Η.Γ.: Από του σύγχρονους ο Μουρακάμι. Κινείται διαρκώς μέσα στην αλληγορία, δεν φοβάται τον ερωτισμό των πρωταγωνιστών του και δίνει μεγάλη σημασία στα όνειρα ώστε να κεντρίζει τον αναγνώστη με σουρεαλιστική μαγεία.
Ερώτηση 2η: Ποιο είναι το πρώτο βιβλίο που διαβάσατε;
Η.Γ.: Ο τύραννος του Κρόνιν. Υπήρχε στη βιβλιοθήκη του πατρικού μου σπιτιού σε μια δερματόδετη έκδοση. Ένιωθα τόσο έντονα όταν χανόμουν στις σελίδες του, που το διάβαζα κρυφά, αφού φοβόμουν ότι το μυαλό μου δραπετεύει εκείνες τις ώρες σε ένα παράλληλο σύμπαν και ίσως αυτό είναι ένα σημάδι ότι δεν είμαι απόλυτα καλά.
Ερώτηση 3η: Τι σας ώθησε να ξεκινήσετε τη συγγραφή;
Η.Γ.: Νομίζω η ικανότητά μου παρουσιάζοντας ζωντανές τις ιστορίες μου να μπορώ να μιλήσω για τον τρόπο που αντιλαμβάνομαι εγώ τον κόσμο.
Ερώτηση 4η: Πώς θα χαρακτηρίζατε τα βιβλία σας “Τρεις βαθμοί μυωπίας”;
Η.Γ.: Καταρχήν ερωτικά. Μπορεί να υπάρχει βία και έγκλημα μέσα σε αυτά, μπορεί να υπάρχουν κοινωνικές προεκτάσεις αλλά όλα αυτά κινούνται γύρω από τις ερωτικές επιλογές των πρωταγωνιστών.
Ερώτηση 5η: Τα βιβλία σας αποτελούν μέρη μιας τριλογίας. Πώς σας γεννήθηκε η ιδέα της συγγραφής μιας τριλογίας;
Η.Γ.: Πρώτα γράφτηκε η Χριστίνα. Πριν ακόμη το δώσω για έκδοση είχα αρχίσει τη Ναταλία. Είδα ότι ήθελα να μιλήσω για περισσότερους ανθρώπους που σχεδιάζουν προσεγγίζοντας -άλλοτε ηθελημένα κι άλλοτε όχι- τις καταστάσεις μυωπικά. Έτσι αποφάσισα να στεγάσω και τα τρία βιβλία κάτω από το ίδιο σπίτι.
Ερώτηση 6η: Κρυμμένα μυστικά και ανείπωτες αλήθειες συνθέτουν τις ιστορίες σας. Κάθε άνθρωπος κουβαλάει μυστικά. Πού πιστεύετε ότι οφείλεται αυτό, στον φόβο, στην ντροπή ή σε κάτι άλλο;
Η.Γ.: Στην άρνηση να αναγνωρίσουμε την αξία των σημαντικών γεγονότων, τα οποία καθορίζουν τη ζωή μας. Όταν θεωρήσουμε αυτά ασήμαντα, τότε είναι ασήμαντα και τα λάθη μας και έτσι λόγω της μειωμένης βαρύτητας δεν μπαίνουμε στον κόπο ακόμη και να τα ανακοινώσουμε. Έτσι μετατρέπονται σε μυστικά. Βολεύει εμάς για να ζήσουμε πιο εύκολα αλλά και να αντιμετωπίσουμε τους άλλους. Αν ξέρουν λιγότερα από εμάς τότε εμείς έχουμε τον έλεγχο. Γιατί αν ο άλλος ξέρει μπορεί να κρίνει. Αν δεν ξέρει κρίνει με βάση την εικόνα που τους παρουσιάζουμε και αυτό μας βολεύει περισσότερο.
Ερώτηση 7η: Πολλές ανατροπές συνθέτουν τα κομμάτια του παζλ των ιστορίων σας, το ίδιο και η ίδια η ζωή. Θεωρείτε ότι αυτό κάνει πιο ενδιαφέρουσα τη ζωή ή πιο δύσκολη και γιατί;
Η.Γ.: Η δική μου ζωή είναι γεμάτη ανατροπές. Έμαθα να ζω και να προσαρμόζομαι με αυτές και να συνεχίζω. Είναι πράγματι πιο ενδιαφέρουσα η ζωή εξαιτίας των ανατροπών γιατί πρέπει να είσαι έτοιμος να επαναδιαπραγματευτείς τη ζωή σου μετά από αυτές. Αυτό είναι δύσκολο αλλά και αναζωογονητικό. Αν το καλοσκεφτείτε όμως, γιατί οι άξιοι να φοβούνται τα δύσκολα; Για αυτούς αποτελούν μια αφορμή για αποδείξουν ότι αξίζουν αυτό που έχουν. Και δεν υπάρχει καλύτερη απόδειξη όταν μετά από μια ανατροπή καλούνται να το ξαναδημιουργήσουν. Απώλειες ανθρώπων, απώλειες φίλων, ερωτικών συντρόφων συμβαίνουν διαρκώς. Ο άξιος είναι αυτός που μπορεί να μετασχηματίσει σε ευτυχία τον πόνο του παρελθόντος.
Ερώτηση 8η: Οι ήρωες διαχειρίζονται τις ζωές τους με έναν ιδιαίτερο τρόπο και κινούν πολλές φορές τις ζωές των άλλων. Ο χειριστικός τρόπος τους είναι αυτός που τους ικανοποιεί. Ο άνθρωπος μπορεί να φτάσει ακόμα και στα άκρα για να πετύχει τους στόχους του. Γιατί πολλοί απολαμβάνουν αυτόν τον χειριστικό τρόπο; Ποια είναι η προσωπική σας άποψη;
Η.Γ.: Οι άνθρωποι από τη φύση μας θέλουμε να εντασσόμαστε μέσα σε σύνολα με ιεραρχική δομή. Για να νιώθουμε ότι είμαστε ψηλά, προσπαθούμε να χειριζόμαστε όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους. Για να θεωρούμε αντίστοιχα ότι εμείς δεν είμαστε δεκτικοί χειρισμού παρουσιάζουμε ως δικές μας επιλογές αυτούς που μας χειρίζονται. Έτσι οι άνθρωποι βλέπουν ανέντιμους και άδικους στην τηλεόραση να υπερασπίζονται το ανήθικο και δεν αντιδρούν. Θεωρούν ότι μια ακόμη ευκαιρία στον υπερφίαλο μετατρέπει τον κατατρεγμένο σε φιλέσπλαχνο κριτή που μπορεί και χειρίζεται άψογα ακόμη και την αδικία που του προκαλείται. Ευτυχώς κάποιοι προσπαθούμε να διαχωρίζουμε τη θέση μας. Άλλοι ευθέως άλλοι με την λογοτεχνία αλλά και με κάθε μορφής Τέχνη.
Ερώτηση 9η: Τι θα θέλατε να πείτε στους αναγνώστες σας;
Η.Γ.: Να τους ευχαριστήσω γιατί αφιερώνουν το χρόνο τους να διαβάζουν τα βιβλία μου. Κάποιοι από αυτούς έχουν το θάρρος να μου γράφουν άλλοι παραμένουν ανώνυμοι. Τους ευχαριστώ όλους. Είναι τόσο δυνατή η σχέση που δημιουργείται ώστε μου δίνει επιπλέον κίνητρο να συνεχίσω την συγγραφή, η οποία πλέον αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής μου.
Ερώτηση 10η: Θα θέλατε να μας πείτε μερικά λόγια για το επόμενο συγγραφικό σας βήμα;
Η.Γ.: Με την Άννα θα ολοκληρωθεί η τριλογία των «Τριών βαθμών μυωπίας». Θέλω για το κλείσιμο αυτού του έργου να παραδώσω ένα συναρπαστικό βιβλίο. Είμαι απαιτητικός με τον εαυτό μου. Δουλεύω πάνω της ατελείωτες ώρες. Πιστεύω ότι το τελικό αποτέλεσμα θα με δικαιώσει. Άλλωστε θα είναι το πρώτο βιβλίο που ελπίζω ότι θα μπορέσω να το δω σε κάποια έκθεση βιβλίου αφού ο covid 19 δεν μου έχει επιτρέψει ακόμη να νιώσω αυτή τη χαρά.
Β.Δ.: Σας ευχαριστώ πάρα πολύ για τη συνέντευξη που μου παραχωρήσατε! Εύχομαι κάθε επιτυχία και καλοτάξιδα τα βιβλία σας!!!
Η.Γ.: Εγώ σας ευχαριστώ για την πολύ όμορφη κουβέντα που είχαμε! Καλή επιτυχία στο έργο σας!
Ο Ηρακλής Γεωργαντής γεννήθηκε το 1970, ζει στην Αθήνα, είναι δικηγόρος, συνεχίζει να ταξιδεύει, να συλλέγει και να οικοδομεί. Το βιβλίο του Τρεις βαθμοί μυωπίας – Ναταλία είναι το δεύτερο της νουάρ τριλογίας. Το πρώτο βιβλίο με τίτλο Χριστίνα κυκλοφόρησε το 2019 από τις Εκδόσεις Κλειδάριθμος, ενώ η τριλογία θα ολοκληρωθεί προσεχώς με το βιβλίο Άννα.
Τρεις βαθμοί μυωπίας - Χριστίνα
Μια ιστορία αγάπης και μίσους, εγκλήματος και προσωπικής αναζήτησης με φόντο τη σύγχρονη Αθήνα
Πέντε εντελώς διαφορετικές γυναίκες, η Χριστίνα, η Λυδία, η Μάιρα, η Έμμα και η Στεφανία προσεγγίζουν, καθεμία με τον δικό της τρόπο, την ευτυχία, τον έρωτα, την εξουσία και το μέλλον. Ένα έγκλημα, το οποίο σκηνοθετείται από τον Μάριο, ώστε να μοιάζει με ατύχημα για να εισπραχθεί η ασφάλεια ζωής, εμφανίζει στο προσκήνιο τον δικηγόρο Ηριδανό, ο οποίος αναλαμβάνει την υπόθεση. Η παρουσία των δύο αυτών ανδρών, γίνεται αφορμή για συγκρούσεις αλλά και για εύθραυστες συμμαχίες.
Οι πρωταγωνιστές κρύβουν και κρύβονται από την αλήθεια, διεκδικώντας περισσότερα από αυτά που τους αναλογούν. Ο ερευνητής Βασδέκης, διορισμένος από την ασφαλιστική εταιρεία, κινούμενος μεθοδικά, φτάνει ένα βήμα πριν από την αποκάλυψη της απάτης. Το ανατρεπτικό τέλος τους φέρνει όλους αντιμέτωπους με την αλήθεια που αγνοούσαν. Όλοι θα μπορούσαν να την είχαν προβλέψει, αν επέλεγαν να βλέπουν τα πράγματα χωρίς την ασάφεια που δίνουν στην όραση «οι τρεις βαθμοί μυωπίας».
Πρόκειται για μία σειρά τριών νουάρ βιβλίων με κοινό στοιχείο την εσφαλμένη κατανόηση του περιβάλλοντος, στην οποία οδηγούνται οι πρωταγωνιστές εξαιτίας της επιπόλαιης τάσης τους να σχηματοποιούν, κατά το δοκούν, αδιευκρίνιστες καταστάσεις και συναισθήματα. Για τον συγγραφέα, η ελλιπής κατανόηση συναισθημάτων και χαρακτήρων είναι παρόμοια με τη θολή οπτική του φυσικού περιβάλλοντος, όταν επιλέγει να το αντικρίσει κανείς με τη στρέβλωση που επιφέρουν τρεις βαθμοί μυωπίας.
«Αν ένας άνθρωπος, στον οποίο αρέσουν τα ταξίδια, διαλέγει μία ιδιαίτερη πέτρα από κάθε μέρος που έχει επισκεφτεί, θα αισθανθεί αναπόφευκτα κάποτε την ανάγκη να τις οικοδομήσει σε ένα συνολικό δημιούργημα. Αν από τη ζωή συλλέγεις εμπειρίες, δεν υπάρχει άλλος τρόπος να τις οικοδομήσεις παρά να γράψεις ένα μυθιστόρημα. Όπως τα ωραία οικοδομήματα προσελκύουν τους τουρίστες, έτσι και τα ωραία βιβλία προσελκύουν τους αναγνώστες, μου είπαν. Ένα οικοδόμημα δεν φτιάχνεται για να μένει κρυμμένο και ένα βιβλίο δεν γράφεται για να μένει στο συρτάρι. Εσύ απλώς συνέχισε να χτίζεις.»
Ηρακλής Γεωργαντής
Τρεις βαθμοί μυωπίας - Ναταλία
Μια ιστορία με σκοτεινά μυστικά, εγκλήματα και αναζήτησης της αλήθειας.
Ένας όρος στη διαθήκη, τρεις αδελφές, σκοτεινά οικογενειακά μυστικά και ένα έγκλημα. Ένα πάρτι γίνεται αφορμή να διαρρεύσει το σκοτεινό μυστικό της οικογένειας. Οι πρωταγωνιστές αγωνίζονται να κρύψουν τα ίχνη της προηγούμενης ζωής τους, φτάνοντας ακόμα και στη συγκάλυψη ενός εγκλήματος. Για μία ακόμη φορά, το τέλος τούς φέρνει αντιμέτωπους με την αλήθεια που όλοι θα είχαν προβλέψει, αν –φυσικά– επέλεγαν να βλέπουν τα πράγματα χωρίς την ασάφεια που δίνουν στην όραση οι «τρεις βαθμοί μυωπίας»…
Οι πρωταγωνιστές κρύβουν και κρύβονται από την αλήθεια, διεκδικώντας περισσότερα από αυτά που τους αναλογούν.
Πρόκειται για μια σειρά τριών νουάρ βιβλίων με κοινό στοιχείο την εσφαλμένη κατανόηση του περιβάλλοντος, στην οποία οδηγούνται οι πρωταγωνιστές εξαιτίας της επιπόλαιης τάσης τους να σχηματοποιούν, κατά το δοκούν, αδιευκρίνιστες καταστάσεις και συναισθήματα. Για τον συγγραφέα, η ελλιπής κατανόηση συναισθημάτων και χαρακτήρων είναι παρόμοια με τη θολή οπτική του φυσικού περιβάλλοντος, όταν επιλέγει να το αντικρίσει κανείς με τη στρέβλωση που επιφέρουν τρεις βαθμοί μυωπίας.
Είπαν για το πρώτο μέρος της Τριλογίας (Χριστίνα) :
Το μυθιστόρημα, παρόλο που βρίθει σκοτεινών ανθρώπινων ενστίκτων, είναι ένας θρίαμβος της έννοιας της Ζωής.
Γρηγόρης Δανιήλ – Thebook.gr
Είναι ένα βιβλίο σύγχρονο, με μια ιστορία που θα μπορούσε να συμβεί, που δεν μπορείς εύκολα να διακρίνεις ποιος είναι ο ρόλος του καθενός και μόνο ένας είναι το θύμα.
https://mysecretbookblog.wordpress.com/
«Αν ένας άνθρωπος, στον οποίο αρέσουν τα ταξίδια, διαλέγει μία ιδιαίτερη πέτρα από κάθε μέρος που έχει επισκεφτεί, θα αισθανθεί αναπόφευκτα κάποτε την ανάγκη να τις οικοδομήσει σε ένα συνολικό δημιούργημα. Αν από τη ζωή συλλέγεις εμπειρίες, δεν υπάρχει άλλος τρόπος να τις οικοδομήσεις παρά να γράψεις ένα μυθιστόρημα. Όπως τα ωραία οικοδομήματα προσελκύουν τους τουρίστες, έτσι και τα ωραία βιβλία προσελκύουν τους αναγνώστες, μου είπαν. Ένα οικοδόμημα δεν φτιάχνεται για να μένει κρυμμένο και ένα βιβλίο δεν γράφεται για να μένει στο συρτάρι. Εσύ απλώς συνέχισε να χτίζεις.»
Ηρακλής Γεωργαντής