Παρασκευή 29 Ιουλίου 2016

Συζητώντας με την Χριστίνα Ρούσσου

Ερώτηση 1η: Ποιος είναι ο/η αγαπημένος/η σας συγγραφέας;

Χ.Ρ.: Είναι πολλοί, μα έχω αδυναμία στον Καζαντζάκη, τον Θέμελη, τον Ζιλμπέρ Σινουέ, τη Μαίρη Κόντζογλου.


Ερώτηση 2η: Ποιο είναι το πρώτο βιβλίο που διαβάσατε;

Χ.Ρ.: Ήμουν στο δημοτικό και ήταν ο «Μάγκας» της Πηνελόπης Δέλτα.


Ερώτηση 3η: Τι σημαίνει η συγγραφή για εσάς;

Χ.Ρ.: Είναι η συντροφιά μου. Ζω μια παράλληλη ζωή, μ’ αυτήν της πραγματικότητας.


Ερώτηση 4η: Ποια είναι η πηγή έμπνευσή σας;

Χ.Ρ.: Τα πάντα γύρω μου. Οι άνθρωποι και τα βιώματά τους, η ιστορία, ένα παλιό αντικείμενο.


Ερώτηση 5η: Τι σας «ώθησε» να ξεκινήσετε τη συγγραφή;

Χ.Ρ.: Για πολλά χρόνια, έγραφα ιστορίες που ήταν αντίθετες απ’ ό,τι με στεναχωρούσε. Δηλαδή, αν περνούσα από κάποια δυσάρεστη κατάσταση, καθόμουν και έγραφα μιαν άλλη εκδοχή, πολύ πιο ελπιδοφόρα. Και δεν το έκανα μόνο σε δικές μου «υποθέσεις», μα και σε φίλων. Όταν σταμάτησα να ασχολούμαι με τη δουλειά μου και είχα περισσότερο χρόνο, αποφάσισα να ασχοληθώ σοβαρά. Ξαναγεννήθηκα!


Ερώτηση 6η: Πώς θα χαρακτηρίζατε το βιβλίο σας «Ντουλμπέρα»;

Χ.Ρ.: Δεν μπορώ να το κάνω αυτό γιατί δεν θα μπορέσω, όσο και αν το θέλω, να είμαι αντικειμενική. Επιθυμία μου είναι να το χαρακτηρίζουν οι αναγνώστες. Η «Ντουλμπέρα» είναι το τρίτο μου παιδί και η πρώτη ας πω «επίσημη» συγγραφική προσπάθεια. Όσα και να γράψω, πάντα θα είναι ξεχωριστή για μένα.  


Ερώτηση 7η: Στο βιβλίο σας χρησιμοποιείτε και λίγη βλάχικη διάλεκτο. Θεωρείτε την ντοπιολαλιά αναπόσπαστο κομμάτι της ελληνικής περιφέρειας;

Χ.Ρ.: Υπάρχει μέσα στην παράδοσή μας. Αν και δεν της δώσαμε τη σημασία που της αρμόζει. Σε κάθε τόπο, από την μιαν άκρη της Ελλάδας ως την άλλη, υπάρχουν διαφορετικές ντοπιολαλιές που όμως τείνουν να εξαφανιστούν. Μην πάω μακριά, ούτε και εγώ γνωρίζω τα βλάχικα, αν και απ’ τη μεριά του πατέρα μου είμαι Βλάχα.  


Ερώτηση 8η: Πώς αισθανθήκατε όταν κρατήσατε το δικό σας «παιδί» στα χέρια για πρώτη φορά;

Χ.Ρ.: Πρώτα πρέπει να σας πω ότι ήταν τεράστια η χαρά μου, όταν με δέχθηκε το ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ, που πάντα θεωρούσα εξαιρετικό εκδοτικό οίκο και ήταν πρώτος στις προτιμήσεις μου όταν αγόραζα βιβλία. Ήταν μεγάλη τιμή για μένα που άρεσε το μυθιστόρημά μου στην επιμελήτρια κυρία Ελένη Μπούρα. Μετά, όταν εκδόθηκε, αισθάνθηκα…, τι να σας πω; Το «υπέροχα» είναι λίγο! Βρισκόμουν στο ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ, στον χώρο του βιβλιοπωλείου, όταν το κράτησα για πρώτη φορά στα χέρια μου. Ήθελα να αγκαλιάσω όλους όσοι ήταν εκείνη τη στιγμή στον χώρο! Μοναδική στιγμή! Πήρα τα πρώτα δύο και τα έδωσα στα παιδιά μου. Χαμογελούσα και δάκρυζα.  


Ερώτηση 9η: Μία «ντουλμπέρα», η Αορίκα, είναι ο κεντρικός χαρακτήρας του βιβλίου σας. Τι σημαίνει αυτή η γυναίκα για εσάς;

Χ.Ρ.: Πολλά! Σημαίνει τρόπος ζωής. Έχει δύναμη ψυχής, ήθος, ευαισθησίες, ξέρει να αγαπάει, να προστατεύει. Είναι φιλεύσπλαχνη, δημιουργική.


Ερώτηση 10η: Στο βιβλίο σας μας δίνετε στοιχεία λαογραφικής παράδοσης, ακόμα και στη σκηνή του γάμου με τη νύφη να φορά την τοπική φορεσιά. Πόσο σημαντικά είναι τα ήθη και τα έθιμα για εσάς;

Χ.Ρ.: Πιστεύω ότι η παράδοση δεν πρέπει να σβήσει. Είναι αυτή που μας συνδέει με το παρελθόν και μας κρατάει ενωμένους στο παρόν και το μέλλον. Αν δεν διασώσουμε την παράδοσή μας, θα χαθούν οι ρίζες μας.


Ερώτηση 11η: Ο Πέτρος, ο σύζυγος της Αορίκα, δηλώνει πως δεν πιστεύει στον Θεό. Ποια είναι η γνώμη σας για τον Θεό ή τη Μοίρα;

Χ.Ρ.: Αυτά τα περί «μοίρας» και «γραφτό», δεν τα δέχομαι. Και η λέξη «μοίρα» δεν μου αρέσει. Μου βγάζει κάτι μίζερο. Ο κάθε άνθρωπος ορίζει τη ζωή του σύμφωνα με τις πράξεις του. Και για να το πω ακόμα πιο απλά, όπως το έλεγε η γιαγιά μου, «κάθε αρνί απ’ το ποδάρι του κρέμεται» και «ό,τι σπείρεις θα θερίσεις». Για τον Θεό τώρα, μακάρι να υπάρχει και χαίρομαι όσους έχουν βαθιά πίστη στον όποιο Θεό τους.


Ερώτηση 12η: Πόσο δυσκολευτήκατε για να συγκεντρώσετε τα τόσα ιστορικά στοιχεία που συμπεριλάβατε στο βιβλίο σας;

Χ.Ρ.: Αρκετά έως πολύ, γιατί ήθελα να βάλω μέσα στην πλοκή ιστορικά στοιχεία, αλλά με τέτοιο τρόπο ώστε να μην κουράσω τον αναγνώστη και να συνδέονται ομαλά με τη ροή της πλοκής. Έτσι, υπήρξαν φορές, που για να κάνω αναφορά σε κάποιο ιστορικό γεγονός, μέσα σε πέντε δέκα γραμμές, έχω περάσει μια βδομάδα διαβάζοντας ιστορία, ώστε να συμπτύξω την ουσία σε  μια μικρή παράγραφο. Επίσης, έπρεπε να είμαι βέβαιη ότι σε όσα ιστορικά γεγονότα αναφερόμουν δεν είχα λάθη.  


Ερώτηση 13η: Η Αορίκα μαθαίνει να ζει με τις απώλειες. Τελικά το χρήμα δεν είναι τίποτα μπροστά στον άνθρωπο. Γιατί όμως στη σύγχρονη εποχή που ζούμε ο υπερκαταναλωτισμός είναι το Άλφα και το Ωμέγα στις ζωές των ανθρώπων;

Χ.Ρ.: Γιατί μας έχει παρασύρει η ύλη που πλασάρεται έντεχνα και δεν ασχολούμαστε όσο θα έπρεπε με τις πραγματικές ανάγκες της ψυχής. Για να καταφέρει όμως κανείς να προσπεράσει την επιφάνεια και να φτάσει στις πραγματικές αξίες της ζωής, πρέπει πρώτα να τα «βρει» με τον εαυτό του. Μακρύς και δύσκολος δρόμος, που δεν τερματίζει ποτέ. Το σίγουρο είναι ότι τα χρήματα δεν μπορούν να σου δώσουν την «ψυχική ανάταση» που μπορεί να σου δώσει ο «πνευματικός πλούτος» που ενισχύει τον «ψυχικό πλούτο». Μπορεί να σου προσφέρει παροδική χαρά η απόκτηση κάποιου άψυχου πράγματος, ρούχου, κοσμήματος, αυτοκινήτου, σπιτιού και ό,τι άλλου σχετικού, και μετά, να ξεφουσκώσει και να σε κάνει πιο δυστυχή από πριν.  


Ερώτηση 14η: Παλιότερα ο πυλώνας της ζωής των ανθρώπων ήταν ο πολιτισμός και η κληρονομιά μας. Βλέπουμε τον τελευταίο καιρό μια νέα μόδα να κατακτά τη νεολαία, αναφέρομαι στο παιχνίδι Pokemon Go. Γιατί όλο και περισσότεροι νέοι θεωρείτε πως φεύγουν από το διάβασμα και την πνευματική καλλιέργεια της ψυχής και αναλώνουν το μυαλό τους παίζοντας ένα παιχνίδι;

Χ.Ρ.: Παλιότερα δεν είχε μπει στη ζωή μας η τεχνολογία. Αυτήν θεωρώ αιτία του κακού, με εξαίρεση την πολύτιμη προσφορά της στην ιατρική. Τα παιδιά μας είναι παιδιά της τεχνολογίας. Τα παραμύθια τα έβλεπαν σε βιντεοκασέτες, έτοιμη μασημένη τροφή, και έχαναν την ευκαιρία να φανταστούν τους ήρωες. Μετά ήρθαν τα ηλεκτρονικά παιχνίδια που τα έπαιζαν για ώρες και έχαναν το παιχνίδι στη γειτονιά. Πάει το κρυφτό, το κυνηγητό, τα μήλα. Τα πήρε ο σούπερ Μάριο. Στη συνέχεια, αφού τερμάτιζαν τα levels, ήθελαν κάτι πιο δύσκολο και περίεργο. Και πάει λέγοντας, μέχρι που φτάσανε και φτάσαμε να κυνηγάμε σαν τους τρελούς pokemon στο σούπερ μάρκετ, στην αγορά, στην παραλία, στα μπαράκια, σε δρόμους και γειτονιές. Πολύ με φοβίζει αυτή η μανία με το Pokemon Go! Εύχομαι να μη φτάσουμε να δούμε κάποιο παιχνίδι με το οποίο να κυνηγάνε να σκοτώσουν πραγματικούς ανθρώπους! Δυστυχώς, χάσανε την επαφή με το βιβλίο. Προτιμούν να είναι καθηλωμένοι στον καναπέ, βλέποντας «Game of Thrones» ή κάποια άλλη σειρά της αμερικάνικης κουλτούρας, παρά να διαβάσουν ένα μυθιστόρημα, και παράλληλα, να κυνηγάνε pokemon για να ξεμουδιάσουν.


Ερώτηση 15η: Για ποιο λόγο πιστεύετε πως πρέπει οι αναγνώστες να διαβάσουν το βιβλίο σας;

Χ.Ρ.: Αν θέλουν να γυρίσουν στο παρελθόν και να ταξιδέψουν σ’ αυτό, πιστεύω ότι η «Ντουλμπέρα» θα τους ανοίξει την πόρτα.


Ερώτηση 16η: Τι θα θέλατε να πείτε στους αναγνώστες σας;

Χ.Ρ.: Θα είναι μεγάλη χαρά για μένα να τους αρέσει, να το απολαύσουν, να μην τους κουράσει και να περάσουν κάποιες ώρες όμορφες, παρέα με την «Ντουλμπέρα» μου.


Ερώτηση 17η: Θα θέλατε να μας πείτε μερικά λόγια για το επόμενό σας συγγραφικό βήμα;

Χ.Ρ.: Ήδη έχω τελειώσει το δεύτερο μυθιστόρημα και ελπίζω να βγει σύντομα. Έχει να κάνει με την πορεία πέντε ανθρώπων (τρεις άντρες, δύο γυναίκες), απ’ το 1896 μέχρι το 1946. Η ιστορία διαδραματίζεται στη Νέα Υόρκη, την Αθήνα, τη Νάουσα, την Έδεσσα και τη Ζάκυνθο. Έρωτες, μίση, πάθη, αγώνες επιβίωσης, που εξελίσσονται σε διάφορες περιόδους σημαντικές για την Ελλάδα. Μακεδονικός αγώνας, Αθήνα του 1910, Πρώτος Παγκόσμιος πόλεμος, δεκαετίες Μεσοπολέμου, Δεύτερος Παγκόσμιος πόλεμος. Τώρα ξεκίνησα το τρίτο μου, που είναι συνέχεια του δεύτερου.


Σας ευχαριστώ πάρα πολύ για τη συνέντευξη που μου παραχωρήσατε! Εύχομαι κάθε επιτυχία και καλοτάξιδα όλα τα βιβλία σας!!!
Βασιλική Διαμάντη

Και εγώ σας ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο που μου διαθέσατε. Να είστε καλά και να περνάτε καλά!!!
Χριστίνα Ρούσσου





Η Χριστίνα Ρούσσου γεννήθηκε τα Χριστούγεννα του 1964 στη Νάουσα Ημαθίας. Τελείωσε οικονομικά σε ιδιωτική σχολή, έκανε σπουδές στο πιάνο, στη ζωγραφική και στο τμήμα Ευρωπαϊκού Πολιτισμού στο ΕΑΠ. Έχει κάνει τρεις ατομικές εκθέσεις ζωγραφικής, εκπομπές στο ραδιόφωνο και για μεγάλο χρονικό διάστημα ασχολήθηκε με τη χρυσοχοΐα επαγγελματικά. Συμμετέχει στην ερασιτεχνική θεατρική ομάδα «Επί Σκηνής» στη Νάουσα και σε συλλόγους σχετικούς με την παράδοση και τους χορούς της. Ζει στη Νάουσα και τη Θεσσαλονίκη.
Η Ντουλμπέρα είναι το πρώτο της μυθιστόρημα, το οποίο εκδόθηκε το 2015 από τις εκδόσεις Μεταίχμιο.
 
 
 
 Ντουλμπέρα
«Και έφτασα τώρα στα τελευταία της ζωής μου να νοσταλγώ, να θυμάμαι, να θυμώνω, να λυπάμαι και να εξακολουθώ να ζω. Η πλάτη μου γεμάτη απ' το φορτίο που κουβαλάει χρόνια. Δεν ξέρω πώς θα ήμουν με λιγότερο βάρος στην πλάτη μου. Λένε πως σου έρχονται τόσα όσα μπορείς να σηκώσεις. Και ποιος το κρίνει αυτό;»

Μέσα απ’ τα ημερολόγια της Αορίκας Ζιώππα-Κωνσταντίνου ξεδιπλώνεται η πολυτάραχη ιστορία δύο οικογενειών απ’ τις αρχές του 19ου μέχρι το ξημέρωμα του 21ου αιώνα. Η Αορίκα, η ντουλμπέρα, όπως την αποκαλούσαν στα βλάχικα, μια γυναίκα έξυπνη, όμορφη και δυναμική, κατορθώνει να επιβληθεί και να κατακτήσει τον σεβασμό και την αποδοχή του ανδροκρατούμενου κόσμου του εμπορίου. Η κοσμοπολίτικη διαδρομή της ξετυλίγεται με σταθμούς τη Νέβεσκα (Νυμφαίο Φλώρινας), τη Βιέννη, την Αλεξάνδρεια και την πολυεθνική Θεσσαλονίκη, σημεία όπου ανθούν οι επιχειρηματικές δραστηριότητες των Βλάχων, ενώ ο έρωτας, δυνατός, καθοριστικός, πολλές φορές παράνομος ή απαγορευμένος, είναι πάντοτε παρών.
 
 
 

Πέμπτη 28 Ιουλίου 2016

Εκδόσεις Μεταίχμιο Εκδοτικό πρόγραμμα Β' εξαμήνου


ΝΕΑ ΒΙΒΛΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ
Σεπτέμβριος – Δεκέμβριος 2016

ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ – ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟ – ΔΟΚΙΜΙΑ ΚΑΙ ΑΛΛΑ



ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ
Λογοτεχνία

  • Το νέο μυθιστόρημα του Βασίλη Αλεξάκη, ανέκδοτο μέχρι στιγμής στα ελληνικά, με τίτλο Το κλαρινέτο. Για το Παρίσι και την Αθήνα του σήμερα με θέμα τη μνήμη, τη γλώσσα και τις προσωπικές και κοινωνικές κρίσεις. (Νοέμβριος)

  • Θεοί, ήρωες, νεράιδες, εραστές, φίλοι, καθάρματα, μπεσαλήδες και νταήδες ταξιδεύουν στα τρικυμισμένα νερά της ιστορίας και φτάνουν από τα χρόνια του Ομήρου στις μέρες μας, άλλοι σώοι και άλλοι ναυαγοί. Ο Κώστας Ακρίβος με αφορμή την Οδύσσεια στήνει μια σειρά από ομόκεντρα διηγήματα στα οποία πρωταγωνιστούν άνθρωποι της διπλανής πόρτας που συνδέονται με πρόσωπα και καταστάσεις που περιγράφονται στο ομηρικό έπος. Τίτλος: Τελευταία νέα από την Ιθάκη (Οκτώβριος)

  • Φαρμακείον εκστρατείας ο τίτλος του νέου βιβλίου του Μάνου Ελευθερίου, μια ιστορία με πολλά αυτοβιογραφικά στοιχεία του ίδιου του δημιουργού. (Οκτώβριος)

  • Μόνο ο αέρας ακουγόταν είναι ο τίτλος της νέας συλλογής διηγημάτων της Ευγενίας Μπογιάνου με πρωταγωνιστές ανθρώπους καθημερινούς και οικείους που φορούν την απώλεια κατάσαρκα. (Οκτώβριος)

  • Ο ήρωας στο νέο μυθιστόρημα του Μάκη Καραγιάννη με τίτλο Πόλη χωρίς θεούς βουλιάζει στη δίνη μιας γενικευμένης κρίσης και η πόλη που περπατά μεταμορφώνεται συνεχώς. Το ρεύμα της παγκοσμιοποίησης έχει γεμίσει τους δρόμους της με εγκλωβισμένους μετανάστες και πρόσφυγες, οι οποίοι ζουν με τον μύθο της μεγάλης απόδρασης στην Ευρώπη. (Νοέμβριος)

  • Η Ρου είναι το πρώτο βιβλίο της Μαριαλένας Σπυροπούλου, μια ιστορία ενηλικίωσης, όχι μόνο για τη δύσκολη εφηβεία ενός κοριτσιού, αλλά για όλους τους ανθρώπους που δυσκολεύονται παρά το προχωρημένο της ηλικίας τους να αντέξουν το βάρος της ύπαρξής τους και όσα αυτή κουβαλά. (Οκτώβριος)

  • Ο πρώτος τόμος της συγκλονιστικής τριλογίας της Πασχαλίας Τραυλού Άνθρωπος από στάχτη, οι ήρωες αυτοσυστήνονται και ο ιστός του μύθου πλέκεται απαιτώντας την κάθαρση που προσφέρει μόνο η αλήθεια. Μια ιστορία που ήταν ανέφικτο να χωρέσει στις σελίδες ενός και μόνο βιβλίου, καθώς η ζωή αποδεικνύεται ευρηματικότερη από τη φαντασία… (Νοέμβριος)

Αστυνομικό
  • Ίντριγκα στο Ιόνιο είναι ο τίτλος του νέου αστυνομικού μυθιστορήματος του Τζίμμυ Κορίνη. Όταν πράκτορες της CIA συγκρούονται στο Ιόνιο με μια συμμορία που προσπαθεί να προωθήσει ένα ύποπτο φορτίο στη Συρία, ένας μικροκακοποιός βρίσκεται αναπάντεχα μ’ έναν φόνο στην πλάτη του. Μια όμορφη 17χρονη κοπέλα πέφτει θύμα της γοητείας του και βρίσκεται μπλεγμένη σε μια απίστευτη περιπέτεια. Ένας σκληροτράχηλος και κυνικός δημοσιογράφος παίζει κορόνα γράμματα την καριέρα του, αλλά και την ίδια του την υπόσταση, προκειμένου να σώσει από θανάσιμο κίνδυνο τη νέα γυναίκα που έχει μπει στη ζωή του, να παραδώσει στη δικαιοσύνη μια ομάδα αδίστακτων κακοποιών και να αποκαταστήσει μια μεγάλη αδικία που, άθελά του, είχε διαπράξει στο παρελθόν. (Οκτώβριος)

  • Στην τρίτη περιπέτειά του με τίτλο Η συχνότητα του θανάτου ο αστυνόμος Χάρης Νικολόπουλος, μετά τον πρόσφατο χωρισμό του και πιεσμένος από τον καινούργιο προϊστάμενό του στη ΓΑΔΑ, θα αναλάβει, με τη διευρυμένη ομάδα του, την εξιχνίαση μιας σειράς περίεργων εγκλημάτων στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας. Όλα τα στοιχεία οδηγούν σε μια εταιρεία που ασχολείται με τη μουσική και τη διασκέδαση, στην οποία ο Χάρης θα συναντήσει παλιούς γνωστούς. Για πρώτη φορά θα εμπλακεί συναισθηματικά με μια γοητευτική ύποπτη και μέχρι να διαλευκάνει το μυστήριο, θα εμπλουτίσει τις μουσικές του γνώσεις και θα δει τη ζωή του να αλλάζει ριζικά. Η συνέχεια ανήκει στη συγγραφέα Χίλντα Παπαδημητρίου. (Δεκέμβριος)


Μελέτες – Μαρτυρίες – Αφηγήσεις

  • Ο Τάκης Θεοδωρόπουλος στο νέο του βιβλίο Στη χώρα του περίπου, με τη διεισδυτική του ματιά και την κοφτερή του γλώσσα, περιγράφει, αναλύει, καυτηριάζει, διακωμωδεί, διαφωνεί και προτείνει, παίρνοντας αφορμή από τα γεγονότα και τις καταστάσεις των τελευταίων ετών της κρίσης. (Οκτώβριος)

  • Πού είμαστε; Πού πάμε; (προσωρινός τίτλος) Πολιτικοκοινωνικά κείμενα επικαιρότητας με τη νηφάλια σκέψη και τη λοξή ματιά του Στάθη Ν. Καλύβα. (Νοέμβριος)

  • Γιώργος Σεβαστίκογλου, Αγωνιστής του θεάτρου και της ζωής: Με πλούσιο υλικό από μαρτυρίες και φωτογραφικά αρχεία η Κωνσταντίνα Ζηροπούλου ανασυνθέτει την πολυσχιδή προσωπικότητα του Γιώργου Σεβαστίκογλου: ως αγωνιστή στα χρόνια της Κατοχής και της Αντίστασης, ως υπηρέτη του θεάτρου, όταν αναλαμβάνει υπεύθυνος του θιάσου των Ενωμένων Καλλιτεχνών την ίδια περίοδο, ως σκηνοθέτη, όταν αυτοεξορίζεται στη μακρινή Τασκένδη, ως συντρόφου της Άλκης Ζέη σε μια πορεία ζωής μέσα από τα σημαντικότερα γεγονότα του 20ού αιώνα. Το βιβλίο περιλαμβάνει πλούσιο φωτογραφικό υλικό καθώς και σχετικά ντοκουμέντα. (Οκτώβριος)

  • Ομήρου Οδύσσεια του Μιχάλη Γκανά: Μια πρωτότυπη νέα Οδύσσεια ξαναγραμμένη σε πεζό λόγο από έναν μεγάλο δημιουργό. Ο Μιχάλης Γκανάς ξαναγράφει και ξαναλέει την Οδύσσεια με τον δικό του τρόπο, προσθέτοντας στο κείμενο στοιχεία από την πλούσια γλωσσική μας παράδοση. Η έκδοση συνοδεύεται από εικόνες του Βασίλη Γρίβα και απευθύνεται σε νεαρούς και νέους αναγνώστες. (Νοέμβριος)

  • Η Ελλάδα φλέγεται, Από την είσοδο των Γερμανοβουλγάρων στη ματωμένη Αθήνα των Δεκεμβριανών: Ο βραβευμένος συγγραφέας Βασίλης Ι. Τζανακάρης επανέρχεται με ένα χρονικό των δραματικών γεγονότων του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου στο ελληνικό έδαφος. Η γλαφυρή αφήγηση συμπληρώνεται από φωτογραφικά ντοκουμέντα καθώς και από μαρτυρίες συγγραφέων, αιχμαλώτων σε στρατόπεδα συγκέντρωσης, ανταρτών κ.ά. (Δεκέμβριος)

  • Το βιβλίο Όσα δεν γνωρίζατε για την Τουρκοκρατία και την Επανάσταση του 1821 των Γιάννη Γρυντάκη, Γιώργου Δάλκου, Άγγελου Χόρτη, Έκτορα Χόρτη περιέχει μικρά κείμενα, κάποια σε μορφή ανεκδότων, για τα καθημερινά προβλήματα των απλών ανθρώπων, τον τρόπο που ζούσαν, που σκέφτονταν, τον αγώνα τους για επιβίωση, αλλά και πολλές άγνωστες πράξεις των μεγάλων ανδρών της εποχής που φωτίζουν τον χαρακτήρα, τη δράση και το ήθος τους. (Σεπτέμβριος)


ΞΕΝΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ
Λογοτεχνία

  • Το Mr. Vertigo (μτφρ. Ιωάννα Ηλιάδη) του Paul Auster είναι μια υπέροχη ιστορία ενηλικίωσης αλλά και μια ωδή στην τέχνη από έναν από τους σημαντικότερους στιλίστες της αμερικάνικης λογοτεχνίας. (Νοέμβριος)

  • Το νέο βιβλίο του ιταλού μπεστσελερίστα Niccolo Ammaniti με τίτλο Άννα (Anna – μτφρ. Δήμητρα Δότση) είναι ένα δυστοπικό μυθιστόρημα που διαδραματίζεται στη Σικελία του 2020, όταν ένας θανατηφόρος ιός, ονόματι «Η Κόκκινη», έχει χτυπήσει όσους έχουν περάσει το κατώφλι της εφηβείας στο νησί. Ο συγγραφέας με την απλή αλλά κοφτερή του γλώσσα και τη διεισδυτική, αλληγορική ματιά του εντυπωσιάζει με τις περιγραφές της άγριας φύσης και την κινηματογραφική ατμόσφαιρα που είναι διάχυτη από την αρχή μέχρι το τέλος του βιβλίου. (Οκτώβριος)

  • Το Λίγη ζωή (A Little Life – μτφρ. Μαρία Ξυλούρη) της αμερικανίδας (με καταγωγή από τη Χαβάη) Hanya Yanagihara, που σαρώνει τα βραβεία (Kirkus Prize for fiction, Fiction Book of the Year στα British Book Industry Awards, στις βραχείες λίστες για το βραβείο Booker και το National Book Award 2016), είναι ένα μεγάλο, χορταστικό μυθιστόρημα, που συνδυάζει πολύ σκληρές σκηνές με ένα συγκινητικότατο πορτρέτο της φιλίας και της αγάπης μέσα στον χρόνο, κινούμενο ανάμεσα σε δύο αντιφατικές αλήθειες της ζωής: ότι οι άνθρωποι είναι ικανοί για ανείπωτη κακία και σκληρότητα, αλλά και για απεριόριστη αγάπη και καλοσύνη. Ένα βιβλίο επίτηδες υπερβολικό, από εκείνα που πρέπει να αγοράζεις μαζί με χαρτομάντιλα, με έναν συναρπαστικό κεντρικό ήρωα, από μια εξαιρετική συγγραφέα την οποία αρκετοί συγκρίνουν πλέον με την Ντόνα Ταρτ. (Νοέμβριος)

  • Η δημοκρατία (προσωρινός τίτλος) (De Republiek – μτφρ. Ινώ βαν Ντάικ-Μπαλτά) του Joost de Vries είναι ένα καθηλωτικό μυθιστόρημα για την εξαπάτηση και την αυταπάτη, τη φιλοδοξία, την αγάπη για την ιστορία και για το κυνήγι του τέλειου εχθρού. Ένα ιδιοφυές μυθιστόρημα από το νο1 λογοτεχνικό ταλέντο της Ολλανδίας (βραβείο Golden Book Owl - υψηλότερη λογοτεχνική διάκριση στη Φλάνδρα). (Οκτώβριος)

  • Η Νύχτα (La Nuit – μτφρ. Γιώργος Ξενάριος) του Ελί Βιζέλ (Elie Wiesel) αποτελεί μία από τις πιο άμεσες και διεισδυτικές αφηγήσεις που γράφτηκαν ποτέ για το Ολοκαύτωμα. Στη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου πολέμου, ο Ελί Βιζέλ και η οικογένειά του στάλθηκαν από τους Ναζί σε στρατόπεδα συγκέντρωσης. Το βιβλίο αυτό είναι ένα ντοκουμέντο αυτής της κτηνωδίας: του χαμού των γονιών του, του τρόμου από τον οποίο κατάφερε να ξεφύγει, του αγώνα του για επιβίωση σ' έναν κόσμο που τον απογύμνωσε από την ανθρωπιά, την αξιοπρέπεια και την πίστη του.
    Γραμμένο σε γλώσσα λιτή, με τη ματιά του αυτόπτη μάρτυρα, το βιβλίο γνώρισε μεγάλη απήχηση και αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα έργα του βραβευμένου με Νόμπελ Ειρήνης Ελί Βιζέλ που χάθηκε πρόσφατα. Επανεκδίδεται με πρόλογο του Σταύρου Ζουμπουλάκη.
    (Οκτώβριος)

  • Μια από τις λαμπρότερες λογοτεχνικές φωνές του 20ού αιώνα, που άσκησε σημαντική επιρροή σε συγγραφείς όπως ο Ρέι Μπράντμπερι και ο Φίλιπ Ροθ είναι ο Thomas Wolfe (1900-1938). Στο αυτοβιογραφικό του μυθιστόρημα Γύρνα σπίτι, άγγελέ μου (Look Homeward, Angel – μτφρ. Κοσμάς Πολίτης), που τον καθιέρωσε, γνώρισε μεγάλη επιτυχία και μεταφράστηκε σε πολλές χώρες σε όλο τον κόσμο, ο Ευγένιος Γκαντ, το alter ego του συγγραφέα, γεννημένος το 1900 σε μια μικρή επαρχιακή πόλη της Αμερικής, μεγαλώνει ως μοναχικός παρίας αλλά και παθιασμένος καταγραφέας της αμερικάνικης καθημερινότητας. Θα έρθει αντιμέτωπος με έντονες καταστάσεις και μια οικογενειακή τραγωδία πριν συνειδητοποιήσει ότι πρέπει να αφήσει το σπίτι του αν θέλει να διαμορφώσει την προσωπική του ταυτότητα. (Οκτώβριος)

  • Το μάτι (The eye – μτφρ. Γιώργος-Ίκαρος Μπαμπασάκης) του στιλίστα της γραφής Vladimir Nabokov θεωρείται σταθμός στο έργο του, καθώς για πρώτη φορά έχει πρωτοπρόσωπο αφηγητή. Ένα σχεδόν ψυχολογικό θρίλερ, στο οποίο ο κεντρικός ήρωας, ένα από τα οικτρά θύματα της αλλοτρίωσης, αρνούμενος την πραγματική αλλά και την κοινωνική ταυτότητά του, καταφεύγει στην παρατήρηση και την αυτοπαρατήρηση (δεν παρακολουθεί μόνο το κοινωνικό του περιβάλλον αλλά και τον εαυτό του). (Οκτώβριος)

  • Το αριστουργηματικό πρότυπο του σύγχρονου μυθιστορήματος η Μαντάμ Μποβαρί του Γκιστάβ Φλωμπέρ επανεκδίδεται σε μετάφραση του αείμνηστου Μπάμπη Λυκούδη. (Οκτώβριος)

  • Στο τελευταίο μυθιστόρημά του με τίτλο Χόλιγουντ (Hollywood - μτφρ. Γιώργος-Ίκαρος Μπαμπασάκης), ο Τσαρλς Μπουκόβσκι (Charles Bukowski), αφηγείται την όλη διαδικασία συγγραφής του σεναρίου της ταινίας Barfly, που έγραψε ο ίδιος. Κανένα άλλο βιβλίο δεν αγγίζει τόσο τον διεφθαρμένο πυρήνα της αμερικάνικης κινηματογραφικής βιομηχανίας. Πρόκειται για ένα από τα καλύτερα και ωριμότερα έργα του ποιητή του αμερικανικού περιθωρίου. (Οκτώβριος)

  • Το μυθιστόρημα Ζούσαμε πάντα σ’ ένα κάστρο (We have always lived in a castle – μτφρ. Βάσια Τζανακάρη) είναι μια απολαυστική ιστορία τρόμου της Shirley Jackson, μιας από τις πλέον επιδραστικές αμερικανίδες συγγραφείς του 20ού αιώνα, στο έργο της οποίας βασίστηκαν τα μεγάλα ονόματα της σύγχρονης λογοτεχνικής σκηνής αυτού του είδους, όπως ο Στίβεν Κινγκ. (Οκτώβριος)

  • Η φιλοσοφία στο μπουντουάρ (La Philosophie dans le Boudoir – μτφρ. Ρίτα Κολαΐτη) είναι το πλέον αξιοδιάβαστο έργο του Μαρκήσιου ντε Σαντ, ανάγνωσμα φιλοσοφικό, ανατρεπτικό, εικονοκλαστικό. Ο Σαντ, μέσα από την περιγραφή ενός σεξουαλικού οργίου, καταφέρεται εναντίον των περισσότερων θεμελιακών αξιών του δυτικού πολιτισμού, ασκώντας σ’ αυτές μια οξυδερκή κριτική και τελικά απορρίπτοντάς τες. Πλήρως υπομνηματισμένη έκδοση με διαφωτιστικές σημειώσεις και ένα πολύ κατατοπιστικό εισαγωγικό κείμενο της μεταφράστριας. (Νοέμβριος)

Οι εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ παρουσιάζουν το Hogarth Shakespeare Project: τα πιο αγαπημένα έργα του μεγαλύτερου δραματουργού όλων των εποχών ξαναγράφονται από σπουδαίους συγγραφείς όλου του κόσμου.
Ο εκδοτικός οίκος Hogarth Press ιδρύθηκε από το ζεύγος Βιρτζίνια και Λέοναρντ Γουλφ το 1917 με σκοπό να εκδίδει τα καλύτερα έργα της σύγχρονης εποχής και αναβίωσε το 2012 στο Λονδίνο και τη Νέα Υόρκη ως imprint του Penguin Random House. Ο Hogarth λοιπόν εμπνεύστηκε και προχώρησε στην υλοποίηση του Hogarth Shakespeare Project με αφορμή τη συμπλήρωση 400 χρόνων από τον θάνατο του Σαίξπηρ. Νέες δημιουργίες, νέα μυθιστορήματα βασισμένα σε θεατρικά έργα του Σαίξπηρ από τους πιο αγαπημένους και επιφανείς σύγχρονους συγγραφείς.
Η σειρά πρόκειται να κυκλοφορήσει σε 25 χώρες, στην Ελλάδα από τις εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ.

  • Το πρώτο βιβλίο της σειράς κυκλοφόρησε στο εξωτερικό τον Οκτώβριο του 2015. Πρόκειται για το Χάσμα του χρόνου (The Gap of Time - μτφρ. Μυρσίνη Γκανά) της βρετανίδας Jeanette Winterson (βραβευμένη με το E. M. Forster της Αμερικανικής Ακαδημίας Τεχνών και Γραμμάτων), η οποία ξαναγράφει το Χειμωνιάτικο παραμύθι. Ένα μυθιστόρημα για τον άρρηκτο δεσμό του παρελθόντος και του μέλλοντος. Πρόκειται για ένα θεσπέσια έξυπνο, συναρπαστικό και συγκινητικό μυθιστόρημα που του αξίζουν πολλαπλές αναγνώσεις ώστε να εκτιμήσει κανείς όλα του τα επίπεδα. (Δεκέμβριος)

  • Ακολουθεί ο βραβευμένος με Booker Howard Jacobson με το Τ’ όνομά μου είναι Σάιλοκ (Shylock is my name – μτφρ. Νίκος Παναγιωτόπουλος), ο οποίος ξαναγράφει τον Έμπορο της Βενετίας. (Δεκέμβριος)

  • Τέλος η βραβευμένη με Pulitzer Anne Tyler με το Ξιδοκόριτσο (Vinegar Girl – μτφρ. Αύγουστος Κορτώ), η οποία καταθέτει μια σύγχρονη εκδοχή της Στρίγκλας που έγινε αρνάκι για μια ανεξάρτητη γυναίκα που δεν ξέρει αν πρέπει να θυσιαστεί για έναν άντρα. (Δεκέμβριος)

Αστυνομικό
  • Δυτικά της ελευθερίας (West of Liberty – μτφρ. Γρηγόρης Κονδύλης) είναι ο τίτλος του πρώτου πολιτικού κατασκοπικού μυθιστορήματος μιας τετραλογίας του σουηδού Thomas Engstrom. Το βιβλίο έχει τιμηθεί με το Crime Debut of the Year από τη Σουηδική Ακαδημία Αστυνομικής Λογοτεχνίας. Ένα απολαυστικό, χορταστικό ανάγνωσμα που διαβάζεται σαν να παρακολουθείς ένα καλογυρισμένο τηλεοπτικό σίριαλ. Στην τετραλογία (την οποία ο συγγραφέας δεν έχει ακόμη ολοκληρώσει) πρωταγωνιστεί ο Λούντβιχ Λιχτ, ένας σύγχρονος νουάρ ήρωας, πρώην κατάσκοπος της Στάζι που είχε αυτομολήσει στις ΗΠΑ και δούλευε για λογαριασμό της CIA. Παρότι σχεδόν αλκοολικός και χρεωμένος μέχρι τα μπούνια, χαίρει εκτίμησης και εμπιστοσύνης από τον Γκε-Τε (GT) ο οποίος είναι ο επικεφαλής της CIA στο Βερολίνο και του αναθέτει διάφορες υποθέσεις. (Οκτώβριος)

  • Η νορβηγίδα Anne Holt, μια από τις πιο αγαπημένες και επιτυχημένες συγγραφείς αστυνομικής λογοτεχνίας σε όλο τον κόσμο, με το βιβλίο της Θάνατος στο Όσλο (Death in Oslo - μτφρ. Δ. Παπαγρηγοράκης), το τρίτο της σειράς στην οποία πρωταγωνιστούν ο επιθεωρητής της Δίωξης Εγκλήματος Ίνγκβαρ Στούμπο και η ψυχολόγος-προφάιλερ με εμπειρία στο FBI Ίνγκερ Γιουχάνε Βικ, καταφέρνει να κρατήσει αμείωτο το ενδιαφέρον του αναγνώστη από την πρώτη έως την τελευταία σελίδα. Η υπόθεση ξεκινά όταν η Πρόεδρος των ΗΠΑ, η οποία μόλις έχει εκλεγεί, επισκέπτεται το Όσλο, όπου συμβαίνει το αδιανόητο: Εξαφανίζεται τη 17η Μαΐου, τη μέρα ανεξαρτησίας των Νορβηγών. Η Πρόεδρος κρύβει ένα μυστικό το οποίο οι αναγνώστες γνωρίζουν από τις πρώτες κιόλας σελίδες. Τα αστυνομικά μυθιστορήματα της Holt που ξεπερνούν σε πωλήσεις τα επτά εκατομμύρια αντίτυπα έχουν ευρηματική πλοκή, εναλλαγή δράσης, πολύ σασπένς και ενδιαφέροντες χαρακτήρες. (Νοέμβριος)

  • Η σουηδέζα Tove Alsterdal, δημοσιογράφος, σεναριογράφος και θεατρική συγγραφέας, γνωστή στη χώρα της ως η επιμελήτρια των αστυνομικών μυθιστορημάτων της Liza Marklund, έκανε το ντεμπούτο της στην αστυνομική λογοτεχνία το 2009 με το βιβλίο Οι γυναίκες στην παραλία (κυκλοφόρησε από το ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ την άνοιξη του 2015), το οποίο γνώρισε τεράστια επιτυχία και μεταφράστηκε σε πολλές χώρες σε όλο τον κόσμο. Στο νέο της βιβλίο Θαμμένοι στη σιωπή (Tomb of silence – μτφρ. Λύο Καλοβυρνάς), ένα θρίλερ με στοιχεία ιστορικού μυθιστορήματος, η Alsterdal υφαίνει μια ιστορία που βρίθει από ιδεολογικές και θρησκευτικές πολώσεις. (Νοέμβριος)

  • Ο Ian Rankin, ένας από τους σημαντικότερους και πλέον δημοφιλείς συγγραφείς αστυνομικής λογοτεχνίας στη Μ. Βρετανία, στο νέο του μυθιστόρημα Ακόμα και τα άγρια σκυλιά (Even dogs in the wild – μτφρ. Νάντη Σακκά) εμπλέκει για ακόμα μια φορά τον βασικό του ήρωα, τον εκκεντρικό επιθεωρητή Τζον Ρέμπους, συνταξιούχο πλέον, τον Μάλκολμ Φοξ που ανήκει στις Εσωτερικές Υποθέσεις, και την επιθεωρήτρια Σίβον Κλαρκ, την οποία ο Ρέμπους είχε υπό την προστασία του όταν ήταν ακόμη στο Σώμα. Αφορμή για να ξετυλιχτεί το κουβάρι της πλοκής στο νέο του βιβλίο είναι η δολοφονία ενός μεγαλοδικηγόρου την οποία αναλαμβάνει να διαλευκάνει η Σίβον Κλαρκ. (Νοέμβριος)

  • Μία από τις πλέον ταλαντούχες σύγχρονες συγγραφείς αστυνομικής λογοτεχνίας φαίνεται πως είναι η ιρλανδέζα Tana French. Το βιβλίο της Ο Τόπος των Πιστών (κυκλοφόρησε από το Μεταίχμιο το φθινόπωρο του 2015) είναι ένα από τα καλύτερα θρίλερ των τελευταίων χρόνων και έχει λάβει διθυραμβικές κριτικές. Στο νέο της βιβλίο Ο τόπος των μυστικών (The secret place – μτφρ. Βάσια Τζανακάρη), που φιγουράρει στη λίστα των μπεστ σέλερ των New York Times, των Sunday Times, του Spiegel, ενώ ήταν το μυθιστόρημα της χρονιάς σύμφωνα με το περιοδικό Time, ο ντετέκτιβ Στίβεν Μόραν θα αρπάξει την ευκαιρία που τόσο καιρό περίμενε: να περάσει το κατώφλι του Τμήματος Ανθρωποκτονιών του Δουβλίνου. Αφορμή είναι μια φωτογραφία που πυροδοτεί εκ νέου την έρευνα για τη δολοφονία ενός όμορφου και δημοφιλούς αγοριού πριν από έναν χρόνο σ’ ένα οικοτροφείο. Τα βιβλία της French, όπως έχει επισημάνει και η κριτική, δεν ξεχωρίζουν μόνο λόγω της πλοκής ή της λύσης μυστηρίου, αλλά χάρη στην αφηγηματική της δεινότητα. Η μεγάλη επιτυχία των βιβλίων της πιστοποιείται και από το ενδιαφέρον που έχει εκδηλωθεί για τη μεταφορά των βιβλίων της στην οθόνη. (Νοέμβριος)

  • Το πιο πρόσφατο μυθιστόρημα του πολυβραβευμένου και πολυμεταφρασμένου ιταλού συγγραφέα Massimo Carlotto Η συμμορία των εραστών (La banda degli amanti – μτφρ. Δήμητρα Δότση) αποτελεί ένα έξοχο δείγμα μεσογειακού νουάρ. Πρόκειται για το όγδοο μυθιστόρημα της σειράς με πρωταγωνιστή τον ντετέκτιβ Μάρκο Μπουράτι, γνωστό ως Αλιγάτορα, που κατέκτησε το ιταλικό κοινό και όχι μόνο και εκτοξεύτηκε στις πρώτες θέσεις των ευπώλητων. Ένα θανάσιμο παιχνίδι ανάμεσα στον Αλιγάτορα και τον Τζόρτζιο Πελεγκρίνι, τον διάσημο παράνομο ντετέκτιβ και το πολυμήχανο εγκληματικό μυαλό των μεγαλύτερων επιτυχιών του Καρλότο. (Οκτώβριος)

  • Το καρουζέλ του τρόμου (μτφρ. Γιώργος Μπαρουξής) των James Patterson και Marshall Karp είναι το δεύτερο βιβλίο της σειράς NYPD RED στην οποία πρωταγωνιστεί μια ειδική ομάδα αστυνομικών που αναλαμβάνει την προστασία των πλούσιων, διάσημων και ισχυρών της Νέας Υόρκης. Τίποτα δεν έχει προετοιμάσει τους σκληρότερους ντετέκτιβ της Νέας Υόρκης για το θέαμα που αντικρίζουν όταν καλούνται στον τόπο του εγκλήματος, στην καρδιά του Σέντραλ Παρκ. Μια άγρια δολοφονημένη γυναίκα είναι δεμένη σε ένα από τα αλογάκια του καρουζέλ το οποίο γυρίζει τρελά μες στο λυκαυγές. Πρόκειται για μια από τις ισχυρότερες προσωπικότητες της νεοϋορκέζικης κοινωνίας και η δολοφονία της είναι η τέταρτη κατά σειρά. (Οκτώβριος)

  • Ο ξένος (The Stranger – μτφρ. Αύγουστος Κορτώ) του Harlan Coben, ενός από τους σημαντικότερους μπεστσελερίστες συγγραφείς παγκοσμίως, είναι ένα καλοστημένο ψυχολογικό θρίλερ που καθηλώνει. Ο Ξένος εμφανίζεται από το πουθενά, ίσως σε ένα μπαρ ή στο πάρκινγκ ή στο σούπερ μάρκετ. Δεν ξέρεις την ταυτότητά του ούτε τα κίνητρά του. Οι πληροφορίες του όμως είναι απολύτως βάσιμες. Σου ψιθυρίζει λίγα λόγια στο αυτί και εξαφανίζεται, ο κόσμος σου όμως γίνεται κομμάτια…
Ο Coben είναι ο πρώτος συγγραφέας στην ιστορία που έχει τιμηθεί και με τα τρία σημαντικότερα βραβεία αστυνομικής λογοτεχνίας, το Άντονι, το Έντγκαρ και το Σέιμους. Τα βιβλία του έχουν κυκλοφορήσει σε περισσότερες από 40 γλώσσες ενώ ξεπερνούν τα εξήντα εκατομμύρια αντίτυπα σε πωλήσεις. (Οκτώβριος)


ΦΑΝΤΑΣΙΑ
  • Το δεύτερο μέρος της τριλογίας επικής φαντασίας «Τα Χρονικά της Τσακισμένης Θάλασσας» με τίτλο Μισός κόσμος (Half the World – μτφρ. Ανδρέας Μιχαηλίδης) από τον βρετανό Joe Abercrombie εστιάζει σε άλλον πρωταγωνιστή, αυτή τη φορά σε ένα κορίτσι, τη Θορν, που ζει μονάχα για να πολεμά. Μέχρι που βρίσκεται μπλεγμένη στις δολοπλοκίες του Πατέρα Γιάρβι και αναγκάζεται να διασχίσει τον μισό κόσμο αναζητώντας συμμάχους ενάντια στον αδίστακτο Υψηλό Βασιλέα.
Ο Joe Abercrombie, πολύ σημαντικός παγκοσμίως συγγραφέας του φανταστικού της νέας γενιάς και πολύ γνωστός στους λάτρεις του είδους, χτίζει τον κόσμο, τους χαρακτήρες και τις σκηνές δράσης με μαεστρία. Μια φρενήρης ιστορία προδοσίας κι εκδίκησης που θα σας αφήσει ξάγρυπνους. Μια συναρπαστική τριλογία με χαρακτήρες τόσο αιχμηρούς σαν τις λεπίδες που κρατούν και με χιούμορ που δαγκώνει. (Νοέμβριος)

  • Πυρφόρος (Firefight – μτφρ. Γιάννης Ιωαννίδης) είναι ο τίτλος του δεύτερου μέρους της τριλογίας («Οι Τιμωροί») από τον αμερικανό Brandon Sanderson, από τους κορυφαίους συγγραφείς επιστημονικής φαντασίας. Σε ένα εφιαλτικό μέλλον, οι Επικοί, καθημερινοί άνθρωποι που ύστερα από μια φυσική καταστροφή απέκτησαν υπερδυνάμεις, έχουν μοιράσει μεταξύ τους τον κόσμο κυβερνώντας ως απόλυτοι δυνάστες. Στο δεύτερο μέρος της τριλογίας, ο αγώνας της ανθρωπότητας εναντίον των Επικών έχει μεταφερθεί στην Αποκατεστημένη Βαβυλώνα, την πόλη που κάποτε ήταν γνωστή ως Μανχάταν. Μια καταιγιστική περιπέτεια γεμάτη δράση που αποδεικνύει για άλλη μία φορά πως ο Sanderson είναι ένας εκπληκτικός συγγραφέας. (Νοέμβριος)

  • Το stand alone μυθιστόρημα του συγγραφέα-φαινόμενο George R. R. Martin Η σκιά του κυνηγού (Hunters Run – μτφρ. Γωγώ Αρβανίτη), που έγραψε μαζί με τους Gardner Dozois και Daniel Abraham, είναι μια στιβαρή ιστορία με πρωταγωνιστή τον Ραμόν, ο οποίος για να γλιτώσει από τη φτώχεια και τη μιζέρια, επιβιβάζεται σε ένα από τα μεγάλα διαστημόπλοια των παράξενων και αποκρουστικών Ινάι και φεύγει οριστικά από τη Γη. Απ’ ό,τι φαίνεται όμως η νέα του ζωή δεν είναι και τόσο καλύτερη από την προηγούμενη. Κάτοχος ξαφνικά ενός ισχυρού επικίνδυνου μυστικού και εγκλωβισμένος σε ένα απίθανο ανθρωποκυνηγητό στις ερημιές ενός απρόβλεπτου και εχθρικού πλανήτη, ο Ραμόν πρέπει πρώτα να δραπετεύσει… κι έπειτα, με κάποιον τρόπο, να επιζήσει. Και ο πιο θανάσιμος εχθρός είναι ο εαυτός του.
Ο Martin, ένας από τους σημαντικότερους παγκοσμίως λογοτέχνες του φανταστικού και σίγουρα ο πιο δημοφιλής, με εκατομμύρια φαν τόσο των βιβλίων του όσο και της τηλεοπτικής σειράς «Game of Thrones» που βασίστηκε σε βιβλία του, συμπεριλήφθηκε το 2011 στη λίστα του περιοδικού Time με τα «100 άτομα που ασκούν τη μεγαλύτερη επιρροή παγκοσμίως», ενώ το 2012 κέρδισε το Παγκόσμιο Βραβείο Φαντασίας για το σύνολο του έργου του. Τα βιβλία του έχουν πουλήσει εκατομμύρια αντίτυπα παγκοσμίως. (Νοέμβριος)


ΑΛΛΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ (NON FICTION)
  • Ο ιστορικός Marc Ferro στο βιβλίο του Οι επτά ηγέτες του πολέμου (Ils étaient 7 hommes en guerre - μτφρ. Ευγενία Γραμματικοπούλου) εξετάζει τα γεγονότα του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου από την οπτική των μεγάλων αρχηγών κρατών που έλαβαν μέρος σε αυτόν: Στάλιν, Χίτλερ, Τσώρτσιλ, Μουσσολίνι, Ντε Γκωλ, Χιροχίτο, Ρούζβελτ. Επτά ιδιότυπες και τρομερά ισχυρές προσωπικότητες των οποίων οι απόψεις, οι αποφάσεις και οι ενέργειες καθόρισαν την τύχη ολόκληρου του κόσμου. Το βιβλίο είχε πρωτοκυκλοφορήσει από τις εκδ. ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ το 2008. Τον Οκτώβριο του 2016 θα επανεκδοθεί με πρόλογο της Σώτης Τριανταφύλλου. Περιλαμβάνει επίσης ενδιαφέρον φωτογραφικό υλικό.
  • Στο βιβλίο Πώς αφηγούνται την Ιστορία στα παιδιά σε ολόκληρο τον κόσμο (Comment on raconte lHistoire aux enfants à travers le monde entier – μτφρ. Πελαγία Μαρκέτου) ο Marc Ferro παρουσιάζει τον τρόπο που διδάσκεται η Ιστορία στα παιδιά δεκαπέντε κοινωνιών. Ο καταξιωμένος ιστορικός αντιπαραβάλλει διαφορετικές ερμηνείες και οπτικές του ίδιου γεγονότος, με αποτέλεσμα την ύπαρξη πολλών «ιστοριών». Πρόκειται για νέα εμπλουτισμένη έκδοση (είχε κυκλοφορήσει για πρώτη φορά το 2001), με φωτογραφικό υλικό και πρόλογο της Σώτης Τριανταφύλλου. (Οκτώβριος)

  • Το βιβλίο του βρετανού ιστορικού Ian Kershaw Χίτλερ (Hitler – μτφρ. Γρηγόρης Κονδύλης), μια πλούσια, εικονογραφημένη βιογραφία που παρακολουθεί την πορεία του Χίτλερ από τα νεανικά του χρόνια ως αποτυχημένου καλλιτέχνη μέχρι τις τελευταίες στιγμές του στο καταφύγιό του στο Βερολίνο, θεωρείται βιβλίο αναφοράς, ένα από τα πλέον σημαντικά έργα που γράφτηκαν για τον Χίτλερ. Χρησιμοποιώντας αναξιοποίητες πηγές, όπως το ημερολόγιο του Γκέμπελς, ο συγγραφέας θέτει κρίσιμα ερωτήματα σχετικά με τη φύση του ναζισμού και της κοινωνίας που επέτρεψε στον Χίτλερ να επιβληθεί. (Οκτώβριος)

  • Έχουν περάσει περισσότερα από εβδομήντα χρόνια από το τέλος του Β΄ Παγκοσμίου πολέμου, η εποχή των κυνηγών των Ναζί φτάνει στο τέλος της, καθώς και οι τελευταίοι επιζώντες πεθαίνουν. Μετά τις δίκες της Νυρεμβέργης και την έναρξη του Ψυχρού Πολέμου, οι νικητές του Β΄ Παγκοσμίου πολέμου έχασαν το ενδιαφέρον τους για τη δίωξη των Ναζί, όμως μια μικρή ομάδα ανδρών και γυναικών ήταν αποφασισμένοι να βρουν τους ενόχους των εγκλημάτων που διαπράχθηκαν και να τους εντοπίσουν όπου κι αν βρίσκονταν. Αυτή είναι η ιστορία τους που την αφηγείται ο βραβευμένος δημοσιογράφος και συγγραφέας ιστορικών βιβλίων Andrew Nagorski στο βιβλίο του Οι κυνηγοί των Ναζί: Η καταδίωξη των εγκληματιών του Β΄ Παγκοσμίου πολέμου (The Nazi Hunters – μτφρ. Γιώργος Μπαρουξής) (Νοέμβριος)

  • Ο βρετανός συγγραφέας John Higgs με το βιβλίο του Ο αιώνας των μεγάλων αλλαγών, Κατανοώντας τις αντιφάσεις και τις προκλήσεις του 20ού αιώνα (Stranger then we can imagine: Making Sense of the Twentieth Century - μτφρ. Ελένη Αστερίου) ερμηνεύει τον 20ό αιώνα λαμβάνοντας υπόψη μορφές τέχνης (κυβισμός, μεταμοντερνισμός), επιστημονικά επιτεύγματα (κβαντομηχανική) και φιλοσοφικά ρεύματα (μηδενισμός), και εξετάζει πώς αυτά επηρέασαν όλες τις πτυχές της κοινωνίας: από τον πόλεμο και την πολιτική ως τη θρησκεία και τη σεξουαλικότητα. Μια εναλλακτική ιστορία του 20ού αιώνα, που εστιάζει στις μεγάλες αλλαγές που συνέβησαν στη διάρκειά του. (Νοέμβριος)

  • Ο αυστριακός δημοσιογράφος και δοκιμιογράφος Robert Misik στο βιβλίο του Καπιταλισμός - Καπούτ, Μήπως τώρα θα γίνουμε πιο ευτυχισμένοι; (Kaputtalismus – μτφρ. Λένια Μαζαράκη) συνοψίζει τις σύγχρονες συζητήσεις για την κρίση του καπιταλισμού και καταδεικνύει τα φλέγοντα ερωτήματα που πρέπει να μας απασχολούν. Το βιβλίο πραγματεύεται τα κοινωνικά και οικονομικά αδιέξοδα του καπιταλισμού που αγγίζουν όλους μας και έχει εύστοχες αναφορές στην ελληνική πολιτική και οικονομική σκηνή. (Οκτώβριος)

  • Η κοινωνία του θεάματος (La Société du spectacle – μτφρ. Γιώργος-Ίκαρος Μπαμπασάκης), βιβλίο εμβληματικό του γάλλου συγγραφέα και κινηματογραφιστή Guy Debord που κυκλοφόρησε το 1967, άσκησε μεγάλη επίδραση στην εξέγερση του Μάη του ’68 και πολλές φράσεις από το βιβλίο φιγουράριζαν ως συνθήματα των εξεγερμένων στους τοίχους του Παρισιού. Ο Debord υπήρξε ο κύριος θεωρητικός της Καταστασιακής Διεθνούς (ευρωπαϊκό καλλιτεχνικό κίνημα της δεκαετίας του 1960) και άσκησε ριζοσπαστική κριτική στη σύγχρονη κοινωνία καταγγέλλοντας τη σύνδεση του καπιταλισμού με τα ΜΜΕ. Στο βιβλίο αναλύει 221 θέσεις του και ασκεί ακραία κριτική στον καπιταλισμό και στο θέαμα ως μέσο επιβολής του. (Νοέμβριος)

  • Το βιβλίο του Γιάννη Μάζη (John Mazis), Καθηγητή Μεσανατολικών Σπουδών και Ιστορίας στο αμερικανικό πανεπιστήμιο Hamline, Ίων Δραγούμης, Ο ασυμβίβαστος (A man for all seasons: The uncompromising life of Ion Dragoumis – μτφρ. Ανδρέας Παππάς), είναι μια βιογραφία του Ίωνα Δραγούμη με στόχο να αποδοθεί η σκέψη του πολιτικού χωρίς τις διάφορες ιδεολογικές παραμορφώσεις και στρεβλώσεις που επικρατούν, καλύπτοντας ένα κενό στην υπάρχουσα βιβλιογραφία. (Νοέμβριος)