Τετάρτη 23 Δεκεμβρίου 2020

Συζητώντας με τη Βασιλική Μουργελά

 

Ερώτηση 1η: Ποιος/α είναι ο/η αγαπημένος/η σας συγγραφέας;

Β.Μ.: Υπάρχουν αρκετοί συγγραφείς η γραφή των οποίων με έχει συγκινήσει. Ωστόσο ξεχωριστή θέση στην καρδιά μου για την παιδική λογοτεχνία έχει η κυρία Αγγελική Βαρελά και για των ενηλίκων η κυρία Αλκυόνη Παπαδάκη.
Και οι δύο αγγίζουν την ψυχή μου σε μεγάλο βαθμό.


Ερώτηση 2η: Ποιο είναι το πρώτο βιβλίο που διαβάσατε;

Β.Μ.: Από τα πρώτα βιβλία που διάβασα και με άγγιξαν σαν παιδί ήταν το “Φιλενάδα φουντουκιά μου” της Αγγελικής Βαρελά.


Ερώτηση 3η: Τι σας ώθησε να ξεκινήσετε τη συγγραφή;

Β.Μ.: Δεν ήρθε ξαφνικά στη ζωή μου, υπήρχε πάντα μέσα μου. Από μικρή μου άρεσε να γράφω τα συναισθήματά μου και να σκαρφίζομαι μικρές ιστορίες. Μεγαλώναμε μαζί και όσο περνούν τα χρόνια βλέπω πως αυτή η συμπόρευση μου προσφέρει όμορφα πράγματα.


Ερώτηση 4η: Πώς θα χαρακτηρίζατε το βιβλίο σας “Το καβουράκι με τη μία δαγκάνα”;

Β.Μ.: Είναι ένα τρυφερό παραμύθι που πραγματεύεται τη διαφορετικότητα. Το παραμύθι αυτό το έχω αγαπήσει πάρα πολύ και κάθε φορά που το διαβάζω σε παιδιά εισπράττω πολλή αγάπη και όμορφα συναισθήματα.


Ερώτηση 5η: Όπως λέτε στο οπισθόφυλλο του βιβλίου σας, “ένα παραμύθι για τη διαφορετικότητα”. Γιατί ορίζουμε τη διαφορετικότητα με αυτόν τον τρόπο και όχι με την έννοια του κάθε άνθρωπος είναι διαφορετικός από τον άλλο;

Β.Μ.: Σημασία δεν νομίζω πως έχει πως θα ορίσουμε τη διαφορετικότητα αλλά να αποδεχόμαστε όλους τους ανθρώπους το ίδιο. Είμαστε όλοι τόσο διαφορετικοί όσο και ίδιοι.


Ερώτηση 6η: Ο Πετράκης έχει μία δαγκάνα. Πόσο θάρρος χρειάζεται κάποιος για να συνεχίσει τη ζωή του με ένα αναπάντεχο γεγονός που θα τον “συντροφεύει” εφ' όρου ζωής και θα πρέπει πλέον να λειτουργεί αλλιώς στην καθημερινότητά του;

Β.Μ.: Σίγουρα χρειάζεται αρκετό θάρρος και δύναμη ειδικά όταν δεν υπάρχει αποδοχή από το περιβάλλον του. Έχω συναντήσει πολλούς ανθρώπους σαν τον Πετράκη και πραγματικά τους θαυμάζω για τον τρόπο που λειτουργούν στην καθημερινότητά τους. Έχω πάρει πολλά μαθήματα θάρρους και ζωής από αυτούς τους ανθρώπους.


Ερώτηση 7η: Τα παιδιά κοροϊδεύουν το αλλιώτικο καβουράκι γιατί το οικογενειακό περιβάλλον τους το ενδυναμώνει. Που πιστεύετε ότι οφείλεται αυτό και οι μεγάλοι δεν δίνουν στα παιδιά τους τη δυνατότητα να αγκαλιάσουν και να αποδεχθούν κάτι που δεν είναι συνηθισμένο;

Β.Μ.: Το πως μεγαλώνει ένα παιδί και τι αρχές παίρνει από το σπίτι του φυσικά και συμβάλλει σε μεγάλο βαθμό στην συμπεριφορά του απέναντι στο σύνολο. Δυστυχώς ακόμα σαν κοινωνία δεν έχουμε καταφέρει να εντάξουμε στην καθημερινότητά μας την αποδοχή σε κάθε τι αλλιώτικο.


Ερώτηση 8η: Η δύναμη της ψυχής υπερνικά κάθε εμπόδιο. Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι να το εντάξουμε στην καθημερινότητά μας;

Β.Μ.: Δύσκολο ναι, όμως ακατόρθωτο όχι. Αν γεμίσουμε την καθημερινότητά μας με όμορφες και θετικές σκέψεις και προσπαθούμε να αποβάλλουμε κάθε αρνητικό τότε σίγουρα θα το κάνουμε πιο εύκολο το μονοπάτι. Η δύναμη της ψυχής μας θέλει απλά ήλιο και αγάπη για να ανθίσει.


Ερώτηση 9η: Τι θα θέλατε να πείτε στους αναγνώστες σας;

Β.Μ.: Να κυνηγούν τα όνειρά τους και να δίνουν αγάπη στους γύρω τους. Να διαβάζουν βιβλία και να ταξιδεύουν με την φαντασία τους.


Ερώτηση 10η: Θα θέλατε να μας πείτε μερικά λόγια για το επόμενο συγγραφικό σας βήμα;

Β.Μ.: Είναι έτοιμο το επόμενο παραμύθι μου και η 2η ποιητική μου συλλογή. Επίσης ετοιμάζω και ένα μυθιστόρημα ενηλίκων. Υγεία να έχουμε και μεράκι για δημιουργία.


Β.Δ.: Σας ευχαριστώ πάρα πολύ για τη συνέντευξη που μου παραχωρήσατε! Εύχομαι κάθε επιτυχία και καλοτάξιδα τα βιβλία σας!!!

Β.Μ.: Κι εγώ σας ευχαριστώ πολύ και σας εύχομαι κάθε καλό!





Κατάγομαι από το χωριό Χώρα Γορτυνίας στην Ορεινή Αρκαδία όπου εκεί πέρασα τα παιδικά μου χρόνια με όμορφες αναμνήσεις απ’ την οικογένειά μου και μοναδικές εικόνες της φύσης. Σήμερα ζω μαζί με τον σύζυγo και τον γιο μου στην Αθήνα, ωστόσο διατηρώ ισχυρούς δεσμούς με την ιδιαίτερη πατρίδα μου και την επισκέπτομαι συχνά.
Σπούδασα Πληροφορική.
Το μικρόβιο της συγγραφής εμφανίστηκε στη ζωή μου σε μικρή ηλικία και ασχολούμαι με αρκετά είδη του γραπτού λόγου (παραμύθι, διήγημα, μυθιστόρημα, ποίηση, θεατρικό και στίχους τραγουδιών).
Κυκλοφορούν τα παιδικά βιβλία μου:
• Ο Αστρομικρούλης, εκδόσεις Μέθεξις 2016
• Ο φίλος μου ο σπουργίτης, εκδόσεις Μιχάλη Σιδέρη 2016, (Εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας της Κύπρου)
• Άμπα και Λήδα δυο γάτες σε μία μαγική ιστορία, εκδόσεις Μιχάλη Σιδέρη 2017
• Τι γυρεύουν οι ποντικοί στο παλάτι;, εκδόσεις Μέθεξις 2018, (Εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας της Κύπρου)
• Τα φιλιά της Δανάης, εκδόσεις Μιχάλη Σιδέρη 2019, (Εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας της Κύπρου)
• Το μυστικό της ξυλοκερατιάς, εκδόσεις Μέθεξις Ποίηση
• Ποιητική συλλογή «Ψυχής χορδές», εκδόσεις Μιχάλη Σιδέρη 2018
Επιμορφώνομαι συνεχώς με σεμινάρια που αφορούν τα παιδιά και συμμετέχω σε δράσεις σχολείων που σκοπό έχουν την ανάπτυξη της φιλαναγνωσίας στις μικρές ηλικίες.





Το καβουράκι με τη μία δαγκάνα
Ο Πετράκης είναι ένα καβουράκι που μεγαλώνει όπως όλα τα καβουράκια στην ηλικία του. Ώσπου μια μέρα όλα αλλάζουν, λόγω κάποιου ατυχήματος η μια του δαγκάνα σπάει. Έτσι αναγκάζεται να συνεχίσει να ζει μόνο με μία δαγκάνα. Ο ίδιος το αποδέχεται, όμως θα χρειαστεί να αποδείξει σε όλους πως μπορεί να τα καταφέρει μια χαρά. Η δύναμη της ψυχής του θα δώσει πολλά μαθήματα σε κάποια καβουράκια που τον κοροϊδεύουν, δεν τον θέλουν στην παρέα τους και τον κάνουν να νιώθει άσχημα.
Ένα παραμύθι για τη διαφορετικότητα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου