Παρασκευή 31 Μαρτίου 2017

Συζητώντας με τον Νίκο Φαρούπο

Ερώτηση 1η: Ποιος/α είναι ο/η αγαπημένος/η συγγραφέας;

Ν.Φ.: Δεν είναι ένας αλλά πολλοί. Άλλωστε δεν αγαπώ μόνο ένα είδος λογοτεχνίας. Επιπλέον έχω μια τάση να ‘’δένομαι’’ περισσότερο με βιβλία παρά με συγγραφείς.


Ερώτηση 2η: Ποιο είναι το πρώτο βιβλίο που διαβάσατε;

Ν.Φ.: Πρέπει να ήταν κάποιο του Ιουλίου Βερν ή της Άγκαθα Κρίστι. Δεν είμαι βέβαιος. Πάντως από μικρό παιδί, πριν πιάσω βιβλίο στα χέρια, υπήρξα φανατικός με τα Κλασικά Εικονογραφημένα, για όποιον τα θυμάται. Από αυτές τις εκδόσεις έχει περάσει σε εικόνες όλη η κλασική λογοτεχνία και τα μεγαλύτερα ιστορικά γεγονότα. Σπουδαία υπόθεση για εμάς τα πιτσιρίκια τότε, που δεν μεγαλώσαμε σε σπίτια με βιβλιοθήκες.


Ερώτηση 3η: Τι σημαίνει η συγγραφή για εσάς;

Ν.Φ.: Να αφουγκράζομαι τους σφυγμούς του κόσμου. Να διδάσκομαι διαρκώς και ταυτοχρόνως να προσπαθώ να μεταδώσω στον αναγνώστη τη χαρά ή τη λύπη για όσα έμαθα κι αισθάνομαι.


Ερώτηση 4η: Ποια είναι η πηγή έμπνευσή σας;

Ν.Φ.: Πολλές πηγές: ιστορίες από το παρελθόν που άκουσα, έζησα ή διάβασα, φαντασιώσεις για το μέλλον, ο έρωτας, η απώλεια, το μυστήριο της ύπαρξης. Μπορεί ακόμα να βρίσκεται σε μια σκηνή που είδα στο δρόμο ή σε μια σύντομη είδηση στα ‘’ψιλά’’ μιας εφημερίδας. Η έμπνευση βρίσκεται παντού, αρκεί να έχεις ευαίσθητες κεραίες και να την κυνηγάς ασταμάτητα.


Ερώτηση 5η: Τι σας "ώθησε" να ξεκινήσετε τη συγγραφή;

Ν.Φ.: Οι ιστορίες που είχα στο κεφάλι μου κι έπρεπε να τις βγάλω έξω για να ελαφρύνω το βάρος. Η συγγραφή αποτελεί κι ένα προσωπικό σου στίγμα στην αέναη ροή του χρόνου.


Ερώτηση 6η: Πως θα χαρακτηρίζατε το νέο σας βιβλίο "Ο αρχιβιβλιοθηκάριος και άλλες ιστορίες";

Ν.Φ.: Πρόκειται για ένα βιβλίο μυστηρίου. Περιέχει ιστορίες με ανθρώπους που παλεύουν με το αδύνατο, το απίθανο, με το σκοτεινό κομμάτι του είναι τους. Ήρωες που αγωνίζονται, με όπλο τη λογική, να σταθούν όρθιοι σε έναν παράλογο και γεμάτο απειλές κόσμο.


Ερώτηση 7η: Γιατί επιλέξατε να έχετε ως τίτλο τον Αρχιβιβλιοθηκάριο και όχι κάποια από τα άλλα τρία διηγήματά σας;

Ν.Φ.: Γιατί είναι το μεγαλύτερο –αλλά όχι μόνο γι’ αυτό. Πάντα ήθελα να γράψω κάτι που να αποτελεί μια δική μου ‘’απόδοση τιμών’’ σε έναν μεγάλο συγγραφέα του φανταστικού και του υπερφυσικού τρόμου, τον Χ.Φ. Λάβκραφτ.


Ερώτηση 8η: Στα βιβλία σας βλέπουμε ίσως μία ιδιαίτερη αγάπη για το μυστήριο, το αστυνομικό και την αρχαία Ελλάδα. Τι είναι αυτό που σας ελκύει περισσότερο σε αυτά τα είδη και θέματα;

Ν.Φ.: Αγαπώ πολλά λογοτεχνικά είδη. Έχω γράψει και ιστορικό μυθιστόρημα, τον δήμιο, ερωτικές ιστορίες, τα Μικρά Πάθη αλλά και το επιστημονικής φαντασίας Οι αυριανοί Έρωτες θα είναι οι καλύτεροι. Δεν έχω στεγανά. Μου αρέσει να αλλάζω θεματολογία, να ανανεώνομαι και να μετρώ τις δυνάμεις μου σε κάθε νέο στόχο που βάζω. Αυτό έχει κι ένα κόστος γιατί οι αναγνώστες δεν μπορούν να σε κατατάξουν σε ένα είδος και γιατί πρέπει να κατακτάς κάθε φορά κι ένα διαφορετικό κοινό.


Ερώτηση 9η: Στο πρώτο σας διήγημα βλέπουμε περίεργα συμβάντα να γίνονται σε μία βιβλιοθήκη. Πιστεύετε πως ένας τόπος μπορεί να καταραμένος ή ευλογημένος αντίστοιχα;

Ν.Φ.: Ακριβώς. Στον παράδεισο δεν υπάρχει μόνο η Εύα, όπως είπε ο Μαρκ Τουέην, αλλά και το φίδι. Οι ‘’ασύμμετρες’’ απειλές κρύβονται ακόμα και στα πιο ευλογημένα μέρη. Ο άνθρωπος δεν μπορεί ποτέ να είναι ευτυχής, παρά μόνο κάτω από τη σκέπη μιας θρησκείας ή μιας νιρβάνας. Ο ορθολογιστής είναι διαρκώς έκθετος σε υπαρξιακούς κινδύνους. Δεν εφησυχάζει ποτέ ή μόνο στις ελάχιστες στιγμές ευτυχίας που μπορεί να βιώσει.


Ερώτηση 10η: Στο δεύτερο διήγημα έχουμε τον Ακάλεστο. Θα επιδιώκατε να μπείτε σε ένα νεκροταφείο τα μεσάνυχτα;

Ν.Φ.: Όχι, δεν υπάρχει λόγος να ανησυχούμε τους νυχτερινούς φύλακες. Στο φως της ημέρας πάντως έχω επισκεφθεί πολλά νεκροταφεία. Το πρώτο νεκροταφείο και εκείνο της Σύρου είναι συγκλονιστικά υπαίθρια μουσεία. Επίσης, το συμμαχικό, στο Φάληρο, προσφέρει απόλυτη γαλήνη. Όμορφα είναι επίσης πολλά μικρά επαρχιακά που συχνά έχουν συγκλονιστική θέα, όπως της Μονεμβασιάς, αλλά και κάποια ‘’περίεργα’’, όπως της Μήλου, ή και άλλα που περιέργως βρίσκονται μέσα σε κάστρα ή άλλα απίθανα μέρη.


Ερώτηση 11η: Ο Ακάλεστος είναι μία μορφή ανθρώπου που ζει αποκομμένος από την κοινωνία και αυτή από αυτόν. Γιατί οι άνθρωποι οριοθετούν ποιοι θα ενσωματωθούν μέσα στο κοινωνικό τους περιβάλλον; Πιστεύετε πως δίνονται σε καινούριους ανθρώπους οι δυνατότητες να εγκλιματιστούν και να γίνουν κομμάτι της κοινωνίας όπου ζουν;

Ν.Φ.: Εδώ δεν υπάρχει μία απάντηση. Κάποιες φορές οι κοινωνίες δείχνουν ανεκτικές κι ενσωματώνουν ή μάλλον παραχωρούν έναν ‘’οριοθετημένο’’ χώρο στους ‘’παράταιρους’’, ή τους ‘’απροσάρμοστους’’. Κάποιες άλλες φορές είναι πολύ σκληρές: οι άνθρωποι φοβούνται τους διαφορετικούς, γι’ αυτό και συχνά τους κρύβουν ή τους ‘’ξεφορτώνονται’’, με απίστευτα ωμό τρόπο. Σήμερα η κατάσταση είναι σαφώς καλύτερη, χάρη στη φαρμακολογία, τη νομοθεσία και την κοινωνική μέριμνα, αν και πολλοί θα είχαν αντιρρήσεις να παραδεχτούν ότι συμβαίνει κάτι τέτοιο. Είναι όμως γεγονός ότι συμβαίνει σε μεγάλο βαθμό. Ευτυχώς.


Ερώτηση 12η: Η Ελεονόρα, είναι το αγαπημένο μου διήγημα και πρόκειται για μία γυναίκα μυστήριο. Όταν ερωτευόμαστε κλείνουμε τα αυτιά μας στους γύρω μας για να ζήσουμε τον έρωτά μας;

Ν.Φ.: Ακριβώς. Ο ερωτευμένος ζει αναμφισβήτητα στον δικό του κόσμο. Σε ένα φαντασιακό κόσμο στον οποίο βασικό ρόλο έχουν οι ενδορφίνες του και η λογική είναι σε υποχώρηση. To love is a drug δεν το λέει μόνο ο Μπράιαν Φέρι με τους Roxy Music αλλά και η επιστήμη.


Ερώτηση 13η: Φαντασία και πραγματικότητα. Πόσο απέχουν μεταξύ τους; Μπορούμε να τα διαχωρίσουμε; Αν όχι που πιστεύετε πως οφείλεται αυτό;

Ν.Φ.: Η λογική μας προσπαθεί απεγνωσμένα να τα διαχωρίσει. Και πράγματι στην πεζή καθημερινότητα και στις κοινωνικές μας υποχρεώσεις τα καταφέρνει μια χαρά. Μέσα μας όμως υπάρχει και μια υποσυνείδητη ζωή, ένας κόσμος σκοτεινός, γεμάτος φοβίες. Εκεί η πραγματικότητα υποχωρεί, μαζί με τη λογική. Συχνά το παράλογο παίρνει τα πάνω του, εξού και οι θεωρίες συνωμοσίας, οι ψεκασμοί, τα ‘’επικίνδυνα’’ εμβόλια, τα φάρμακο του καρκίνου ‘’που το ‘χουν στα συρτάρια και δεν μας το δίνουν’’.


Ερώτηση 14η: "Ξέρω πού έκρυψες τον Άλφρεντ" είναι το τέταρτο διήγημά σας. Είναι το πιο μυστηριώδες, κατά τη γνώμη μου. Τι είναι αυτό που θολώνει την κρίση μας όταν αγαπάμε και ερωτευόμαστε;

Ν.Φ.: Στο διήγημα αυτό οι ήρωες παγιδεύονται από τη δύναμη της θηλυκής φύσης. Ο έρωτάς τους τούς επαναφέρει τις αταβιστικές φοβίες των αρσενικών για το γυναικείο φύλο. Δεν είναι τυχαίοι οι πανάρχαιοι μύθοι που συνδέουν το θηλυκό με τις φάσεις της σελήνης, το ανεξιχνίαστο των συναισθημάτων και τη δύναμη ελέγχου πάνω στις χθόνιες δυνάμεις της ζωής και του θανάτου. Οι ήρωες χάνουν το έδαφος κάτω από τα πόδια τους και μαζί την ψυχική τους υγεία.


Ερώτηση 15η: Θα θέλατε να μας πείτε μία λέξη που να περιγράφει το κάθε διήγημά σας;
"Ο αρχιβιβλιοθηκάριος", "Ο Ακάλεστος", "Ελεονόρα", "Ξέρω πού έκρυψες τον Άλφρεντ".

Ν.Φ.: 1. Λάβκραφτ, 2. Περιστέρι, 3. Αντίπαρος, 4. Βιέννη.


Ερώτηση 16η: Έχετε εκδώσει μυθιστορήματα, διηγήματα και μελέτες. Ποιο από αυτά σας ελκύει περισσότερο και γιατί;

Ν.Φ.: Δεν έχω καμμιά ιδιαίτερη προτίμηση. Κάθε φορά αγαπώ αυτό που κάνω και αφοσιώνομαι σε αυτό.


Ερώτηση 17η: Για ποιο λόγο πιστεύετε πως πρέπει οι αναγνώστες να διαβάσουν το βιβλίο σας;

Ν.Φ.: Γιατί ό,τι γράφω προσπαθώ να είναι όσο το δυνατόν πρωτότυπο γίνεται, ώστε να διαβάζουν από μένα κάθε φορά κάτι διαφορετικό. Ψάχνω ενδελεχώς τα θέματά μου και σκέφτομαι την κάθε λέξη, την κάθε φράση έχοντας τον αναγνώστη δίπλα μου και απέναντί μου.


Ερώτηση 18η: Τι θα θέλατε να πείτε στους αναγνώστες σας;

Ν.Φ.: Να είναι επιλεκτικοί και να διαβάζουν βιβλία που τους κάνουν καλύτερους ανθρώπους.


Ερώτηση 19η: Θα θέλατε να μας πείτε μερικά λόγια για το επόμενό σας συγγραφικό βήμα;

Ν.Φ.: Δεν θα το μαρτυρήσω, απλώς θα πω ότι το βιβλίο είναι έτοιμο και ότι θα εκδοθεί το φθινόπωρο από τις εκδόσεις Κέδρος. Αυτή τη φορά ασχολούμαι με ένα πασίγνωστο ιστορικό πρόσωπο (της αρχαιότητας).

Β.Δ.: Σας ευχαριστώ πάρα πολύ για τη συνέντευξη που μου παραχωρήσατε! Εύχομαι κάθε επιτυχία και καλοτάξιδα όλα τα βιβλία σας!!!

Ν.Φ.: Σας ευχαριστώ κι εγώ. Χάρηκα ιδιαίτερα για την επικοινωνία μας.







Γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε κοινωνική ψυχολογία (Αυστρία) και σκηνοθεσία κινηματογράφου (Αθήνα). Αρχικά εργάστηκε ως βοηθός σκηνοθέτη στη διαφήμιση και σε ταινίες μεγάλου μήκους. Από το 1989 ασχολείται επαγγελματικά με το σενάριο και έχει συνεργαστεί σε αρκετές τηλεοπτικές σειρές (μεταξύ των οποίων στην αστυνομική σειρά Ανατομία ενός εγκλήματος, των Πάνου Κοκκινόπουλου-Πέτρου Μάρκαρη). Παράλληλα έγραψε και σκηνοθέτησε δύο μικρού μήκους ταινίες Οίνος ευφραίνει καρδίαν βραβείο σεναρίου φεστιβάλ Δράμας, διάκριση ποιότητας στα κρατικά βραβεία (30min, 35mm, παραγωγή ΕΚΚ, 1993-4) και Ταγκό με πανσέληνο (30min, 35mm, παραγωγή ΕΚΚ, 1995-6), ενώ από το 1992 μέχρι σήμερα έχει εκδώσει μυθιστορήματα, διηγήματα και μελέτες.
Από τις εκδόσεις Aquarius κυκλοφόρησε (1992) το πρώτο του αστυνομικό μυθιστόρημα με τίτλο Μη κύπτετε έξω. Από τις εκδόσεις Κέδρος κυκλοφορούν τα βιβλία του ο δήμιος (1998, επανέκδοση 2016), Λεξικό των Αρχαίων Ολυμπιακών Αγώνων (2004), η Ωραία Ελένη (2004), η Ζώνη της Αφροδίτης (2004), Ο κόσμος των φανταστικών όντων των αρχαίων Ελλήνων (2005), Οι αυριανοί έρωτες θα είναι οι καλύτεροι (2006), Μικρά Πάθη (2008), Οι ιχνηλάτες του σκότους (2010). Τον Ιούλιο του 2015 κυκλοφόρησε το αστυνομικό μυθιστόρημα Έγκλημα στην Αντίπαρο και τον Οκτώβριο του 2016 ο Αρχιβιβλιοθηκάριος και άλλες ιστορίες.
Είναι μέλος της ΕΣΕ (Ένωση Σεναριογράφων Ελλάδος), ενώ διδάχτηκε και δίδαξε σενάριο σε αρκετά σεμινάρια.
(2016) Ο αρχιβιβλιοθηκάριος, Κέδρος
(2015) Έγκλημα στην Αντίπαρο, Κέδρος
(2010) Οι ιχνηλάτες του σκότους, Κέδρος
(2008) Μικρά πάθη, Κέδρος
(2006) Οι αυριανοί έρωτες θα είναι οι καλύτεροι, Κέδρος
(2005) Ο κόσμος των φανταστικών όντων των αρχαίων Ελλήνων, Κέδρος
(2004) Η ζώνη της Αφροδίτης, Κέδρος
(2004) Η ωραία Ελένη, Κέδρος
(2004) Λεξικό των αρχαίων Ολυμπιακών Αγώνων, Κέδρος
(2000) Andros, Axon Εκδοτική
(2000) Cefalonia, Axon Εκδοτική
(2000) Άνδρος, Axon Εκδοτική
(2000) Κεφαλλονιά, Axon Εκδοτική
(1998) Ο δήμιος, Κέδρος
Συμμετοχή σε συλλογικά έργα
(2000) Greece, Axon Εκδοτική
(2000) Ελλάδα, Axon Εκδοτική
(1999) Ο φύλακας των ψυχών, Κέδρος
Ο αρχιβιβλιοθηκάριος
Τι μπορεί να συμβεί όταν ένας αρχιβιβλιοθηκάριος και επίδοξος συγγραφέας ενοχλεί με τα γραπτά του μια καταραμένη βιβλιοθήκη;

Μπορείς να απαλλαγείς εύκολα από μια Αυστριακή ερωμένη που ποτέ δεν πεθαίνει;

Είναι φρόνιμο να αφήνουν οι γονείς τα παιδιά τους να παίζουν σε νεκροταφεία;

Αξίζει να ερωτευτείς θανάσιμα μια γυναίκα που γνώρισες στη θάλασσα;

Τέσσερις ιστορίες φαντασίας και μυστηρίου.
Έγκλημα στην Αντίπαρο
Οι καλοκαιρινές διακοπές του αστυνόμου Αντρέα Ρούσσου στην όμορφη Αντίπαρο διακόπτονται προτού καλά καλά ξεκινήσουν. Άνθρωποι που βρίσκονται πνιγμένοι, ύποπτοι ιδιοκτήτες κότερων και ελικοπτέρων, κάτοχοι οφσόρ και μαύρου χρήματος, εκτελεστές συμβολαίων, αλλά και προβληματικές κόρες και φιλόδοξες μοντέλες τον εμποδίζουν να απολαύσει τις διακοπές του.
Η ανέμελη ατμόσφαιρα του γραφικού αιγαιοπελαγίτικου νησιού δεν καταφέρνει να κρύψει πίσω από την κοσμοπολίτικη βιτρίνα μια ελληνική κοινωνία σε οικονομική, ηθική, κοινωνική και νευρική κρίση.

Η ατμόσφαιρα του νουάρ εναλλάσσεται με το αιγαιοπελαγίτικο φως σ’ αυτό το αγωνιώδες αστυνομικό μυθιστόρημα, που θέτει επίκαιρους προβληματισμούς και διαβάζεται με κομμένη την ανάσα.

ΚΡΙΤΙΚΕΣ - ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Υπάρχουν βιβλία απρόσμενα, υπάρχουν και συγγραφείς που μπορούν να εκπλήξουν ευχάριστα τον αναγνώστη. Τέτοιο βιβλίο είναι το Έγκλημα στην Αντίπαρο, τέτοιος συγγραφέας είναι ο Νίκος Φαρούπος.
Φίλιππος Φιλίππου, diastixo, 02/11/15

Το βιβλίο “Έγκλημα στην Αντίπαρο” είναι ένα από τα καλύτερα αστυνομικά έργα που έχω διαβάσει. Με έντονα στοιχεία νουάρ και όλο το ψυχολογικό προφίλ να ξεκινάει από την χορο-χρονοτοποθέτηση και να επεκτείνεται στους πρωταγωνιστές, διατηρεί άψογα τα σύγχρονα στοιχεία της εποχής μας και κυρίως την κατάλληλη γλώσσα. Είναι από τις λογοτεχνικές περιπτώσεις όπου ο κεντρικός ήρωας –τον οποίο ίσως ξανασυναντήσουμε σε επόμενο βιβλίο- παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον ως προσωπικότητα, χωρίς να κλέβει την αίγλη των υπολοίπων ηρώων. Η ατμόσφαιρα είναι εξαιρετικά κινηματογραφική, ενώ ο άρρητος τρόπος με τον οποίο ο συγγραφέας παρουσιάζει κοινωνικούς προβληματισμούς αποτελεί συγγραφικό κέντημα.
Μαρία Μπακάρα, Arts and the City, 10/09/15

Πρώτο βιβλίο σε μια σειρά υποθέσεων του αστυνόμου Αντρέα Ρούσσου, ενός διανοούμενου αστυνομικού, που αναλαμβάνει στο μυθιστόρημα αυτό και το ρόλο του αφηγητή. Μία μεγάλη, ευρεία και πολύχρωμη ανθρώπινη παλέτα συνθέτει ένα ιδιότυπο έγκλημα που ταράζει τις διακοπές των επισκεπτών της Αντιπάρου, σε μια υπόθεση στην οποία εμπλέκονται πολλοί και η οποία αποκαλύπτει όψεις της όχι μόνο οικονομικής κρίσης που μαστίζει την Ελλάδα.
Κυριάκος Αθανασιάδης, the books' journal, 02/08/15

Εν ολίγοις, πρόκειται για ένα απολαυστικό μυθιστόρημα που διαθέτει όλα τα στοιχεία της καλής, κλασικής, αστυνομικής λογοτεχνίας, και ένα βιβλίο που βρίσκει αναμφισβήτητα σύμμαχό του το ελληνικό καλοκαίρι.
Δημήτρης Αργασταράς, diavasame, 26/07/15

Το «Έγκλημα στην Αντίπαρο» θα το ρουφήξετε με τη μία –είναι το λογοτεχνικό ανάλογο μια δροσιστικής μαργαρίτας δίπλα στο κύμα. Απολαύστε το στην παραλία ή στην κάψα της Αθήνας.
Newpost, 20/07/15
Οι ιχνηλάτες του σκότους
Γιατί αρνείται να εγκαταλείψει τα γήινα ο διαβόητος εραστής Τ.Τ.Κ;
Πώς ένας Έλληνας Σέρλοκ λύνει στον Όλυμπο το γρίφο των συνεχόμενων θανατηφόρων πτώσεων;
Ποια ήταν η πανέμορφη γυναίκα που έσωσε ο σκαφάτος από βέβαιο πνιγμό;
Είναι αληθινό το χειρόγραφο του μοναχού Ιωάννη;
Τι είναι αυτό που αναστάτωσε ένα τάγμα πεζικού στον Έβρο;
Ποιο μυστικό μπορεί να κρύβεται μέχρι σήμερα στις πύλες του Άδη;
Τι γύρευε στο Κάβο Ντόρο το φάντασμα του φαροφύλακα;

Ένα συναρπαστικό μυθιστόρημα μυστηρίου, που καθηλώνει τον αναγνώστη.
Μικρά πάθη
Γιατί αρνείται να εγκαταλείψει τα γήινα ο διαβόητος εραστής Τ.Τ.Κ;
Πώς ένας Έλληνας Σέρλοκ λύνει στον Όλυμπο το γρίφο των συνεχόμενων θανατηφόρων πτώσεων;
Ποια ήταν η πανέμορφη γυναίκα που έσωσε ο σκαφάτος από βέβαιο πνιγμό;
Είναι αληθινό το χειρόγραφο του μοναχού Ιωάννη;
Τι είναι αυτό που αναστάτωσε ένα τάγμα πεζικού στον Έβρο;
Ποιο μυστικό μπορεί να κρύβεται μέχρι σήμερα στις πύλες του Άδη;
Τι γύρευε στο Κάβο Ντόρο το φάντασμα του φαροφύλακα;

Ένα συναρπαστικό μυθιστόρημα μυστηρίου, που καθηλώνει τον αναγνώστη.
Οι αυριανοί έρωτες θα είναι οι καλύτεροι
Σ' ένα κοντινό μέλλον, δύο αταίριαστοι άνθρωποι καλούνται να συμβιώσουν για ένα χρονικό διάστημα με αποκλειστικό στόχο να τεκνοποιήσουν και να αναθρέψουν ένα παιδί. Δυστυχώς... θα ερωτευτούν!

Ένα βιβλίο για τον έρωτα του αύριο, για την αθανασία και το μέλλον των ανθρώπινων σχέσεων. Που προσπαθεί να εξερευνήσει την απόρριψη, την ανάγκη για στοργή και αποκλειστικότητα, την επιθυμία για ηδονή και για ατέλειωτη ζωή.
Ο κόσμος των φανταστικών όντων των αρχαίων Ελλήνων
Η ελληνική μυθολογία καλύπτει ένα εντυπωσιακό εύρος της φανταστικής θεματολογίας: το «ανθρωπόμορφο» Δωδεκάθεο, χθόνιες θεότητες, δαίμονες, τέρατα, μάγισσες, νύμφες, ξωτικά, κύκλωπες, άρματα με φτερωτούς δράκοντες, μηχανές με μαγικές ιδιότητες, μεταξύ άλλων, συνδυάζονται με συχνές αναφορές στην ερωτική μαγεία, στις μεταμορφώσεις, καθώς και σε ζητήματα μεταθανάτιας ζωής και αθανασίας της ψυχής.

Το συγκεκριμένο βιβλίο, καρπός πολύχρονης προσπάθειας και εντατικής μελέτης των σχετικών πηγών, αποκαλύπτει στον αναγνώστη τον πλούσιο κόσμο των φανταστικών όντων, των παράξενων πλασμάτων που δημιούργησε η αστείρευτη φαντασία των αρχαίων Ελλήνων.

Καθώς οι περισσότεροι μύθοι έχουν αμέτρητες παραλλαγές, δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στις εκδοχές εκείνες που προσιδιάζουν στο «φανταστικό». Σε μία εύχρηστη αλφαβητική ταξινόμηση με περιεκτικά λήμματα, ο συγγραφέας συγκεντρώνει όσα φανταστικά πλάσματα μπορούν να συμπεριληφθούν στις παρακάτω τέσσερις – νοητές – κατηγορίες: ονειρικά όντα, δαιμονικά, τέρατα και χθόνιες θεότητες. Ανάμεσά τους οι Κένταυροι, οι Στυμφαλίδες Όρνιθες, ο Κέρβερος, η Λερναία Ύδρα, η Μέδουσα, ο Μινώταυρος, ονόματα μυθικών βασιλέων, όπως ο Κέκροπας και ο Εριχθόνιος, καθώς και διάφορες θεότητες στενά συνδεδεμένες με τον κύκλο της ζωής και του θανάτου, όπως οι Μούσες, οι Μοίρες, οι Χάριτες, οι Ώρες, κ.ά.
Η ζώνη της Αφροδίτης
Ερωτεύονταν οι Αμαζόνες; Ποια ήταν η Ωραία Ελένη; Πήγε εντέλει στην Τροία ή όχι; Γιατί η θεά της Αυγής Ηώς συνήθιζε να απάγει τους εραστές της; Πώς αντέδρασε το ερωτευμένο Τέρας (ο Κύκλωπας Πολύφημος) όταν η Ωραία (Γαλάτεια) φλέρταρε κάποιον άλλο – και μάλιστα όμορφο; Σκότωσε πράγματι η Μήδεια τα παιδιά της; Ντυνόταν ο Ηρακλής γυναικεία για χάρη της Ομφάλης; Ξέχασε ή εγκατέλειψε ο Θησέας την Αριάδνη στη Νάξο; Χτυπήθηκε ποτέ από τα ίδια του τα βέλη ο θεός Έρωτας; Ποιος ήταν ο άντρας που δεν υποτάχτηκε στα θέλγητρα της θεάς Αφροδίτης;

Αυτά και πολλά άλλα ερωτήματα βρίσκουν απάντηση σ’ αυτό το βιβλίο με τις ωραιότερες ερωτικές ιστορίες των Αρχαίων Ελλήνων. 100+1 ιστορίες έξυπνες, τολμηρές, ρομαντικές, αινιγματικές ή «σκοτεινές», όμως επίκαιρες και διδακτικές, ξαφνιάζουν με την ανεξάντλητη δύναμή τους να διεισδύουν στα μύχια της ανθρώπινης ψυχής.
Η ωραία Ελένη
Η ωραία Ελένη
της Σπάρτης,
της Τροίας,
του Θησέα,
του Μενέλαου,
του Πάρη,
του Δηίφοβου,
του Οδυσσέα,
του Αχιλλέα.

Ποια ήταν εντέλει η Ελένη;
Ήταν θεά ή μια απλή θνητή;
Πήγε στην Τροία με τον Πάρη ή όχι;
Ήταν η αφορμή του Τρωικού πολέμου;
Γιατί θεωρούσαν τον Αχιλλέα τον «πέμπτο» σύζυγό της;
Λεξικό των αρχαίων Ολυμπιακών Αγώνων
Αρχαία αγωνίσματα, μύθοι και αρχαία Ολυμπία, η ιστορία των αρχαίων Ολυμπιακών Αγώνων, οι σημαντικότεροι αρχαίοι ολυμπιονίκες και οι ωραιότερες ιστορίες τους 
Ο δήμιος
1900, Αθήνα - Ναύπλιο.

Μια ιστορία έρωτα, απάτης και εκδίκησης, που παρασύρει τους πρωταγωνιστές της ως το Μπούρτζι, για να τους φέρει αντιμέτωπους με τον σκοτεινό του κάτοικο, έναν ιδιόρρυθμο δήμιο, που κρατάει στα χέρια του την απρόβλεπτη μοίρα τους.

«... Η ανατολή ρόδιζε τα τείχη του κάστρου καθώς τελείωναν οι τυπικές διαδικασίες της εκτέλεσης...
...Οι χωροφύλακες με συνόδευσαν μέχρι την εξέδρα. Κοίταξα γύρω μου με προσποιητή αδιαφορία και πρόσεξα αρκετά οικεία πρόσωπα να με παρατηρούν με περιφρόνηση...
...Το πνιχτό γυναικείο κλάμα προσείλκυσε και πάλι την προσοχή μου. Κίνησα το βλέμμα προς τα εκεί και αντίκρισα την κορμοστασιά μίας, ντυμένης στα μαύρα, νεαρής γυναίκας...
...Και, τότε, το αίμα κομμάτιασε τις φλέβες μου, καθώς τα πάντα αποκαλύφθηκαν.
Η γυναίκα ήταν η αγαπημένη μου. Η λαιμητόμος είχε στηθεί για εκείνη. Η Ελένη θα ήταν το θύμα. Εγώ, ο δήμιος.»
Συμμετοχή σε συλλογικά έργα
Ο φύλακας των ψυχών

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου