγγενικό σας περιβάλλον που νοσούν είναι δημιουργοί; Η κατάθλιψη δεν έχει ευαισθησίες και ούτε κάνει διακρίσεις.


Ερώτηση 7η: Η φιλία παίζει σημαντικό ρόλο στο βιβλίο σας. Στη ζωή σας τι θέση κατέχει;

Ε.Γ.: Και στη ζωή μου, όπως και στο βιβλίο κατέχει σημαντικό ρόλο. Όποιος διαβάσει το βιβλίο μπορεί να το καταλάβει.


Ερώτηση 8η: Η Ροζάνθη αγαπάει δίχως όρια. Αυτό την οδηγεί να βάζει στη ζωή της ανθρώπους που, ορισμένες φορές, δεν αξίζουν. Γιατί αφήνεται και “θυματοποιείται” τόσο εύκολα; Που πιστεύετε ότι οφείλεται αυτό;

Ε.Γ.: Επιτρέψτε μου να διαφωνήσω με αυτήν την άποψη. Η Ροζάνθη, όπως και κάθε άνθρωπος, είναι εν δυνάμει θύτης και θύμα. Οι άνθρωποι γράφουν διαφορετικά μέσα μας ανάλογα με τη στιγμή που θα συναντηθούν οι δρόμοι μας.


Ερώτηση 9η: Τι θα θέλατε να πείτε στους αναγνώστες σας;

Ε.Γ.: Θέλω να τους ευχαριστήσω για τα συγκινητικά λόγια που μου γράφουν ή μου λένε. Χαίρομαι που η δική μου αλήθεια συναντιέται με τη δική τους.


Ερώτηση 10η: Θα θέλατε να μας πείτε μερικά λόγια για το επόμενο συγγραφικό βήμα σας;

Ε.Γ.: Στο επόμενο βιβλίο τη σκυτάλη παίρνει ο έρωτας. Είναι ο έρωτας που ενώνει δύο ανθρώπους από διαφορετικούς κόσμους, την Ηλέκτρα με τον Ιάσονα. Έναν έρωτα που τον πολεμάνε οι γύρω τους για τους δικούς του λόγους ο καθένας.


Β.Δ.: Σας ευχαριστώ πάρα πολύ για τη συνέντευξη που μου παραχωρήσατε! Εύχομαι κάθε επιτυχία και καλοτάξιδο το βιβλίο σας!!!

Ε.Γ.: Σας ευχαριστώ κι εγώ με τη σειρά μου, κυρία Διαμάντη. Θα μου επιτρέψετε να παροτρύνω τους αναγνώστες σας, να είναι ανοικτοί και να διαβάζουν και νέους συγγραφείς.





Η Ελισάβετ Γκακίδου γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη, όπου και επέστρεψε μετά από χρόνια διαμονής στην Αθήνα για σπουδές και εργασία. Σπούδασε Βρεφοκομία, Αισθητική και δημιουργία της δημόσιας εικόνας του ατόμου (Image making). H αγάπη της για την τέχνη, την οδήγησε στην παρακολούθηση πολλών σεμιναρίων χειροτεχνίας, κατασκευών και διδασκαλίας αυτών. Συμμετείχε σε ομάδες και εργαστήρια αυτογνωσίας για την εσωτερική ανάπτυξη και καλλιέργεια του ανθρώπου. Η επαγγελματική της σταδιοδρομία ακολούθησε τα στάδια των σπουδών της εξελικτικά και σήμερα μετράει χρόνια εμπειρίας εργασίας πάνω στη φροντίδα των νηπίων, σε κέντρα αισθητικής, στην εξατομικευμένη διαμόρφωση της εικόνας καλλιτεχνών και φυσικά στη διδασκαλία χειροτεχνίας και κατασκευών σε δήμους και πολιτιστικά κέντρα.
Οι σπουδές της και η επαγγελματική της ενασχόληση είχαν πάντα να κάνουν με το στοιχείο του ανθρώπου, γύρω από το οποίο επικεντρώνεται και το το συγγραφικό της έργο.
Για επικοινωνία με την συγγραφέα: egakidou@gmail.com
(2018) Ο Άγγελός μου είχε 2 όψεις, Εκδόσεις Πηγή





Ο Άγγελός μου είχε 2 όψεις
Ποτέ δεν γνωρίζεις τι μπορεί να σου φέρει μια στιγμή, πόσο μάλιστα πολλές στιγμές μαζί. Πόσο μπορεί να καθορίσουν το μέλλον και τη ζωή σου… Για έναν έρωτα κάνουμε πολλά. Για μια φιλία; Και κάπως έτσι γεννήθηκε «Ο Άγγελος μου είχε 2 όψεις». Η Ροζάνθη είναι μια νεαρή κοπέλα που πάσχει από κατάθλιψη. Μέσα από τη μουσική του Άγγελου, που ακούει τυχαία, ξανασυναντιέται με τη ζωή και το χαμόγελο ανθίζει στα χείλη της. Ο Άγγελος, με τη μουσική του στην αρχή, και έπειτα με τη φυσική του παρουσία, κατάφερε να εγκλωβίσει μέσα της την τελευταία της ανάσα, πριν βουλιάξει στον δρόμο της ανυπαρξίας. Η επαφή και η γνωριμία τους εξελίσσεται σε μια δυνατή φιλία με πολλά σκαμπανεβάσματα, χαρές και λύπες. Φτάνουν στο σημείο που τα λόγια είναι περιττά μεταξύ τους και επικοινωνούν μέσα από τις σκέψεις και τα συναισθήματα. Η ισορροπία είναι πολύ λεπτή και η προδοσία του φίλου-αδελφού τη στέλνει πίσω στα δίχτυα της κατάθλιψης. Θα καταφέρει να ξεφύγει από αυτήν για δεύτερη φορά, αλλάζοντάς την ριζικά; Οι άνθρωποι “γράφουν” μέσα μας, ανάλογα με τη χρονική στιγμή που διασταυρώνονται οι ζωές μας. 
 
 
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου