Δευτέρα 11 Ιανουαρίου 2021

Συζητώντας με τη Μάρω Παππά

 

Ερώτηση 1η: Ποιος/α είναι ο/η αγαπημένος/η σας συγγραφέας;

Μ.Π.: Μεγάλος οραματιστής για μένα στον τομέα της λογοτεχνίας ήταν, είναι και θα είναι ο Ιούλιος Βέρν. Τον θαυμάζω από μικρή. Εξακολουθώ κατά καιρούς να διαβάζω τα βιβλία του, παρότι τα έχω διαβάσει άπειρες φορές. Μάλιστα το αγαπημένο μου είναι «ταξίδι στο κέντρο της γης».


Ερώτηση 2η: Ποιο είναι το πρώτο βιβλίο που διαβάσατε;

Μ.Π.: Χμ, το πρώτο βιβλίο, ε; Θα πρέπει να πάω πολύ πίσω για να θυμηθώ! Για να σκεφτώ… Πέρα από τα κλασικά εικονογραφικά παραμύθια, νομίζω ότι το πρώτο βιβλίο που διάβασα ήταν «το σπίτι για πέντε», της Πέτροβιτς. Μου το έκανε δώρο μια οικογενειακή μας φίλη. Είχε αγάπη στα βιβλία και γνώριζε πόσο μου άρεσε να διαβάζω. Τι μου θύμησες τώρα…


Ερώτηση 3η: Τι σας ώθησε να ξεκινήσετε τη συγγραφή;

Μ.Π.: Σίγουρα η αγάπη για το βιβλίο και τη γραφή. Η φαντασία μου, που έπρεπε με κάποιο τρόπο να χαλιναγωγηθεί και λόγω του επαγγέλματος μου, ήθελα να βρω ένα μέσο να μεταφέρω κάποιες αξίες μου στους μαθητές μου.


Ερώτηση 4η: Πώς θα χαρακτηρίζατε το βιβλίο σας “Η χιονοκουτάλα”;

Μ.Π.: Θα έλεγα ότι είναι μια διασκεδαστική ιστορία διδαχής. Μου αρέσει να γράφω αστείες ιστορίες που κάνουν τα παιδιά να γελούν. Είναι στην φύση τους το γέλιο και δένονται πιο εύκολα με τους ήρωες των παραμυθιών. Ταυτόχρονα σε διδάσκει. Αποκομίζεις περίτεχνα μιαν αλήθεια για την ζωή.


Ερώτηση 5η: Μια μαγική χιονοκουτάλα θα οδηγήσει τα ζώα στη ζούγκλα σε περιπέτειες. Τελικά, οι πράξεις μας μπορούν να μας οδηγήσουν σε ανεξέλεγκτες καταστάσεις; Ποια είναι η προσωπική σας άποψη;

Μ.Π.: Η απερισκεψία και το ψέμα μπορεί να μας οδηγήσει σε ανεξέλεγκτες καταστάσεις. Στα παιδιά δικαιολογείται, λόγω της φύσης τους. Νομίζω ότι με τη σωστή καθοδήγηση βρίσκουν τον δρόμο της αλήθειας.


Ερώτηση 6η: Σε μία περιοχή όπου δεν έχει υπάρξει ποτέ χιόνι όλα αλλάζουν από τη μια στιγμή στην άλλη. Εκτός από τους μπελάδες είναι μια ευκαιρία να γνωρίσουν κάτι διαφορετικό και απροσδόκητο. Αυτή η διαφορετικότητα που θα βιώσουν οι μικροί μας ήρωες θα τους κάνει πιο σοφούς και επιμελείς και γιατί;

Μ.Π.: Σοφούς, γιατί ήρθαν σε επαφή με ένα φαινόμενο που μόνο το είχαν ακούσει και όχι βιώσει. Κατά την προσωπική μου άποψη, μας κάνει σοφότερους ένα βίωμα στην ζωή, χωρίς ν’ αναιρώ την πολυτιμότητα της γνώσης. Επιμελείς, γιατί η περιπέτεια, τους οδηγεί να μάθουν την αξία της συνέπειας. Σκέψου, γιατί αν δεν το κάνεις, ίσως οδηγηθείς σε μια καταστροφική πράξη χωρίς αναίρεση.


Ερώτηση 7η: Ποιο ήταν το έναυσμα για τη συγγραφή του συγκεκριμένου αναγνώσματος;

Μ.Π.: Μου αρέσει να παίζω πολύ με τις λέξεις και να δημιουργώ φανταστικές λέξεις. Κάπως έτσι ξεκίνησε αυτό το παραμύθι. Πρώτα δημιούργησα τον τίτλο του παραμυθιού, μετά τους ήρωες και στο τέλος την υπόθεση. Από τις λίγες φορές, που ένας τίτλος καθόρισε την ιστορία μου.


Ερώτηση 8η: Ως εκπαιδευτικός ποια, κατά τη γνώμη σας, είναι η αλληλεπίδραση που έχει ένα παραμύθι στη ζωή των παιδιών και στην κατανόηση καταστάσεων από αυτά και ποια αλληλεπίδραση σε ένα θεατρικό δρώμενο, βασισμένο σε παραμύθια;

Μ.Π.: Αλήθεια πώς θα ήταν η ζωή των ανθρώπων χωρίς βιβλία και των παιδιών χωρίς παραμύθια; Κάτι σαν ταινία τρόμου μου φαντάζει… Νομίζω ότι τα παραμύθια μαθαίνουν στα παιδιά να αντιμετωπίζουν την αλήθεια της ζωής μέσα από ευφάνταστες ιστορίες. Θα τα καθοδηγήσουν τρυφερά και όμορφα, όχι επιβλητικά και άκομψα όπως άθελα τους κάνουν οι ενήλικες.
Όσον αφορά το θεατρικό δρώμενο, νομίζω ότι στα παιδιά αρέσουν να ζωντανεύουν οι αγαπημένοι τους ήρωες. Τους δίνει χαρά, ενθουσιασμό και δύναμη για να κατανοήσουν καλυτέρα την ιστορία.


Ερώτηση 9η: Τι θα θέλατε να πείτε στους αναγνώστες σας;

Μ.Π.: Να αγαπούν. Να αγαπούν τα πάντα. Τα παραμύθια, την οικογένειά τους, τους φίλους τους, το σχολείο, τα πάντα!


Ερώτηση 10η: Θα θέλατε να μας πείτε μερικά λόγια για το επόμενο συγγραφικό σας βήμα;

Μ.Π.: Δεν είμαι άνθρωπος που θα αγχωθώ να έχω κάθε χρόνο στην βιβλιογραφία μου και ένα βιβλίο. Δεν οργανώνω τα επόμενα συγγραφικά μου βήματα. Αν κάτι που έχω γράψει αξίζει λογοτεχνικά, κάποια στιγμή θα εκδοθεί. Το σίγουρο είναι ότι θα συνεχίσω να γράφω…


Σας ευχαριστώ πάρα πολύ για τη συνέντευξη που μου παραχωρήσατε! Εύχομαι κάθε επιτυχία και καλοτάξιδο το βιβλίο σας!!!





Η Μάρω Παππά γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Σπούδασε στο Εθνικό Πανεπιστήμιο Αθηνών στο τμήμα της προσχολικής εκπαίδευσης νηπιαγωγός. Εργάστηκε στον ιδιωτικό τομέα στο τμήμα του νηπιαγωγείου για πολλά χρόνια.
Η αγάπη της για τα παιδιά και τα παραμύθια την οδήγησε στο μονοπάτι της συγγραφής. Την τέχνη της παραμυθοποίησης τη διδάχτηκε στο θεατρικό εργαστήρι TABULA RASA, το οποίο ανήκει στον καταξιωμένο σκηνοθέτη Παναγιώτη Καποδίστρια. Το πρώτο της παραμύθι εκδόθηκε τον Απρίλιο του 2015 με τίτλο Οι τρεις αντευχές και επανεκδόθηκε τον Δεκέμβριο του ίδιου έτους. Κατόπιν έβγαλε το δεύτερο παραμύθι της στη Δυάς εκδοτική με τίτλο Ζιζάν, το ζωηρό ξωτικό, τον Αύγουστο του 2016.
Στο ενδιάμεσο διάστημα διδάχτηκε την τέχνη της θεατρικής εμψύχωσης στο βιωματικό εργαστήρι στα Εξάρχεια με δασκάλα την ηθοποιό-εμψυχώτρια Φρόσω Μπενέτη. Στο παρόν διάστημα πέρα από τη συγγραφή της παι- δικής λογοτεχνίας ασχολείται με τις θεατρικές εμψυχώσεις και το θεατρικό παιχνίδι, με κέντρο πάντα τα παραμύθια. Σκοπός της είναι να μεταφέρει μέσα από τις διαδράσεις της την αξία της ανάγνωσης του παραμυθιού με μέσο το παιχνίδι και το θέατρο.





Η χιονοκουτάλα
Η Σπόντα, μια πονηρή μαϊμού, και ο αγαπημένος της φίλος ο Αριστείδης, ένας πολυλογάς μπλε παπαγάλος, ζουν στη ζούγκλα. Λίγο πριν συναντήσουν τους φίλους τους, την Ουρανία και τον Κορνήλιο, δύο αξιολάτρευτα γκρι ιπποποταμάκια, βρίσκουν μία μαγική κουτάλα και αλλάζουν τους φυσικούς κανόνες της ζούγκλας. Έτσι αρχίζει να χιονίζει στο αγαπημένο τους μέρος. Ποιος θα σώσει τα ζώα της ζούγκλας που παγώνουν σιγά σιγά από το χιόνι;
Μια διασκεδαστική περιπέτεια με εκπαιδευτικό χαρακτήρα που μαθαίνει στους μικρούς μας φίλους ότι καμιά φορά η ανεξέλεγκτη περιέργεια μπορεί να μας οδηγήσει σε μεγάλους μπελάδες!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου