Πέμπτη, 11 Ιανουαρίου 2018

Συζητώντας με τη Σοφία Βόικου

Ερώτηση 1η: Πώς θα χαρακτηρίζατε το βιβλίο σας “Η πόλη που δακρύζει”;

Σ.Β.: Γεμάτο αρώματα, είναι η πρώτη φράση που μου έρχεται στο μυαλό… μετά προστίθενται διάφορα άλλα επίθετα όπως φρέσκο, ανατρεπτικό, μυστηριώδες και σίγουρα βιβλιοφιλικό.


Ερώτηση 2η: Η Ιρένε μαθαίνει να μυρίζει τα βιβλία. Τα ωραιότερα αρώματα είναι δυσεύρετα, μας λέει. Πιστεύετε ότι κάθε βιβλίο αναδύει τη δική του μυρωδιά; Και αν ναι πώς μπορεί κάποιος να τη βρει;

Σ.Β.: Πιστεύω πως κάθε βιβλίο έχει τη δική του προσωπικότητα, τη δική του αύρα και κατ’επέκταση το δικό του άρωμα. Κουβαλά επάνω του όλα τα όνειρα και τις ματαιώσεις του συγγραφέα του καθώς συσσωρεύει επίσης ενέργεια από τους ανθρώπους που το άγγιξαν, το διάβασαν, το αγάπησαν ή το μίσησαν. Το βιβλίο για μένα δεν είναι μόνο το περιεχόμενό του, είναι και η ίδια η υλική του υπόσταση… άλλο άρωμα αναδίδει ένα παλιό δερματόδετο βιβλίο που βρίσκεται ξεχασμένο στα πίσω ράφια μιας βιβλιοθήκης κι άλλο το φρεσκοτυπωμένο αντίτυπο που μόλις βγήκε από το τυπογραφείο. Και φυσικά τα αρώματα στην «πόλη που δακρύζει» έχουν κατά κύριο λόγο ο συμβολικό χαρακτήρα… υπάρχουν βιβλία που μυρίζουν ξεγνοιασιά και βιβλία που μυρίζουν προδοσία για παράδειγμα. Τώρα πως θα βρει κάποιος ένα βιβλίο με όμορφο άρωμα; Εδώ, το θέμα είναι καθαρά προσωπικό. Ας κλείσει τα μάτια, ας αφήσει το πνεύμα του ελεύθερο και καθαρίσει την καρδιά του και ίσως τότε βρεθεί στα χέρια του ένα βιβλίο με άρωμα ευτυχίας.


Ερώτηση 3η: Ο Φραντσέσκο θα παλέψει για να μεγαλώσει μόνος του τη μικρή Ιρένε. Τελικά η αγάπη και η θέληση να σταθούμε δίπλα σε έναν άνθρωπο μπορεί να νικήσει ακόμα και τον θάνατο;

Σ.Β.: Τον θάνατο, ως φυσική διαδικασία δεν είναι δυνατόν να τον αποτρέψει από μόνη της η αγάπη ή η θέληση για ζωή. Ωστόσο μέσα από την αγάπη προς τον άλλον, μπορούμε να κερδίσουμε την αθανασία γιατί έτσι μένει η μνήμη μας ζωντανή στο χρόνο. Με τις πράξεις μας κληροδοτούμε τον τρόπο σκέψης μας σε όσους αγαπάμε και εκείνοι με τη σειρά τους στους επόμενους. Μ’αυτό τον τρόπο λοιπόν η αγάπη και η θέληση για ζωή μας χαρίζουν την αθανασία.


Ερώτηση 4η: Η Ελιζαμπέτε μεγαλώνει σε μία θετή οικογένεια με αγάπη και στοργή. Πολλοί λένε ότι γονιός δεν είναι αυτός που φέρνει στη ζωή ένα παιδί αλλά αυτός που το μεγαλώνει με αγάπη και βρίσκεται δίπλα του στα δύσκολα. Ποια είναι η δική σας άποψη;

Σ.Β.: Συμφωνώ απόλυτα μαζί τους. Δεν αρκεί η φυσική διαδικασία της σύλληψης για να ονομαστεί κάποιος γονιός. Μάνα ή πατέρας για μένα είναι αυτός που μεγαλώνει με στοργή ένα παιδί, που βρίσκεται δίπλα του στα εύκολα και στα δύσκολα. Γονιός γίνεσαι με την ανατροφή και όχι μέσα από τη διαδικασία της αναπαραγωγής.


Ερώτηση 5η: Πως σας γεννήθηκε η ιδέα να τοποθετήσετε την ιστορία σας στη γειτονική μας χώρα, την Ιταλία, και συγκεκριμένα στη μαγευτική και μυστηριώδη Βενετία;

Σ.Β.: Η αρχική ιδέα της ιστορίας ξεκίνησε κατά τη διάρκεια ενός πολυήμερου ταξιδιού στη Βενετία και συγκεκριμένα κατά τη διάρκεια μιας βόλτας στα δαιδαλώδη στενά της πόλης όταν βρέθηκα σ’ένα παλιό βιβλιοπωλείο δίπλα σε ένα απόμερο κανάλι. Η συγκεκριμένη πόλη είχε μια μαγική επίδραση επάνω μου. Είναι από τα πράγματα που μένουν ανεξήγητα. Θεώρησα πως η υγρασία, η καταχνιά, τα κανάλια, τα κτίρια και όλο αυτό το αναλλοίωτο στο χρόνο που έχει η Βενετία αποτελούσαν το ιδανικό σκηνικό για να στήσω ένα βιβλίο που κινείται στα πλαίσια του ‘μαγικού ρεαλισμού’. Εκεί όπου το ιδιαίτερο φαίνεται φυσιολογικό.


Ερώτηση 6η: Στο βιβλιοπωλείο του Φραντσέσκο οι άνθρωποι αγοράζουν τα βιβλία χωρίς να γνωρίζουν ποιο είναι. Εσείς ποιον θεωρείτε ως ιδιανικό τρόπο, βλέποντας το εξώφυλλο και διαβάζοντας το οπισθόφυλλο ή όταν είναι έγκλειστο σε ένα περιτύλιγμα;

Σ.Β.: Ερώτηση παγίδα είναι αυτή; Ο ιδανικός τρόπος για μένα είναι ο εξής: μπαίνω στο βιβλιοπωλείο δίχως να έχω στο μυαλό μου ποιο βιβλίο θα αγοράσω. Αφήνομαι στην αύρα του χώρου, χαζεύω τα ράφια, παίρνω στα χέρια μου τα βιβλία που θα μου μιλήσουν εκείνη τη στιγμή (είτε από το εξώφυλλο είτε από το όνομα του συγγραφέα είτε από το οπισθόφυλλο), τα ξεφυλλίζω, τα μυρίζω (ναι πάντα μυρίζω τα βιβλία) και τελικά επιλέγω αυτά που εκείνη τη συγκεκριμένη στιγμή μου έκαναν ‘κλικ’. Μου αρέσει να μην πατάω πολύ γερά στη γη κι έτσι αφήνομαι να πιστέψω πως τα συγκεκριμένα βιβλία για κάποιο λόγο με επέλεξαν τη συγκεκριμένη στιγμή.


Ερώτηση 7η: Τελικά ο αναγνώστης διαλέγει το βιβλίο ή το βιβλίο τον αναγνώστη του;

Σ.Β.: Α! μόλις σας απάντησα… Ο αναγνώστης αρέσκεται να πιστεύει πως εκείνος είναι που επιλέγει το βιβλίο που θα διαβάσει αλλά τελικά είναι το βιβλίο που επιλέγει τον αναγνώστη…


Ερώτηση 8η: Στην ιστορία θα συναντήσουμε τον πατέρα Ιγνάτιο, ένας μοναχό του Αγίου Όρους, ο οποίος θα μεγαλώσει μέσα στο μοναστήρι. Ο πατέρας Ιγνάτιος φοβάται τους ανθρώπους. Από που πιστεύετε ότι πηγάζει αυτός ο φόβος του;

Σ.Β.: Πολύ ενδιαφέρουσα ερώτηση… χαίρομαι πολύ που μου την κάνετε γιατί συνήθως όλοι μένουν στους βασικούς ήρωες, στην Ιρένε, το σινιόρε Φραντσέσκο, τον Πάμπλο και το μοναχό Ιγνάτιο τον αφήνουν στην άκρη. Ο φόβος του βασικά πηγάζει από τον τρόπο που έχει μεγαλώσει. Έχει ανδρωθεί μέσα σε μια ιδιαίτερη και κλειστή κοινωνία από τη στιγμή της γέννησης του, με παντελή έλλειψη του γυναικείου προτύπου. Η επαφή του με τον κόσμο και κατ’επέκταση με την έννοια της αμαρτίας που αυτός πρεσβεύει σύμφωνα με τις πεποιθήσεις του, τον τρομοκρατεί στην κυριολεξία. Προτιμά την επαφή με το Θεό που τη θεωρεί ασφαλή και χωρίς εκπλήξεις από την επαφή του με τους ανθρώπους και την ανασφάλεια που του προκαλούν.


Ερώτηση 9η: Τι θα θέλατε να πείτε στους αναγνώστες σας;

Σ.Β.: Να μην σταματήσουν να ονειρεύονται και να κυνηγούν τα όνειρά τους όσο μικρά ή μεγάλα κι αν είναι αυτά…


Ερώτηση 10η: Θα θέλατε να μας πείτε μερικά λόγια για το επόμενο συγγραφικό βήμα σας;

Σ.Β.: Είμαι λίγο προληπτική… αποφεύγω να μιλώ για τα επόμενα συγγραφικά μου βήματα γιατί πολύ απλά ούτε εγώ η ίδια δεν ξέρω ποια είναι αυτά. Πάντα καταπιάνομαι με μια ιστορία αλλά ποτέ δεν ξέρω εάν θα φτάσει ποτέ να γίνει βιβλίο. Οπότε το ζήτημα δεν είναι αν γράφω αλλά αν τελειώνω κάτι. Πάντως γράφω…


Β.Δ.: Σας ευχαριστώ πάρα πολύ για τη συνέντευξη που μου παραχωρήσατε! Εύχομαι κάθε επιτυχία και καλοτάξιδα τα βιβλία σας!!!

Σ.Β.: Εγώ σας ευχαριστώ πάρα πολύ! Χάρηκα πολύ τις ερωτήσεις σας κι εύχομαι σε όλους υγεία, ψυχική ηρεμία και ας αφήσουμε λίγο την αθωότητα να εισχωρήσει στην καθημερινότητά μας! Ας γίνουμε εμείς η αλλαγή που περιμένουμε συνήθως από τους άλλους…





“Το μυστικό της καταιγίδας”: https://www.psichogios.gr/site/Books/show/1002520/to-mystiko-ths-kataigidas
“Στη σκιά του Αυγερινού”: https://www.psichogios.gr/site/Books/show/1002085/sth-skia-toy-aygerinoy







Η ΣΟΦΙΑ ΒΟΪΚΟΥ γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Σπούδασε γαλλική φιλολογία στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στο Πανεπιστήμιο Sophia Antipolis της Νίκαιας, στη Γαλλία, στον τομέα της Επικοινωνίας και του Πολιτισμού των χωρών της Μεσογείου. Σπούδασε επίσης Ιστορία της Τέχνης στην École du Louvre στη Γαλλία. Έχει διδάξει Θεωρία της Επικοινωνίας και Ιστορία της Τέχνης στην ιδιωτική εκπαίδευση, ενώ για χρόνια διατηρούσε μόνιμη στήλη για τα εικαστικά δρώμενα σε διάφορα πολιτιστικά περιοδικά της Θεσσαλονίκης. Έχει ασχοληθεί με τη μετάφραση βιβλίων και έχει γράψει δύο παραμύθια για παιδιά, ενώ από το 1997 δραστηριοποιείται επαγγελματικά στον χώρο της διαφήμισης και επικοινωνίας. Έχοντας περάσει από τη θέση της κειμενογράφου, και καταλήγοντας διευθύντρια δημιουργικού, πολλές διαφημιστικές καμπάνιες φέρουν την υπογραφή της. Μιλάει αγγλικά, γαλλικά και ισπανικά. Είναι παντρεμένη και έχει δύο παιδιά. Από τις Εκδόσεις ΨΥΧΟΓΙΟΣ κυκλοφορούν τα μυθιστορήματά της ΤΟ ΚΟΚΚΙΝΟ ΣΗΜΑΔΙ, ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΤΗΣ ΦΩΤΙΑΣ, ΠΙΚΡΟ ΓΛΥΚΟ ΛΕΜΟΝΙ, ΣΤΗ ΣΚΙΑ ΤΟΥ ΑΥΓΕΡΙΝΟΥ, ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΤΗΣ ΚΑΤΑΙΓΙΔΑΣ, ΨΙΘΥΡΟΙ ΤΟΥ ΒΑΡΔΑΡΗ και Η ΠΟΛΗ ΠΟΥ ΔΑΚΡΥΖΕΙ.
(2017) Η πόλη που δακρύζει, Ψυχογιός
(2016) Ψίθυροι του Βαρδάρη, Ψυχογιός
(2014) Το μυστικό της καταιγίδας, Ψυχογιός
(2013) Στη σκιά του Αυγερινού, Ψυχογιός
(2012) Πικρό γλυκό λεμόνι, Ψυχογιός
(2011) Το ταξίδι της φωτιάς, Ψυχογιός
(2010) Το κόκκινο σημάδι, Ψυχογιός
 
 
 
 
 

Η πόλη που δακρύζει
«Λυπάμαι… Τα βιβλία με άρωμα ευτυχίας είναι σπάνια. Ο σινιόρε Φραντσέσκο λέει πως είναι τόσο σπάνια που πρέπει να πληρώσεις μια περιουσία για να τα αγοράσεις. Εγώ, πάλι, λέω πως, για να σου αποκαλυφθεί ένα βιβλίο ευτυχίας, πρέπει πρώτα να έχεις περάσει από όλα τα αρώματα. Να διαβάσεις πολλά… αλλιώς πώς θα καταλάβεις πως αυτό που κρατάς είναι ευτυχία;»

Βενετία. Ένα βιβλιοπωλείο διαφορετικό από τα συνηθισμένα. Ένα βιβλιοπωλείο όπου επιλέγεις βιβλία με βάση το άρωμα που αναδίνουν και με τη βοήθεια της μικρής Ιρένε, που δεν ξέρει να διαβάζει. Ένας κόσμος σαγηνευτικός, από αμέτρητες εκδόσεις, σπάνιες και νέες, που τις παραδίδει τα μεσάνυχτα ένας μαυροφορεμένος άντρας με τη γόνδολά του. Ο Ρωμανός, ο Έλληνας με το αιρετικό αίμα, κυνηγάει με πάθος παλιά χειρόγραφα και περγαμηνές, ενώ παρασύρει σ’ έναν καταστροφικό έρωτα την όμορφη Ελιζαμπέτα. Πίσω από τις μισάνοιχτες γρίλιες ενός διάσημου πορνείου, η Σινιόρα κινεί αόρατα τα νήματα και επεμβαίνει στις ζωές των ανθρώπων.

Όταν η παλίρροια πλησιάζει και το νερό στη λιμνοθάλασσα φουσκώνει, η πόλη δακρύζει για να ξεπλύνει μια μεγάλη αμαρτία που βαραίνει στις πλάτες ενόχων και αθώων.

Ένα μυθιστόρημα-εξερεύνηση στον μυστηριώδη κόσμο των ανθρώπινων σχέσεων με φόντο την ατμοσφαιρική και ερωτική Βενετία.
 
 
 
 
Ψίθυροι του Βαρδάρη
Αύγουστος 1917. Η πόλη καίγεται συθέμελα. Ο πλούσιος Μεχμέτ εφέντης σώζει τη ζωή μιας χριστιανής, της Σοφίας. Την ερωτεύεται παράφορα, παντρεύεται όμως μια άλλη γυναίκα.
Η Ζοζεφίν και το πολυτελές πορνείο της γίνονται μάρτυρες μιας μάζωξης λαών από όλα τα μέρη του κόσμου που θα κληθούν να χύσουν το αίμα τους σε έναν καταστροφικό πόλεμο.
Η Εσρά, μια τσιγγάνα που η γέννησή της χάνεται στον χρόνο, κινείται αθόρυβα και υπογείως στην πόλη και παρεμβαίνει στις ανθρώπινες ζωές.
Μια επιστολή, πολλά χρόνια αργότερα, φέρνει στο φως επτασφράγιστα μυστικά που σημάδεψαν τη μοίρα όλων αυτών που κάποτε σεργιάνισαν στους δρόμους της Θεσσαλονίκης.

Ο βαρδάρης, ο αέναος τοπικός άνεμος, μας παρασέρνει στη δίνη της ιστορίας μιας πόλης σαγηνευτικής και φέρνει μαζί του ψιθύρους ξεχασμένους.
 
 
 
 
Το μυστικό της καταιγίδας
Ένα νησί στο Αιγαίο, ένα σβησμένο ηφαίστειο, μια απρόσμενη καταιγίδα, ένα μεγάλο μυστικό…
Η μυστηριώδης Κατερίνα βλέπει τον κόσμο μέσα από τα σφραγισμένα παράθυρα του καπετανόσπιτού της.
Ένας Ιταλός καπετάνιος, φορτωμένος πάθη κι ενοχές, προσαράζει με τέσσερις ψυχές σ’ έναν καταραμένο όρμο.
Ο Λογγίνος, ο καμπούρης καντηλανάφτης, κουβαλάει στην πλάτη του τις αμαρτίες του νησιού κρύβοντας ένα επτασφράγιστο μυστικό.
Κι ένας ξένος που εμφανίζεται αναπάντεχα σαράντα χρόνια αργότερα, για να αναζητήσει τα ίχνη της χαμένης του αγάπης.
Η ξαφνική καταιγίδα που θα σαρώσει το νησί θα ξεπλύνει κρίματα και αμαρτίες, θα ξεκλειδώσει συνειδήσεις, θα ζωντανέψει έρωτες ανεκπλήρωτους κι αγάπες ξεχασμένες.
Από τα ιταλοκρατούμενα Δωδεκάνησα και τη γερμανική Κατοχή στην ξεγνοιασιά της δεκαετίας του ’80…
Ένα βιβλίο-ύμνος στη χαρά της ζωής και στη δύναμη του έρωτα.
 
 
 
 
Στη σκιά του Αυγερινού
Πίσω από κάθε μεγάλο άντρα κρύβεται συνήθως μια μεγάλη γυναίκα. Όλα όμως ανατρέπονται όταν η Τερέζα Βολάνη, μαθήτρια, μοντέλο και ερωμένη του διάσημου γλύπτη Άγγελου Αυγερινού, μεταμορφώνεται σ’ ένα λαμπερό και αυτόφωτο αστέρι. Ο δάσκαλος αισθάνεται πως χάνει το βάθρο του. Ο εγωισμός τον τυφλώνει. Η σύγκρουση είναι αναπόφευκτη παρόλο που τα έργα, που είναι στην πραγματικότητα γλυπτά της μαθήτριάς του, φέρουν τη δική του υπογραφή. Με φόντο την Αθήνα του Μεσοπολέμου και την παρακμιακή ελευθεριότητα των καμπαρέ όπου όλα επιτρέπονται, μία θυελλώδης ερωτική σχέση που ξεπερνάει τα σύνορα της Ελλάδας οδηγεί τους ήρωες σε μια πολυτάραχη ζωή. Από τα διθυραμβικά σχόλια και την αποθέωση στη δίνη της φλόγας και της καταστροφής. Δίπλα στον Αυγερινό και την Τερέζα, η ανδρόγυνη Καλυψώ, η άνευρη Άννα, ο φοβισμένος Θεμιστοκλής θα προσπαθήσουν ν’ αδράξουν την ευτυχία. Άραγε το αστέρι της Τερέζας Βολάνη θα ανατείλει κάτω από τη σκιά του Αυγερινού;
 
 
 
 
Πικρό γλυκό λεμόνι
Νόμιζα ότι τα είχα αφήσει όλα πίσω μου: τους ανθρώπους που μ’ ανάθρεψαν, τον τόπο όπου γεννήθηκα, το στεφάνι που φόρεσα…
Λένε πως η ανθρώπινη μνήμη είναι επιλεκτική… Μέχρι τη στιγμή που ένα γλυκό λεμονάκι θα την ξυπνήσει και θα τα θυμηθεί όλα…

Λιδωρίκι 1913. Η Ασημούλα κι ο Κωνσταντής παντρεύονται από έρωτα. Η απρόσμενη στρατολόγηση του Κωσταντή θα τον απομακρύνει από τη γυναίκα του και το παιδί που περιμένουν.
1914. Ξεσπάει ο πρώτος παγκόσμιος πόλεμος. Στην Ελλάδα, το μίσος βενιζελικών και βασιλικών κι ο επερχόμενος Εθνικός Διχασμός θα φέρουν μαύρα σύννεφα όχι μόνο στον τόπο αλλά και στη ζωή των δύο νέων.
1916. Έξι χιλιάδες στρατιώτες, ανάμεσά τους κι ο Κωσταντής, μεταφέρονται μυστικά από την Καβάλα στη Γερμανία του Κάιζερ. Μέσα από τις στάχτες του πολέμου, θα γεννηθεί ένας καινούργιος έρωτας.
1944. Το Λιδωρίκι καίγεται. Ένας Γερμανός στρατιώτης θα σώσει από την πύρινη λαίλαπα δύο ψυχές που η ζωή θα φέρει στο δρόμο του μέσα από ένα παράξενο παιχνίδι της μοίρας.
Δύο εποχές, δύο πόλεις σε δύο διαφορετικές χώρες, δύο γυναίκες, μια φοβερή αποκάλυψη…

Ένα μυθιστόρημα βασισμένο σε αληθινά γεγονότα
που φέρνει στο φως μία από τις άγνωστες πτυχές
της ελληνικής ιστορίας.
 
 
 
 
Το ταξίδι της φωτιάς
ΓΑΛΛΙΑ 1506
Ο Μιχαήλ ακολούθησε γοργά τα βήματά της…
«Ποιος άγιος άραγε να γιόρταζε κι είχαν τέτοιο πανηγύρι σ’ εκείνον τον τόπο; Οι φλόγες ήταν ψηλές και θα πρέπει να έψησαν δεκάδες ελάφια κι άλλα τόσα ζαρκάδια κι αντιλόπες…»
«Έκαψαν τη μητέρα μου», απάντησε η Νηρηίς και συνέχισε να περπατά χωρίς να γυρίσει να κοιτάξει πίσω.
ΣΗΜΕΡΑ
Η Νεφέλη, διακεκριμένη βοτανολόγος, δέχεται μιαν απρόσμενη επαγγελματική πρόταση τη στιγμή που η προσωπική της ζωή έχει γίνει στάχτη. Ο Νικολά Σαντέρ, ιστορικός και αρχαιολόγος, καλείται να φέρει στο φως ένα μεσαιωνικό χωριό, ενώ στην πραγματικότητα αποκαλύπτει κομμάτια του εαυτού του που ακόμη και ο ίδιος αγνοούσε την ύπαρξή τους. Ένα παλιό χειρόγραφο για βότανα και ρίζες κι ένα φιαλίδιο μ’ ένα μυστηριώδες περιεχόμενο θα τους φέρουν αντιμέτωπους μ’ ένα τρομερό μυστικό που χάνεται πίσω στο χρόνο, στη βόρεια Γαλλία του 1506.
Ένα μυθιστόρημα γεμάτο περιπέτεια και πάθη, όπου μεσαιωνικοί θρύλοι και δοξασίες αναβιώνουν σήμερα μέσα από το επίπονο ταξίδι για την αναζήτηση της αυτογνωσίας, το ταξίδι της φωτιάς.
 
 
 
Το κόκκινο σημάδι
Το κόκκινο σημάδι που έχει η Αργυρώ στο κορμί της από γεννησιμιού της είναι ένας οιωνός. Στο εξής θα καθορίζει τα βήματά της και θα χαράζει την πορεία της στη ζωή. Από την καταστροφή της Σμύρνης και την απώλεια των γονιών της θα βρεθεί στη Θεσσαλονίκη και θα ζήσει την προσφυγιά, για να καταλήξει σε οίκο ανοχής στην Αθήνα. Η γνωριμία της με τον κόμη Φαμπιέν ντε Φοντέν θα την οδηγήσει στο Παρίσι του Μεσοπολέμου, όπου θα γίνει η μούσα όλων των μεγάλων καλλιτεχνών της εποχής: Πάμπλο Πικάσο, Σαλβαδόρ Νταλί, Αντρέ Μπρετόν, Χένρι Μίλερ. Ακόμα και ο φλεγματικός Τζέιμς Τζόις θα υποκύψει στη γοητεία της. Θα ακολουθήσει η μεταπολεμική Νέα Υόρκη όπου η Αργυρώ, ως διάσημη γκαλερίστα, θα αναδείξει τους καλλιτέχνες που θα σφραγίσουν το δεύτερο μισό του εικοστού αιώνα. Το κόκκινο σημάδι θα συνεχίσει να της στέλνει μηνύματα. Μια πρόσκληση εγκαινίων, μια χαμένη φωτογραφία, μια απρόσμενη συνάντηση, και η Αργυρώ θα ’ρθει αντιμέτωπη με κομμάτια της ύπαρξής της που και η ίδια αγνοούσε.
 
 
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου