Δ.Σ.: Χούλιο Κορτάσαρ, Τόμας Μπέρνχαρντ, Φραντς Κάφκα, Εμμανουήλ Ροΐδης και πολλοί άλλοι, δεν υπάρχει χώρος.
Ερώτηση 2η: Ποιο είναι το πρώτο βιβλίο που διαβάσατε;
Δ.Σ.: «Χωρίς οικογένεια» του Έκτορ Μαλό, μια δακρύβρεχτη ιστορία που συγκίνησε την παιδική μου καρδιά.
Ερώτηση 3η: Τι σας ώθησε να ξεκινήσετε τη συγγραφή;
Δ.Σ.: Μια βαθειά, ωστόσο απροσδιόριστη επιθυμία, να ολοκληρώσω ένα κείμενο με αρχή μέση και τέλος, να δώσεις σχήμα σε μια ιστορία.
Ερώτηση 4η: Πώς θα χαρακτηρίζατε το βιβλίο σας “Ο κανίβαλος που έφαγε τον Ρουμάνο”;
Δ.Σ.: Πολύ προσωπικό αλλά την ίδια στιγμή πολύ ανθρωποκεντρικό. Ένα βιβλίο που στην ουσία του θέτει ερωτήματα για τους κοινωνικούς ρόλους που όλοι έχουμε αποκτήσει.
Ερώτηση 5η: Ο Ζερίν θα ξεπεράσει τα όρια της λογικής για να αποκτήσει τη γυναίκα που αγαπάει. Μέχρι ποιο σημείο πιστεύετε ότι μπορεί να φτάσει κάποιος για να αποκτήσει αυτό που θέλει;
Δ.Σ.: Στην πραγματικότητα δεν υπάρχει όριο. Η έντονη επιθυμία κρύβει μια εσωτερική ένταση που μπορεί να οδηγήσει σε επικίνδυνα μονοπάτια. Ο πόθος για κάτι μεταμορφώνει τους ανθρώπους σε αγρίμια και ικανούς για όλα.
Ερώτηση 6η: Ο Φλάβιου είναι γονιός δύο παιδιών. Τελικά ο γονέας βάζει πάνω απ' όλα τα παιδιά του ακόμα και αν αυτό σημαίνει ότι θα εκμηδενιστεί ο ίδιος;
Δ.Σ.: Ο Φλάβιου μάλλον δρα με ένα παράξενο ένστικτο, δεν μπορώ ακριβώς να τον καταλάβω, υποθέτω πως παρασύρεται από μια νέα αδιαμφισβήτητη πραγματικότητα που έχει δημιουργηθεί εντός της ζωής του. Κατά κάποιο τρόπο, δεν μπορεί να κάνει πίσω, λειτουργεί περισσότερο σαν μια μαριονέτα με προδιαγεγραμμένες κινήσεις. Σαφώς και θυσιάζεται για τα παιδιά του, γνωρίζει όμως ότι δεν έχει και άλλη επιλογή.
Ερώτηση 7η: Λένε ότι στον πόλεμο και στον έρωτα όλα επιτρέπονται. Είστε υπέρ ή κατά αυτής της άποψης και γιατί;
Δ.Σ.: Νομίζω ότι όλα επιτρέπονται παντού και πάντα. Οι συνθήκες είναι αυτές που διαμορφώνουν τις παραμέτρους της συμπεριφοράς μας. Στο μυθιστόρημά μου μάλλον ισχύει και ο έρωτας και ο πόλεμος, ο έρωτας είναι προφανής, αλλά από την άλλη ο Κανίβαλος έχει ξεκινήσει, έστω υποσυνείδητα, έναν πόλεμο κατά της πραγματικότητας, έναν πόλεμο προς αποκατάσταση της δικαιοσύνης, όπως, τουλάχιστον, την αντιλαμβάνεται ο ίδιος.
Ερώτηση 8η: Φτώχια και πλούτη. Δύο διαφορετικοί κόσμοι, οι οποίοι συναντιούνται στο βιβλίο σας. Η σύγχρονη κοινωνία αναπλάθεται στην ιστορία σας. Θεωρείτε ότι ο πλούσιος παραγκωνίζει και “καταβροχθίζει” τον φτωχό;
Δ.Σ.: Δυστυχώς αυτό ισχύει, όμως το βιβλίο μου δεν έχει σχέση με το συγκεκριμένο φαινόμενο. Ναι, έχει σαφώς σημασία ότι με την οικονομική του άνεση, ο Ζέριν γίνεται γοητευτικότερος, προκαλεί τη χαρά στους υπολοίπους, ωστόσο δεν είναι αυτό το στοιχείο που οδηγεί την κατάσταση εκεί που την οδηγεί εν τέλει, υπάρχει ταυτόχρονα μια βαθειά αγάπη, μια μοιραία συνθήκη που κανείς δεν μπορεί να παρακάμψει.
Ερώτηση 9η: Τι θα θέλατε να πείτε στους αναγνώστες σας;
Δ.Σ.: Καταρχάς να τους ευχαριστήσω για την πολυετή υποστήριξή τους, είναι συγκινητικό, πολύτιμο για μένα. Να συνεχίζουν, επίσης, να διαβάζουν, οι φίλοι της λογοτεχνίας, δυστυχώς δεν είναι αμέτρητοι στην Ελλάδα και τους χρειαζόμαστε.
Ερώτηση 10η: Θα θέλατε να μας πείτε μερικά λόγια για το επόμενο συγγραφικό βήμα σας;
Δ.Σ.: Είναι πολύ νωρίς ακόμα, αφού αυτή την εποχή ολοκληρώνω ένα θεατρικό έργο. Έχω ιδέες για ένα καινούριο μυθιστόρημα, αλλά βρισκόμαστε ακόμα στην αρχή.
Σας ευχαριστώ πάρα πολύ για τη συνέντευξη που μου παραχωρήσατε! Εύχομαι κάθε επιτυχία και καλοτάξιδα τα βιβλία σας!!!
Ο Δημήτρης Σωτάκης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1973. Έχει εκδώσει τα μυθιστορήματα Η πράσινη πόρτα, Η παραφωνία, Ο Άνθρωπος Καλαμπόκι, Το θαύμα της αναπνοής, Ο θάνατος των ανθρώπων, Η ανάσταση του Μάικλ Τζάκσον, Η ιστορία ενός σούπερ μάρκετ, Ο κανίβαλος που έφαγε έναν Ρουμάνο. Το θαύμα της αναπνοής (2009) τιμήθηκε με το βραβείο Athens Prize for Literature και ήταν υποψήφιο για το Ευρωπαϊκό Αριστείο Λογοτεχνίας, καθώς και για το βραβείο Jean Monnet στη Γαλλία.
Βιβλία του κυκλοφορούν στα γαλλικά, σερβικά, τουρκικά, ολλανδικά, ιταλικά και κινεζικά.
(2017) Ο κανίβαλος που έφαγε έναν Ρουμάνο, Κέδρος
(2015) Η ιστορία ενός σούπερ μάρκετ, Κέδρος
(2014) Η ανάσταση του Μάικλ Τζάκσον, Κέδρος
(2012) Ο θάνατος των ανθρώπων, Κέδρος
(2009) Το θαύμα της αναπνοής, Κέδρος
(2008) Η άγνωστη Κίνα, Ελληνικά Γράμματα
(2007) Ο άνθρωπος καλαμπόκι, Κέδρος
(2005) Η παραφωνία, Κέδρος
(2004) Έντεκα ερωτικοί θάνατοι, Μεταίχμιο
(2002) Η πράσινη πόρτα, Μεταίχμιο
(1997) Το σπίτι, Εκδόσεις Καστανιώτη
Ο κανίβαλος που έφαγε έναν Ρουμάνο
Ο
Ζέριν, ένας μοναχικός εργένης, ζει σε μια ήσυχη παραθαλάσσια πόλη
απολαμβάνοντας την ανέμελη ζωή που του προσφέρει η οικονομική του άνεση.
Περνάει τις μέρες του χωρίς κανένα ουσιαστικό ενδιαφέρον, με μοναδική
εξαίρεση την ανεξήγητη έλξη του για τη Ρουμανία, για την οποία γνωρίζει
πολλά χωρίς ποτέ να την έχει επισκεφθεί. Ξαφνικά μαθαίνει ότι στην
περιοχή έχει εγκατασταθεί μια οικογένεια Ρουμάνων και, χωρίς να χάσει χρόνο, τους προσεγγίζει και προσπαθεί να γίνει πολύτιμο κομμάτι της ζωής τους.
Ένας αγώνας έρωτα και τρέλας ξεκινά και από τις δύο πλευρές, που αναπόφευκτα οδηγεί σε υπαρξιακές αναζητήσεις και επαναπροσδιορισμό ρόλων.
Ένα μυθιστόρημα για τα μυστικά και τις επιθυμίες του υποσυνείδητού μας, για τη ζωή που ποτέ δεν τολμήσαμε να ζήσουμε και για το πόσο μακριά μπορούμε να φτάσουμε ώστε να κατακτήσουμε την ευτυχία.
Ένας αγώνας έρωτα και τρέλας ξεκινά και από τις δύο πλευρές, που αναπόφευκτα οδηγεί σε υπαρξιακές αναζητήσεις και επαναπροσδιορισμό ρόλων.
Ένα μυθιστόρημα για τα μυστικά και τις επιθυμίες του υποσυνείδητού μας, για τη ζωή που ποτέ δεν τολμήσαμε να ζήσουμε και για το πόσο μακριά μπορούμε να φτάσουμε ώστε να κατακτήσουμε την ευτυχία.
Η ιστορία ενός σούπερ μάρκετ
O Ροβήρος Άνθρωπος, συντάκτης του φοιτητικού περιοδικού Νέξους, πλησιάζει τα σαράντα. Η ζωή του είναι ήσυχη και ανιαρή. Κατά τη διάρκεια ενός επαγγελματικού ταξιδιού το πλοίο στο οποίο επιβαίνει βουλιάζει. Ο Ροβήρος είναι ο μοναδικός επιζών. Ναυαγός, βρίσκει καταφύγιο σε ένα ερημονήσι. Εκεί, έπειτα από πολλή σκέψη, ήρεμος πλέον και χωρίς το άγχος της καθημερινότητας, σκέφτεται να κάνει ένα μεγάλο βήμα για το μέλλον του: να διεισδύσει στον κόσμο των επιχειρήσεων. Αποφασίζει, λοιπόν, να ανοίξει ένα σούπερ μάρκετ, να κερδίσει φήμη και χρήμα, επιδιώκοντας να ανέβει στα ψηλότερα σκαλοπάτια της κοινωνίας, όπως πάντα ονειρευόταν.
Ένα μυθιστόρημα για τη φλογερή επιθυμία του σύγχρονου ανθρώπου να εκπληρώσει τα όνειρά του και να ζήσει τη ζωή που πάντα επιθυμούσε. Ο ήρωας, μέσα από καταστάσεις ακραίες, κωμικές και ενίοτε σουρεαλιστικές, πασχίζει να σταθεί όρθιος και να βγει νικητής σε μια άνιση μάχη με την πραγματικότητα.
Η ανάσταση του Μάικλ Τζάκσον
Στη βραχεία λίστα των Βραβείων Πεζογραφίας 2014, του περιοδικού ΚΛΕΨΥΔΡΑ
Ένας άντρας, βυθισμένος στην κατάθλιψη, μια καλοκαιρινή νύχτα δέχεται την επίσκεψη του Μάικλ Τζάκσον. Χωρίς τις απαραίτητες διευκρινίσεις και μια εκλογικευμένη εξήγηση για το αναπάντεχο αυτό γεγονός, τον καλωσορίζει και τον φιλοξενεί στο σπίτι του για το προσεχές διάστημα. Από εκείνη τη στιγμή ξεκινάει ένα παράξενο ταξίδι στην τρέλα και στο σαρκασμό, στο παράλογο και το κωμικό, με τους δύο ήρωες να πασχίζουν να ερμηνεύσουν, ο καθένας με τον δικό του τρόπο, τις πολλαπλές μορφές της πραγματικότητας.
Μια ιστορία για τη φιλία και τον πόνο που γεννά η ανθρώπινη μοναξιά, μια αλλόκοτη αφήγηση με συχνές εκπλήξεις και εμβόλιμες αφηγήσεις, που θέτουν ερωτήματα για τον τρόπο που διαχειριζόμαστε τη ζωή μας, αλλά και το επερχόμενο τέλος της.
Ένας άντρας, βυθισμένος στην κατάθλιψη, μια καλοκαιρινή νύχτα δέχεται την επίσκεψη του Μάικλ Τζάκσον. Χωρίς τις απαραίτητες διευκρινίσεις και μια εκλογικευμένη εξήγηση για το αναπάντεχο αυτό γεγονός, τον καλωσορίζει και τον φιλοξενεί στο σπίτι του για το προσεχές διάστημα. Από εκείνη τη στιγμή ξεκινάει ένα παράξενο ταξίδι στην τρέλα και στο σαρκασμό, στο παράλογο και το κωμικό, με τους δύο ήρωες να πασχίζουν να ερμηνεύσουν, ο καθένας με τον δικό του τρόπο, τις πολλαπλές μορφές της πραγματικότητας.
Μια ιστορία για τη φιλία και τον πόνο που γεννά η ανθρώπινη μοναξιά, μια αλλόκοτη αφήγηση με συχνές εκπλήξεις και εμβόλιμες αφηγήσεις, που θέτουν ερωτήματα για τον τρόπο που διαχειριζόμαστε τη ζωή μας, αλλά και το επερχόμενο τέλος της.
Ο θάνατος των ανθρώπων
Οι
κάτοικοι ενός χωριού ζουν επί σειρά ετών μια γαλήνια ζωή, σε έναν τόπο
που ποτέ δεν έχει αγγίξει ο πόνος και η δυστυχία. Όμως ξαφνικά, αυτή η
αρμονία διαταράσσεται, καθώς μια ανεξήγητη κατάρα χτυπάει το χωριό και
σταδιακά η αρρώστια και ο θάνατος γίνονται ένα με την καθημερινότητά
τους.
Έντρομοι και βουτηγμένοι στην απελπισία, αναζητούν τη σωτηρία και τη λύτρωση από αυτό το ανεξήγητο κακό, όμως τίποτα δε φαίνεται λογικό μέσα σε αυτόν τον απρόσμενο εφιάλτη που ξετυλίγεται βασανιστικά μπροστά στα μάτια τους.
Μέσα από την αγωνιώδη προσπάθειά τους να ξεδιαλύνουν αυτό το μυστήριο, αναζητώντας μια λύση για όσα τούς συμβαίνουν, οι άνθρωποι αυτού του παράξενου τόπου θα βιώσουν τον παραλογισμό και τον αδιανόητο τρόμο του αφανισμού τους.
Ένα μυθιστόρημα για την παραδοξότητα της ανθρώπινης φύσης και των αοράτων νημάτων που κατευθύνουν τη ροή της ζωής μας.
Η παρούσα έκδοση πραγματοποιήθηκε με την υποστήριξη του Εθνικού Κέντρου Βιβλίου της Γαλλίας (CNL) και του Εθνικού Κέντρου Βιβλίου της Ελλάδας (ΕΚΕΒΙ) στο πλαίσιο του γαλλοελληνικού προγράμματος στήριξης συγγραφέων, μεταφραστών και εκδοτών (2011-2013).
Έντρομοι και βουτηγμένοι στην απελπισία, αναζητούν τη σωτηρία και τη λύτρωση από αυτό το ανεξήγητο κακό, όμως τίποτα δε φαίνεται λογικό μέσα σε αυτόν τον απρόσμενο εφιάλτη που ξετυλίγεται βασανιστικά μπροστά στα μάτια τους.
Μέσα από την αγωνιώδη προσπάθειά τους να ξεδιαλύνουν αυτό το μυστήριο, αναζητώντας μια λύση για όσα τούς συμβαίνουν, οι άνθρωποι αυτού του παράξενου τόπου θα βιώσουν τον παραλογισμό και τον αδιανόητο τρόμο του αφανισμού τους.
Ένα μυθιστόρημα για την παραδοξότητα της ανθρώπινης φύσης και των αοράτων νημάτων που κατευθύνουν τη ροή της ζωής μας.
Η παρούσα έκδοση πραγματοποιήθηκε με την υποστήριξη του Εθνικού Κέντρου Βιβλίου της Γαλλίας (CNL) και του Εθνικού Κέντρου Βιβλίου της Ελλάδας (ΕΚΕΒΙ) στο πλαίσιο του γαλλοελληνικού προγράμματος στήριξης συγγραφέων, μεταφραστών και εκδοτών (2011-2013).
Το θαύμα της αναπνοής
οικονομικό
αδιέξοδο στο οποίο βρίσκεται. Η εταιρία, την οποία ανακαλύπτει στις
μικρές αγγελίες των εφημερίδων, του υπόσχεται ευημερία και γρήγορο
πλουτισμό, γεγονός που του επιτρέπει να ονειρευτεί μια ζωή που ποτέ δεν
είχε. Η συνεργασία τους ξεκινάει με τις καλύτερες προϋποθέσεις και,
χωρίς την παραμικρή προσπάθεια απ' τη μεριά του, βλέπει τον τραπεζικό
του λογαριασμό να αυξάνεται με ταχείς ρυθμούς.
Όμως με το πέρασμα του χρόνου, συνειδητοποιεί ότι τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται, και πλέον βρίσκεται εγκλωβισμένος σε μια καινούργια εφιαλτική καθημερινότητα που σταδιακά του αφαιρεί το δικαίωμα να ζει και να κινείται ελεύθερα. Στο φόντο η άρρωστη μητέρα του, μια ανήμπορη γυναίκα που καταρρέει στο κρεβάτι του πόνου, η ερωμένη του και ο ζωγράφος φίλος του, φιγούρες που σαν κινούμενες μαριονέτες παίζουν το ρόλο των κομπάρσων, πλαισιώνοντας το προσωπικό αδιέξοδο του ήρωα. Μια ιστορία για τη ματαιότητα των επιθυμιών, για τον ορισμό της ευτυχίας από τον σύγχρονο άνθρωπο και για όλα αυτά που θυσιάζουμε ελπίζοντας σ' έναν παράδεισο που δεν θα γνωρίσουμε ποτέ.
Το βιβλίο Το θαύμα της αναπνοής του Δημήτρη Σωτάκη βραβεύτηκε με το "The Athens Prize for Literature του περιοδικού (δε)κατα".
Σύμφωνα με την κριτική επιτροπή «το βιβλίο προϊόν ρεαλιστικής μυθοπλασίας, ξεχωρίζει για την στιλπνότητα του λόγου, το παιχνίδισμα γλώσσας και εννοιών, το υπαρξιακό υπόβαθρο της πλοκής, την πυκνή ροή, την εμπλοκή των ατομικών με τις συλλογικές απογοητεύσεις και τις ψυχικές αιφνίδιες μεταπτώσεις των ηρώων».
Όμως με το πέρασμα του χρόνου, συνειδητοποιεί ότι τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται, και πλέον βρίσκεται εγκλωβισμένος σε μια καινούργια εφιαλτική καθημερινότητα που σταδιακά του αφαιρεί το δικαίωμα να ζει και να κινείται ελεύθερα. Στο φόντο η άρρωστη μητέρα του, μια ανήμπορη γυναίκα που καταρρέει στο κρεβάτι του πόνου, η ερωμένη του και ο ζωγράφος φίλος του, φιγούρες που σαν κινούμενες μαριονέτες παίζουν το ρόλο των κομπάρσων, πλαισιώνοντας το προσωπικό αδιέξοδο του ήρωα. Μια ιστορία για τη ματαιότητα των επιθυμιών, για τον ορισμό της ευτυχίας από τον σύγχρονο άνθρωπο και για όλα αυτά που θυσιάζουμε ελπίζοντας σ' έναν παράδεισο που δεν θα γνωρίσουμε ποτέ.
Το βιβλίο Το θαύμα της αναπνοής του Δημήτρη Σωτάκη βραβεύτηκε με το "The Athens Prize for Literature του περιοδικού (δε)κατα".
Σύμφωνα με την κριτική επιτροπή «το βιβλίο προϊόν ρεαλιστικής μυθοπλασίας, ξεχωρίζει για την στιλπνότητα του λόγου, το παιχνίδισμα γλώσσας και εννοιών, το υπαρξιακό υπόβαθρο της πλοκής, την πυκνή ροή, την εμπλοκή των ατομικών με τις συλλογικές απογοητεύσεις και τις ψυχικές αιφνίδιες μεταπτώσεις των ηρώων».
Ο άνθρωπος καλαμπόκι
Μπορεί
ένας άνθρωπος να αφιερωθεί ολοκληρωτικά στο καλαμπόκι; Είναι δυνατόν το
καλαμπόκι να μας λυτρώσει από την ταπείνωση και την επερχόμενη παρακμή;
Πόσοι πραγματικά διαθέτουν την ικανότητα να αντικρίσουν κατάματα την
αλήθεια και να παραδεχθούν ότι τελικά μόνο το καλαμπόκι θα μας οδηγήσει
στην αθανασία; Ο ήρωας του βιβλίου που κρατάτε στα χέρια σας δεν είναι
άλλος από τον εκπρόσωπο του καλαμποκιού
πάνω στη Γη, κάποιος που είναι έτοιμος να θυσιαστεί για να φανερώσει τα
μεγάλα μυστικά σε όσους βρουν το θάρρος να τον ακολουθήσουν σ’ έναν
τόπο, όπου βασιλεύει το όνειρο, το χάος και η τρέλα.
Μια παράδοξη περιπέτεια με φόντο ένα καλαμποκένιο παλάτι, μια παρέα αποτελούμενη από αλλόκοτες φιγούρες και δεκάδες ερωτήματα για το τι ακριβώς γυρεύουμε πάνω σ’ αυτόν τον κόσμο...
Μια παράδοξη περιπέτεια με φόντο ένα καλαμποκένιο παλάτι, μια παρέα αποτελούμενη από αλλόκοτες φιγούρες και δεκάδες ερωτήματα για το τι ακριβώς γυρεύουμε πάνω σ’ αυτόν τον κόσμο...
Η παραφωνία
Μπορεί
μια ασήμαντη παραφωνία να διαλύσει τη ζωή ενός ανθρώπου; Τι ακριβώς
συνέβη κατά τη διάρκεια εκείνης της πρόβας; Γιατί ο μαέστρος της
χορωδίας κρύβει τόσο μίσος μέσα του; Ο Φι, ένας ερασιτέχνης μουσικός,
περικυκλωμένος από κακόηχες παρτιτούρες και φάλτσες νότες, πέφτει στην
ενέδρα των «αρχιμουσικών» αυτού του κόσμου. Όμως ο Φι δε μπορεί να
θυμηθεί εκείνη του την παραφωνία, είναι καλός τραγουδιστής και σίγουρος
ότι ποτέ δεν παραφώνησε, όσο κι αν επιμένουν ο μαέστρος και οι φίλοι
του. Πασχίζοντας να αποδείξει ότι άδικα του καταλογίζουν εκείνη την
καταραμένη παραφωνία, ανακαλύπτει ότι τίποτα πλέον δεν είναι αυτονόητο
και ότι η καλλίφωνη ζωή του είναι ένα κακόγουστο αστείο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου