Τρίτη 20 Μαρτίου 2018

Συζητώντας με τη Δέσποινα Χατζή

Ερώτηση 1η: Ποιος/α είναι ο/η αγαπημένος/η σας συγγραφέας;

Δ.Χ.: Είναι μακρύς ο κατάλογος, τόσο από τη σύγχρονη, όσο και από την κλασσική λογοτεχνία.


Ερώτηση 2η: Ποιο είναι το πρώτο βιβλίο που διαβάσατε;

Δ.Χ.: Απ’ όσο μπορώ να θυμηθώ πρέπει να ήταν αυτό το υπέροχο αριστούργημα του Έκτορα Μαλό με τον τίτλο: «Χωρίς οικογένεια».


Ερώτηση 3η: Τι σας ώθησε να ξεκινήσετε τη συγγραφή;

Δ.Χ.: Αφορμή ήταν η μεγάλη μου αγάπη για τη λογοτεχνία. Σ’ αυτό φυσικά βοήθησε και η ιδιοσυγκρασία μου μια και η συγγραφή δεν έχει να κάνει άμεσα με το κοινό. Είναι μια «ήσυχη» διαδρομή, δεδομένου ότι ο συγγραφέας δεν είναι «σταρ», αλλά ένας σιωπηλός παρατηρητής που δεν κουβαλά τίποτα μαζί του πέρα από το μολύβι του.


Ερώτηση 4η: Πώς θα χαρακτηρίζατε το βιβλίο σας “Σμαρώ – Από τον Βόσπορο στον Σικουάνα”;

Δ.Χ.: Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται και στο βιβλίο: Eίναι ένα κοσμοπολίτικο μυθιστόρημα με αναφορές στη ζωή των Ελλήνων στην Πόλη και στο Παρίσι της τέχνης και της διανόησης, αναδεικνύοντας καρέ καρέ την αξία των γραμμάτων και του πολιτισμού.


Ερώτηση 5η: Η Σμαρώ θα περάσει από πολλές φουρτούνες μέχρι να βρει την ηρεμία και τη γαλήνη της ψυχής της. Πιστεύετε ότι πάντα συμβαίνει αυτό, ακόμα και αν διανύουμε τη δύση της ζωής μας;

Δ.Χ.: Η ζωή είναι μια παρτίδα σκάκι. Όσο πιο έντιμα και πιο αθόρυβα κινούμε τα πιόνια, τόσο αυξάνεται και η δυνατότητα να κερδίσουμε την πολυπόθητη «πληρότητα». Περνώντας τα χρόνια αν δεν έχουμε ολοκληρώσει επιτυχώς μια σκακιστική παρτίδα με ματ ή με ισοπαλία, τότε ίσως θα πρέπει ν’ αναρωτηθούμε τι δεν κάνουμε σωστά.


Ερώτηση 6η: Η Σμαρώ θα εγκαταλείψει τον έρωτα της ζωής της. Η οικογένεια μπαίνει πάνω απ' όλα. Ποια είναι η θέση σας πάνω σε αυτό το κομμάτι; Μπορεί ένας άνθρωπος να μείνει “ανάπηρος” ζώντας χωρίς αγάπη και έρωτα για να είναι δίπλα στους γονείς του; Και όταν συμβαίνει αυτό και το οικογενειακό οικοδόμημα καταρρέει πώς αισθάνεται αυτός που έχασε αυτό το μοναδικό συναίσθημα της πληρότητας της ψυχής;

Δ.Χ.: Α). Ένα ζωντανό κορίτσι σαν την Σμαρώ δεν θα μπορούσε να ζήσει μια ανέραστη ζωή όσο κι αν ήταν προσκολλημένη στην οικογένεια της. Η «οικογένεια» στάθηκε απλά μια αφορμή προκειμένου απαλύνει την ερωτική της ματαιοδοξία, δεδομένου ότι ο Κωνσταντίνος Βαΐτσης δεν είχε δώσει σημεία ζωής από το Παρίσι.
Β). Η ερωτική στέρηση-κατ’ επέκταση συναισθηματική- είναι η αιτία των εκατοντάδων συμπλεγμάτων που κουβαλά ο άνθρωπος. Πίσω από κάθε ανόητη, φλύαρη, θλιβερή, εγωκεντρική ή μισάνθρωπη συμπεριφορά κρύβεται ένας άνθρωπος που δεν έχει αγαπηθεί.


Ερώτηση 7η: Ένας γιος ψάχνει απεγνωσμένα να βρει τη μητέρα του και να συνδέσει τα κομμάτια του παζλ του παρελθόντος. Πόση δύναμη ψυχής χρειάζεται για να το επιτύχει κάποιος;

Δ.Χ.: Ζωτικής σημασίας η ευχή «καλή δύναμη». Πολλοί άνθρωποι «θέλουν», λίγοι «μπορούν». Όσο πιο γρήγορα το εμπεδώσουμε αυτό, τόσο αυξάνεται η ελπίδα να μην τους ενοχλούμε τους γύρω μας με νηπιακές δηλώσεις.


Ερώτηση 8η: Η αλήθεια πολλές φορές είναι περιστοιχισμένη από ψέματα. Θεωρείτε ότι κάποιος μπορεί να τη δει αν το θέλει πραγματικά;

Δ.Χ.: Το ψέμα μπορεί να εμπεριέχει αλήθεια. Η αλήθεια δεν εμπεριέχει ποτέ ψέμα. Κι όπως προανέφερα εξαρτάται από το ψυχικό σθένος του καθενός.


Ερώτηση 9η: Τι θα θέλατε να πείτε στους αναγνώστες σας;

Δ.Χ.: Ζούμε σε μια άγρια εποχή και δεν μπορούσα να πω τίποτα άλλο, πέρα από το να ευχηθώ «καλή δύναμη».


Ερώτηση 10η: Θα θέλατε να μας πείτε μερικά λόγια για το επόμενο συγγραφικό βήμα σας;

Δ.Χ.: Γράφω ένα βιβλίο με μεγάλο ιστορικό ενδιαφέρον, πιστεύω σύντομα να μπορώ να σας πω περισσότερα.


Β.Δ.: Σας ευχαριστώ πάρα πολύ για τη συνέντευξη που μου παραχωρήσατε! Εύχομαι κάθε επιτυχία και καλοτάξιδα τα βιβλία σας!!!

Δ.Χ.: Ευχαριστώ για τις ευχές και για την όμορφη φιλοξενία. 
 
 
 
 
 
Η Δέσποινα Χατζή γεννήθηκε και ζει στην Αθήνα. Εργάστηκε στην Αιμοδοσία του Νοσοκομείου Παίδων «Η Αγία Σοφία» και στην Αιμοδοσία του Αντικαρκινικού Ογκολογικού Νοσοκομείου Αθηνών «Άγιος Σάββας», ως Τεχνολόγος Ιατρικών Εργαστηρίων, από το 1986 έως το 2012. Παράλληλα ασχολήθηκε με εναλλακτικές θεραπείες και είναι δασκάλα Ρέικι. Σήμερα εργάζεται εθελοντικά στους Γιατρούς του Κόσμου. Είναι παντρεμένη και μητέρα δύο παιδιών.
Την ενδιαφέρουν πολύ τα ταξίδια καθώς έτσι προσεγγίζει και γνωρίζει διαφορετικούς πολιτισμούς.
Έργα της ίδιας: Μοιρογιασεμόλαδο (μυθιστόρημα), Ζωή σαν κρύσταλλο (μυθιστόρημα), Ο Λαέρτης και το μολύβι του σε ρυθμούς τανγκό (νουβέλα) και Έρωτας μαΐστρος (μυθιστόρημα), που κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Μίνωας (2014).
(2017) Σμαρώ, Μίνωας
(2014) Έρωτας μαΐστρος, Μίνωας
(2011) Ο Λαέρτης και το μολύβι του σε ρυθμούς τανγκό, Εκδοτικός Οίκος Α. Α. Λιβάνη
(2009) Ζωή σαν κρύσταλλο, Εκδοτικός Οίκος Α. Α. Λιβάνη
 
 
 
 
 

Σμαρώ
Κωνσταντινούπολη 1953. Η νεαρή Ζαππίδα, Σμαρώ Παπάζογλου γοητεύεται απ' το αιρετικό πνεύμα του τριαντάχρονου καθηγητή και λογοτέχνη Κωνσταντίνου Βαΐτση κι εκείνος από το απαιτητικό μυαλό της. Αναπόφευκτα ένας δυνατός έρωτας γεννιέται. Η ζωή του καθηγητή όμως μοιάζει να έχει οφθαλμοφανή κενά. Η έντεχνη σιωπή του καθώς και τα αλλεπάλληλα ταξίδια του στο Παρίσι κινούν υποψίες στην οικογένεια Παπάζογλου.
Τα φρικαλέα γεγονότα της 6ης Σεπτεμβρίου του '55 αλλάζουν ριζικά τη ζωή της οικογένειας στην Πόλη. Οι ξέγνοιαστες διακοπές στα Πριγκιποννήσια, οι βεγγέρες, οι χοροί και ο υδάτινος κόσμος των χαμάμ μοιάζουν παρελθόν. Η μνήμη πονά σαν ανοιχτό τραύμα. Έρωτες ανατρέπονται, αποφάσεις αλλάζουν, πεποιθήσεις κλονίζονται, ενώ ένας βίαιος και ατυχής γάμος οδηγεί τη Σμαρώ στην εξαφάνιση.
Σαράντα τέσσερα χρόνια μετά ο γιος της, Μηνάς Βογιατζόγλου, αναζητά τα ίχνη της. Την προσωπική του έρευνα ενισχύει η στενή του φίλη, η Ελληνογαλλίδα ηθοποιός, Αρλέτ Μαρσέν. Ανακαλύπτοντας ένα κομμάτι του παζλ θα οδηγηθούν στο Παρίσι μισό αιώνα πίσω. Τι απέγινε η Σμαρώ και ο νεανικός της έρωτας και ποια η σχέση της με το Παρίσι;
"Ένα κοσμοπολίτικο μυθιστόρημα με αναφορές στη ζωή των Ελλήνων της Πόλης και στο Παρίσι της τέχνης και της διανόησης, αναδεικνύοντας καρέ καρέ την αξία των γραμμάτων και του πολιτισμού".
 
 
 
 
Έρωτας μαΐστρος
Στα δεκαοχτώ της η Νίνα φεύγει απ' το νησί που μεγάλωσε με σκοπό να μην ξαναγυρίσει ποτέ, απογοητευμένη από τον πόνο και την απόρριψη που εισέπραξε απ' τα ίδια της τα αδέλφια. Στην Αθήνα προσδοκά τη λύτρωση, αλλά ένας έρωτας οδυνηρός και "απαγορευμένος" τη στιγματίζει...
Όταν αρκετά χρόνια μετά επιστρέφει στο νησί, καινούρια ερωτήματα γεννιούνται. Τι δεν πρόλαβε να της πει ο πατέρας της πριν πεθάνει; Πόσο τυχαία είναι η συνάντησή της στο νησί με έναν σαραντάχρονο γεωπόνο; Με τη βοήθεια της Φρόσως, της ενορατικής γυναίκας που τη μεγάλωσε, θα οδηγηθεί βήμα βήμα στις απαντήσεις...
Θα καταφέρει η Νίνα να απεγκλωβιστεί οριστικά από το παρελθόν της, να πιάσει την άκρη του νήματος και να την ενώσει με το σήμερα; Θα επιστρέψει στον ζωγράφο Άλκη Φωτίου, που την περιμένει υπομονετικά στην Αθήνα, για να ζήσουν μαζί έναν έρωτα μαΐστρο;
Για να γεννηθεί το καινούριο, πρέπει να πεθάνει το παλιό.
Για να ζήσεις το παρόν, πρέπει να κλείσεις τους λογαριασμούς σου με το παρελθόν.
 
 
 
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου